Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Het grote voorstel topic  (gelezen 298680 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Ik ben er bij.
« Reactie #1770 Gepost op: 11-01-2022, 08:58 »
Hallo, Martin is de naam. Rijd met een KTM exc 450 uit 2016.


Ben sinds 2008 met offroad in aanraking gekomen door vakantie bij MCE Andorra. Rijden met gids vanuit Andorra in voornamelijk noord Spanje. Daar veel fun gehad op een harde ondergrond en flinke hoogteverschillen.
Ik woon in het drukbevolkte Zuid-Holland waar offroadrijden niet echt uitdagend is. Maar in 2020 toch een exc 450 gekocht  om om te bouwen naar een Supermoto. Tussen de kassen in het Westland is dat toch leuk rijden met 110 kilo.


Toen ik voor mijn triumph street triple een asfaltroute plande van meer van Genève naar de middellandse zee ( de RDGA Route des grandes alpes) kwam ik op internet de offroadroutes langs de Italiaans Franse grens tegen. Beter!
En toen de Supermoto weer opgebouwd naar de noppenversie, reis voorbereid en nu wachten tot september wanneer de trip gaat gebeuren.





Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1771 Gepost op: 11-01-2022, 09:02 »
welkom Martinezz

Offline member

  • *****
  • Berichten: 172
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1772 Gepost op: 11-01-2022, 12:24 »
Welkom!
Rally kits - special parts - luggage & protection
www.adventure-bike.be

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1773 Gepost op: 03-02-2022, 11:01 »
Hoi! Mijn naam is Bas en Spotlight is een nickname welke ik al vanuit mijn fotografie tijd op fora gebruik.
Ik rij een R1200GSA LC. Ja die zware tank met 143 verschillende rijmodussen, ABS, valbeugels en veel bagage mogelijkheden ;D


Momenteel staat de motor op Excel wielen met Anakee Wild en rij ik de laatste maanden uitsluitend offroad. Als het straks weer wat warmer wordt gaan de straat wielen er weer onder en kunnen we hopelijk weer mooie trips door Europa maken.
Ondanks het gewicht vind ik het een echte alleskunner en ben ik ook in de blubber nog geen beperkingen tegengekomen zolang je alles maar met beleid doet.


Maar toch, het tempo neemt toe. De motor krijgt best wat te verduren en ik wil op zoek naar een leuke allroad motor voor erbij om mee te blubberen met een km interval aan onderhoud en mogelijkheid om eventueel wat bagage mee te nemen.
Motoren die de revue tot nu toe passeren zijn KTM 690, Husky 701 (beiden boven budget!), XT660R (leuk en nog betaalbaar), F800GS (dat rekt het budget al behoorlijk op), of een F650 Dakar.
Ik hoor graag meningen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1774 Gepost op: 03-02-2022, 11:09 »
Welkom hier! Weet niet wat je budget is maar ik heb nog een 525 EXC in rally uitvoering die ik ga verkopen
Zit je qua offroad eigenschappen meteen helemaal aan de andere kant!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1775 Gepost op: 15-02-2022, 08:07 »
Dag Allroadmaniacs,


Super tof forum. Ik ben Jerome 26 en rij nu zo’n 1,5 jaar motor/offroad.
Begonnen op een KLX250 uit 2015 (veel dagjes en een paar keer in één route de TET Nederland van Noord naar Zuid of andersom gereden).


Veel geleerd op de KLX maar gezien het gebrek aan vermogen (voornamelijk ook op snelwegen etc) altijd met een schuin oog het internet in de gaten gehouden voor een mooie DRZ400.
Een tijdje geleden een nette S uit 2000 gevonden, welke ik nu aan het aanpakken ben om TET waardig te maken.
Daar ben ik nu de spulletjes voor aan het verzamelen.
Ik heb daarom ook een oproepje in de rommelmarkt staan voor onderdelen.  :D


Ik kijk er naar uit om veel berichten van jullie te lezen en wellicht ook ritten te rijden!  :)



Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1776 Gepost op: 15-02-2022, 08:16 »
Welkom.Enne Drz op snelweg is ook niet echt een pretje weet ik nog.Investeer in een goede buddyseat.Of verbreed hem achter zodat je wat meer zitcomfort hebt.Had er toen een Corbin voor gescoord.Veel zadelpijn gehad eerste keer Marokko.Doordat er heel veel water was gevallen hele stukken over asfalt gemoeten.Maar niet gewend zal toen ook meegespeelt hebben.Was m.n eerste offroadrit en off road vakantie inéén.soort vuurdoop.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1777 Gepost op: 15-02-2022, 08:35 »
Welkom.Enne Drz op snelweg is ook niet echt een pretje weet ik nog.Investeer in een goede buddyseat.Of verbreed hem achter zodat je wat meer zitcomfort hebt.Had er toen een Corbin voor gescoord.Veel zadelpijn gehad eerste keer Marokko.Doordat er heel veel water was gevallen hele stukken over asfalt gemoeten.Maar niet gewend zal toen ook meegespeelt hebben.Was m.n eerste offroadrit en off road vakantie inéén.soort vuurdoop.


Dankjewel Propje! Haha klopt, maar op de KLX met 100-105 achter een vrachtwagen plakken is helemaal geen pretje.
Rijd voornamelijk offroad 80/20 ofzo. Hele goede tip! Ik zet hem erbij in mijn rommelmarkt bericht!  :D


Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1778 Gepost op: 15-02-2022, 09:30 »
Welkom Jerome.
Je hebt ook al het grote DRZ 400 topic gevonden op het forum?:
https://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=24408.0
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1779 Gepost op: 22-03-2022, 17:47 »
Duurde even maar toch een enduro naast mijn GS gekocht:


Erg blij mee:


H
Husqvarna TE449

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1780 Gepost op: 02-09-2022, 12:39 »
hoi

volop in de mid life crisis dus op zoek naar leuke bezigheden :) en  ik woon in Gelderland dus daar wel wat laantjes en paden te vinden waar je van de weg af kunt.  af en toe ook met de gewone brommert als ik er noppers onder heb. Maar dat is wel heel hard werken.

veel plezier iedereen!


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1781 Gepost op: 22-09-2022, 17:43 »
Hallo noppenvrienden!
ik ben jim...58 jaar...en voor een jaar of 15 geleden hier actief geweest met een ktm adventure 950....daarna een ktm 660 adventure.
daarna heeeeel lang motorloos geweest.  het zand in mijn bloed begon te kriebbelen en heb onlangs een yamaha tenere 700 besteld.
die krijg ik over 2 weken.  ik hoop dan ook weer een aantal leuke ritjes te mogen maken.


groets..Jim.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1782 Gepost op: 22-09-2022, 18:22 »
Welkom (wederom). Net te laat voor de Brabo?
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1783 Gepost op: 11-10-2022, 10:01 »
daar is hij dan....word volgende week nog voorzien van sc project uitlaat...barckbusters...stuurverhogers en rallypegs.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1784 Gepost op: 11-10-2022, 12:29 »
Die is nog veels te mooi om in de modder te gooien ;D Mooie machine