Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Motorpak  (gelezen 37005 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 70
Re: Motorpak
« Reactie #45 Gepost op: 03-06-2016, 15:18 »
Voor diegenen op zoek naar een Klim Badlands jas, dusver alleen te vinden voor 1049,-, ik zag m voorbij komen in Oostenrijk voor 850,-


[size=78%]https://www.kassian-bikeroutfit.at/shop/bekleidung-herren/textiljacken/klim-badlands-jkt.html[/size]

Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: Motorpak
« Reactie #46 Gepost op: 03-06-2016, 17:57 »
Super tip  :D  vergeet ook niet je aan te melden voor de nieuwsbrief voor nog eens 10% korting. Ik was uiteindelijk 793 euro kwijt.


Heb een Badlands jas gekocht in maatje L, om mijn Badlands Pro XL te vervangen nu ik een kilo of twaalf kwijt ben  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Motorpak
« Reactie #47 Gepost op: 03-06-2016, 18:10 »
En heb je de xl nog wellicht intetesse.?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: Motorpak
« Reactie #48 Gepost op: 03-06-2016, 21:34 »
Ja die heb ik nog en gaat wellicht in de verkoop. Even kijken hoeveel kleiner de L valt, want met Klim blijft sizing een feature... Kan zijn dat ik de XL blijf gebruiken voor de winter.


Zal wel even contact opzoeken zodra ik meer weet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Motorpak
« Reactie #49 Gepost op: 03-06-2016, 21:55 »
Dank je
Gr.marco

Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: Motorpak
« Reactie #50 Gepost op: 23-06-2016, 22:15 »
De nieuwe Badlands gaat weer terug, deze zit voor geen meter. Had de nieuwe ooit gepast (in een large) bij rally adventure shop en die zat goed, maar deze is gewoon weg raar. De jas zit onderaan erg krap en strak terwijl deze in de schouders meer ruimte heeft dan de XL Badlands pro die ik heb.


Op de motor resulteert dit in een jas die zichzelf omhoog duwt en schouders die letterlijk poffen om alle stof kwijt te kunnen. Ik ben atletisch gebouwd en kom in confectie kleding eigenlijk altijd schouderruimte te kort dus dit is mismaakt. Tenzij deze voor een gorilla is gemaakt dan is het een uitstekende jas.


Helaas. Ik rij dus nog even door met een erg grote oude XL Badlands die nog steeds fantastisch is. Overigens duurde het twee weken voor Kassian Bikeroutfit de jas verstuurde en nog een week om deze thuis te ontvangen. Het zal me benieuwen hoe de retour procedure gaat lopen...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Re: Motorpak
« Reactie #51 Gepost op: 23-07-2016, 18:41 »
Wat zijn de ervaringen met Klim kleding op de langere termijn, met name duurzaamheid van stof en waterdichtheid?
Ik zit zelf voor mijn trip naar schotland en de tourritten met minder weer het klim overland pak te overwegen omdat dit mooi binnen mijn budget valt en hoor er veel postivie verhalen over.
Zitten er trouwens ook klim dealers in omgeving brabant of zijn rallyadventureshop en motoadventurestore eigenlijk de enige dealers in de benelux.
Husaberg FE570 2010 Adventure travel - Husaberg FE450 2011 Enduro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Motorpak
« Reactie #52 Gepost op: 23-07-2016, 19:30 »
Ik ben er na 2 jaar en 18.000 km nog altijd erg tevreden over.
De stof op de knie is deels door, maar das niet gek na een schuiver op harde rotsen met nat zand (=schuurpasta).
Die moet ik voor het mooie nog een keer laten opsturen naar het reparatiecentrum in Oostenrijk. Kost zo'n €100 inclusief verzending heen en terug, vind ik schappelijk.

De RAS is inderdaad de enige dealer in Nederland.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Re: Motorpak
« Reactie #53 Gepost op: 16-02-2018, 15:54 »
Van de zomer ga ik weer met wat maten op vakantie. Dit keer naar de pyreneeen en op de DR800 ipv de XT600. We gaan offroad van kust tot kust.

Afgelopen twee jaar gegaan met een mesh jas (Lookwell Raider-low) en een kevlar broek met Timberland-achtige schoenen.
De broek is eigenlijk veel te heet en de jas gaat ook snel plakken (ondanks de goede ventilatie) dus ik zit te denken over wat anders.

Wat raden jullie aan voor een vakantie als dit? We gaan er over de snelweg naartoe en zijn 3 weken weg van huis en we gaan alleen maar wildkamperen. Mijn budget is laag.

Ook vanwege de veiligheid zit ik er aan te denken een volledig enduro/cross pak aan te schaffen, in ieder geval de laarzen en een betere broek (huidige geeft zga geen impact protectie). Misschien dat zelfs een compleet protectievest met zo'n jersey een optie is.
Van de week koop ik een Bell MX9 adventure helm, die heb ik gister gepast en bevalt heel goed.

Nog een vraag:
Is het bij een broek als de Klim Dakar OffRoad ITB Pants nou de bedoeling dat je er kniebeschermers en valbroek onder draagt? Word er bij vergelijkbare jassen een protectievest onder gedragen? Is een protectievest met enkel een jersey veilig op de weg? (schaafwonden)
Is zo'n protectievest/broek nou koel? En zit zo'n outfilt ook nog lekker na twee weken dag in dag uit?

Oke dat zijn wel weer genoeg vragen voor vandaag...


