Algemeen > Algemeen
Weer eens een "wat voor motor..." topic
ghulst:
Aan het einde van de zomer heb ik mijn TransAlp verkocht. Ik heb nog een naked waaraan ik aan het klussen ben, maar dat is het toch niet. Ik mis de zitpositie en de mogelijkheid om van de gebaande paden af te gaan. Daarom ben ik weer opnieuw aan het rondkijken. Een van de redenen waarom ik de TransAlp wegdeed, was het lage motorvermogen en de manier waarop het vrijkwam. Het voelde goed, maar ook wat lui en met net te weinig vermogen. Ik wil wel iets met iets meer bite.
Uitdaging: Ik heb een beperkt budget en wil het in de buurt van de €1000 houden.
Ik zoek een motor met een hogere rechtop zit om:
- Mee te spelen over de lokale dijkjes
- De gebaande paden af te kunnen (starters niveau)
- Een paar uur snelweg te kunnen doen (redelijk comfortabel 130)
- Bagage mee te kunnen nemen
Juist. Weer een onmogelijke opgave dus. ;) Oncomfortabele zadels ken ik. Daar valt wat aan te doen. Wind vind ik niet zo'n probleem. (Wisselde eens tussen een K100LT en mijn Alp en vond de wind op de Alp een verademing.)
Dan kom je toch snel uit bij de verschillende, grotere, eencilinders. DR650, XTZ660, KLX650.
Als je het budget aardig op wilt schroeven, dan zou ik over een Africa Twin of XTZ750 Super Ténéré kunnen denken. Maar die zijn ook weer zwaarder.
Ik heb nog niet zo heel veel motoren gereden en het lijkt hier in de buurt ook niet heel gemakkelijk om even wat oude eencilinders te rijden. Dus, wat voor motoren zouden jullie aanraden? Waar moet ik echt eens een rondje op gaan rijden?
patrick2wd:
XT,
TT(als deze te vinden is..)
simpele techniek, en betrouwbaar,
Suzuki DR650?
suc6!
PimW:
Je mag wel eens op mijn TT600 rijden als je wilt, in Enschede staat die.
Dat is vergeeflijk als een Alpje, maar meer pit, minder gewicht en goede vering. En het zadel is in vergelijking met mn wr ongelofelijk comfi :D
lenzwerf:
Van een Alp naar een TT600 is een wauw ervaring! Tis jammer dat mijn centjes in een oude Kawa zitten anders wist ik het wel.
ghulst:
Dat klinkt wel interessant Pim. Zeker met jouw achtergrond in Transalp ervaringen... ;) Jammer dat Enschede zo'n eind weg is vanuit Zeeland. Anders was ik even langsgereden.
Wat is eigenlijk het verschil tussen een XT600 en een TT600? (Noob en zo.) En naar wat voor jaren moet ik dan kijken? Ik heb er wel zien staan, maar die zijn dan ook meteen echt oud. Maakt dat uit, of? En wat zijn de punten waar je dan op moet letten?
Dit kwam ik net tegen bij een rondje 'window shoppen':
- XR 600 R uit 85 met recent onderhoud.
- XT 600 E uit 1990 (maar de vraagprijs ligt eigenlijk net boven mijn gestelde budget)
- XTZ 750 zonder prijs (Mailtje gedaan, we zullen zien. Wel meer power, maar ook zwaarder.)
- DR 800 Dr Big met onderhoudshistorie (Maar daarover lees ik ook veel negatiefs over voorvork en topzwaar.)
- XTZ 660 (Die blijkbaar ook netjes onderhouden is, maar hij heeft -verwacht ik- weer evenveel in vermogen/gewichtsverhouding als de Alp, dus daar zou ik dan niet veel mee opschieten.)
- DR 650 uit 1990 (Maar die heeft weer alleen kickstart en banden zijn aan vervanging toe, dus dat geeft aardige kosten.)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie