Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Negatieve publicaties in de pers  (gelezen 206052 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 133
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1215 Gepost op: 08-12-2020, 15:40 »
Die gast van SBB praat over minimaal 700 tot 800 euro boete voor wildcrossen. Ik snap echt niet waar dit bedrag weg komt.....

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1216 Gepost op: 08-12-2020, 16:43 »
Die gast van SBB praat over minimaal 700 tot 800 euro boete voor wildcrossen. Ik snap echt niet waar dit bedrag weg komt.....

Uit die grote duim van hem.
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1217 Gepost op: 09-12-2020, 22:49 »
De resultante van een verzamelplaatje?

Uw kentekenbewijs? Heb ik niet.
Uw kentekenplaat is onzichtbaar? Had ik niet.
Uw rijbewijs en legitimatie graag? Heb ik beide niet.
Uw verzekeringsbewijs dan? Ja die heb ik niet want ik heb geen kenteken.
Uw knipperlichten, claxon en spiegels? Ja wat denk je gast?

Dus dat loopt lekker op dan!

Daarna krijg je nog de artikel 461 voor je kiezen. Dat loopt echt wel lekker door!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1218 Gepost op: 09-12-2020, 23:08 »
Volgens mij krijg je niet alles opgestapeld.
Dacht dat ze je niet meer als 3 bekeuringen kunnen uitschrijven.
Ze pakken je op het zwaarste vergrijp.
En die zijn vaak pittig.
Zal wel onverzekerd zijn op illegal voertuig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1219 Gepost op: 10-12-2020, 00:11 »
Het ook wel de toon die de muziek maakt.........
Stel je jezelf een beetje normaal op, is er vaak wel mee te praten.
Laatste keer reden er diverse crossers, ik zij de gek (enduro met kenteken) en een gerestaureerde Unimog.
Die crossers waren de Sjaak, weigeren helm af te zetten enzo....
Toen ik m'n helm af zette dachten ze dat ze in Jurassic Park terecht waren gekomen....
De Unimog jongens waren een Vader en zoon, die hun jarenlange restauratie project wilde testen.
Crossers allemaal een prent, degene met kenteken een waarschuwing.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1220 Gepost op: 11-12-2020, 00:07 »
Volgens mij krijg je niet alles opgestapeld.
Dacht dat ze je niet meer als 3 bekeuringen kunnen uitschrijven.
Ze pakken je op het zwaarste vergrijp.
En die zijn vaak pittig.
Zal wel onverzekerd zijn op illegal voertuig.
Ja dat is wel een soort regel, maar de andere collega kan er ook nog 3 uitschrijven  ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1221 Gepost op: 11-12-2020, 00:31 »
Ik blijf ver uit de buurt.
Van overheidsinstanties.
Althans dat probeer ik.
Aangezien ik nogal opvliegerig ben af en toe.
Brengt me dat wel eens in het nauw.
Met die oranjedienders.
Dus verzeker ik mijn motor minimaal.
En de rest kunnen ze je altijd op pakken.
Gewoon bekeuring betalen en weer verder gaan met wat je leuk vindt.
Alhoewel iedereen overal en van alles wat moet vinden in dit benauwde landje.
Het wordt hier te druk.
Wordt tijd dat de dijken weer eens breken.
Wordt m.n huis veel geld waard.
Amersfoort aan zee. ;D
Verkoop ik de tent en vertrek naar rustiger oorden.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 133
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1222 Gepost op: 11-12-2020, 09:39 »
Oke dan ben ik weer gerustgesteld. Er is in het zuiden wel echt veel overlast zou je denken zo vaak komt het nou in de media.
Ik was een beetje ongerust op dat ik hoorde dat iedereen een milieudelict aan zijn broek krijgt. Volgens mij is dat namelijk een misdrijf. Kan ik niet echt gebruiken voor mijn werk.  Maar volgens mij is dat alleen als je in een stilte gebied komt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1223 Gepost op: 11-12-2020, 09:56 »

https://www.ed.nl/de-peel/niet-meer-boetes-voor-wildcrossers-ondanks-ergernis-politie-roept-op-leven-anderen-niet-in-gevaar-te-brengen~a15dfee5/