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Motorpak
« Reactie #54 Gepost op: 16-02-2018, 16:05 »

Is het bij een broek als de Klim Dakar OffRoad ITB Pants nou de bedoeling dat je er kniebeschermers en valbroek onder draagt?

Kniekappen zijn absoluut aan te raden, een protectiebroek zie je een stuk minder.

Citaat
Word er bij vergelijkbare jassen een protectievest onder gedragen?
Ja, want in de jas zelf zit geen protectie.

Citaat
Is een protectievest met enkel een jersey veilig op de weg? (schaafwonden)
Altijd minder dan een straatgeorienteerde jas of een protectievest met stevige jas.
Maar zelf rij ik in de zomer ook vaak zo rond bij off-road ritten.

Citaat
Is zo'n protectievest/broek nou koel? En zit zo'n outfilt ook nog lekker na twee weken dag in dag uit?
Nee, niet koel. Pasvorm blijft ok, na twee weken fulltime kan een badje Dettol misschien geen kwaad.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Motorpak
« Reactie #55 Gepost op: 16-02-2018, 17:10 »
Lijkt mij dat een snelweg pak wat anders is als een pak voor greenlaning.
Je hebt temperatuur en je hebt zon.
Laatste rit heb ik in een Fjaraven G1000 broek gedaan, plastic borst en rugplaat, shirt erover als het tropisch is en als het wat minder is heb ik 'n textieljas met erg veel gaten.
Als je op hoogte gaat kan het aardig verassen en koud en slecht.
Dus een dun regenjackbroek is veiligheidshalve noodzaak.
MX laarzen zijn een must als je van wildcrossen houdt.
Voor toeren heb je niks aan MX laarzen.
Trial kniebeschermers zijn fijn dikke softpads met elastieke band, al dat andere mwoa.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: Motorpak
« Reactie #56 Gepost op: 16-02-2018, 20:03 »
Mijn Tip: (Ik doe regelmatig motortours door Azie en Afrika).
JAS: Wat ik erg prettig vind als het erg heet is, is gewoon zo'n motorcross bodyprotector. Kosten onder de €100,- nieuw. Daar draag je dan weinig laagjes onder of over als het erg heet is, of wat meer laagjes als het wat koeler is. Eroverheen draag ik zo'n vissers/leger-vestje (hesje met een heleboel van die zakken) van de legerdump kost €35,00. Je voelt er niks van, dan heb je genoeg zakken om allerlei spul in kwijt te raken en de wind waait overal doorheen. Heerlijk koel, toch een goed beschermd en zakken voor camera, papieren etc. Wanneer het echt koud is of regent, draag ik over dat alles een oude buitensportjas/goretexjas/motorjas. Maatje van de jas is wat groter dan mijn normale maat, zodat ik het over alles (bodyprotector!) heen kan dragen. Liefst een beetje een dunne jas dan kun je hem uitdoen en in je rugzak/bagage proppen wanneer het te warm is/wordt. Ik heb een oude (iets te grote), dunne, goretex jas uit een kringloopwinkel gehaald voor €20,00.
BROEK: Zo'n werkbroek uit de bouw met allerlei verstevigingen en slijtage stukken, met daaronder of eroverheen losse motorcross-kniebeschermers. Die werkbroeken zijn onwijs sterk, zitten lekker en die koop je bij bouw-vak-winkels voor €35,00 tot €65,00. Je hebt ze in heel veel soorten en ze zijn ontzettend sterk. Die kniebeschermers geven veel veiligheid bij vallen. Daarbij heb ik dan een vrij dunne losse regenbroek voor kou of regen.
Ik draag bovenstaande in de woestijn en jungle, van tropisch vochtig tot 50c, maar ik heb het ook gedragen op grote hoogte in de Himalaya's even boven vriespunt. Ook op lange stukken asfalt zit het allemaal prima. Op hoge snelheden wappert het misschien een beetje. Maar op offroadmotoren rij je meestal wat rustiger
Hoeft allemaal niet veel te kosten en ik voel me er al jaren prettig in, onder allerlei warme, natte en soms koude omstandigheden en het is allemaal vrij makkelijk mee te nemen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Motorpak
« Reactie #57 Gepost op: 16-02-2018, 20:16 »
Tja Thuis heb ik een berg zooi waarmee ik van +30 tot -20 gedekt ben.

Protectie vest geeft meer protectie tegen een [2e of meer] impact, de bescherming blijft [beter] op zn plek zitten vooral na de eerste inpact [stuiteren] maar mist de bescherimg op somige stukken tegen glijden/schuren. zelfde geld voor echte knie protectoren [ nooit over je broek dragen, als er wat achter haakt kan het goed zeer doen]

Als ik zou gaan reizen en vooral onverhard en t is echt warm pak ik mn vest en evt een shirt er overheen en een geventileerde motorbroek [ knie protectoren zitten voor 3 weken niet echt fijn] en een goedkoop regenjasje in de tas [als je valt is ie kapot dus wat duurs is zonde].
Anders een goed passend motorpak, loop je er in de stad of terras niet bij als robo-cob en met bagage op de brommer rij ik minder hard onverhard dan zonder.
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 75
Re: Motorpak
« Reactie #58 Gepost op: 12-02-2020, 02:07 »
Heeft iemand ervaring met het Lindstrands Oman pak? Met name met de waterdichtheid...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Motorpak
« Reactie #59 Gepost op: 12-02-2020, 07:32 »
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com