Die boutjes aan de zijkant zetten (en zo dus de boutjes op afschuiven belasten) was ook precies de bedoeling.
Vastlijmen van wat daar ook op moge komen in de toekomst wilde ik nog even niet doen; da's mij te permanent. De ervaring leert dat versie 1 van eigen prutswerk meestal niet lang 100% intact blijft ivm voortschreidend inzicht.
Erg nodig lijkt me dat vastlijmen trouwens ook niet; tegen de tijd dat die boutjes zo zwaar belast worden dat ze af gaan breken heb ik waarschijnlijk grotere problemen...
Maar mocht dat vastlijmen wel nodig zijn, dan lijkt me een lijm op basis van MS-polymeer een goede keus.
De balhoofdlagertjes (officieel 32006JR.RS/32005JR.RS) kostten trouwens bij de lagerboer EUR 24,26 en EUR 21,15. Da's toch een stuk minder dan wat motorzaken ervoor durven te vragen (zo'n 75 euro). Moet ik er wel bijzeggen dat ze de rubberen afdichtingen (de .RS) niet hadden, maar dat zijn losse delen die ik zo van de oude lagers los kon halen en dus best te recyclen zijn (was niks mis mee).
Het merk van de lagers is FAG. Nooit van gehoord; ik ken alleen SKF, Koyo en NTN.
Maar het zal vast niet slechter zijn dan de anderen.
De wiellagertjes (6202.2RSR) waren met EUR 7,44 per stuk ook al niet bijzonder duur. Valt me niks tegen.
't viel me wel gruwelijk tegen dat geen motorzaak hier in de buurt die lagertjes gewoon op voorraad had liggen. Het is ook echt apart spul hoor; ze worden alles bij elkaar maar in 150+ modelletjes van Kawasaki/Suzuki/Yamaha gebruikt
. Bestellen kunnen ze wel. Ja, daaag, dat kan ik bij dit soort standaardspul ook. Daarvoor ga ik niet langs de motorzaak.
Ik snap trouwens ook wel waarom die wiellagers er zo beroerd aan toe waren. Er komt weer eens wat 'een van de vorige eigenaren'-ellende bovengedreven in de vorm van wat missende onderdeeltjes die voor wat afdichting hadden moeten zorgen. En ook al hebben de lagers zelf een rubberen afdichting, dat maakt ze nog niet waterdicht.