Niet meer boetes voor wildcrossers ondanks ergernis: politie roept op ‘leven anderen niet in gevaar te brengen’HELMOND - Wildcrossers mogen dan voor steeds meer ergernis zorgen vanwege hun soms agressieve gedrag in de bossen, dat wil niet zeggen dat ze daar nu ook vaker voor moeten boeten. Alle kritiek ten spijt zijn er niet meer bekeuringen uitgedeeld.
Tonny Peeters 09-12-20, 19:30 Laatste update: 20:42 Bron: ED


Dit jaar zijn 23 wildcrossers tijdens negen verschillende controles staande gehouden. Zij moesten in totaal zo’n vijftienduizend euro aan boetes betalen. Volgens het expertteam wildcross van de politie is dat vergelijkbaar met voorgaande jaren.

Lees ook

'Wildcrossers' zorgen voor overlast in bossen: 'Ze horen op het circuit thuis’
[size=0.875em]'Wildcrossers' zorgen voor overlast in bossen: 'Ze horen op het circuit thuis’



[/size][size=1.375em]Toenemende agressie
Een dikke klodder modder op het kentekenplaatje. Een omgebogen bordje zodat het niet goed leesbaar is of een kleinere kentekenplaat die niet rechtsgeldig is. Coördinator Patrick van Lieshout van het expertteam wildcross kent alle trucjes van wildcrossers. Hij doet vanwege de toenemende agressie in de natuur een dringend beroep op hen.
,Ze weten dat ze iets doen wat niet mag. Als iemand je dan filmt of je wordt staande gehouden, accepteer het en doe niets geks. Breng het leven van anderen niet in gevaar.”
Op veilige manier tot stoppen dwingen
Het regionale expertteam is in 2015 in het leven geroepen na een ongeluk tussen een motorcrosser en een Buitengewoon Opsporings Ambtenaar (BOA) in Oost-Brabant. Het team ging vooral op zoek naar een veilige manier om motorrijders in de natuur tot stoppen te dwingen.
Sindsdien worden tijdens controles goed zichtbare netten op mogelijke vluchtroutes geplaatst. Tevens staan er dranghekken en worden voertuigen kort op paden geparkeerd, waardoor een fuik ontstaat. Angst kent Van Lieshout niet. ,,Wij merken zelf weinig van die agressie. Ze weten dat ze er toch niet vandoor kunnen bij ons, we staan er met een groot team.”
Honderd procent score
Tussen het najaar van 2017 en de zomer van 2019 werden in totaal 32 aanhoudingen verricht. In heel 2020 werden 23 boetes uitgeschreven. Volgens Van Lieshout blijven de cijfers dus ongeveer gelijk.
De straf voor crossen in een stiltegebied (delen van Strabrechtse Heide en De Pan in Maarheeze bijvoorbeeld) bedraagt vijfhonderd euro. Ben je daar vaker bestraft komt er 250 euro bij. Wie een stopteken negeert, betaalt nog eens 250 euro extra. ,,Wij hebben tot nu toe een honderd procent score van aanhoudingen. Het valt ook op dat nog geen enkele gecontroleerde motor voldeed aan de weg- en verkeerswet.”
Ook veel kleinere boetes
Tijdens een controle op 29 november haalde het team bij twee groepjes van in totaal acht wildcrossers een kleine vijfduizend euro op. Daar komen vaak nog diverse kleinere bekeuringen bij voor het niet in orde hebben van de motor. Geen spiegels aanwezig, geen claxon, geen snelheidsmeters zijn de meest gemaakte fouten.
[/size]Vaak zie je dat het na een controle een hele tijd rustig blijft in dat gebied.[size=1.375em]Patrick van Lieshout</blockquote>
Het team van Van Lieshout bestaat momenteel nog uit drie agenten, maar hij hoopt in het nieuwe jaar een vierde collega te mogen begroeten. Zij werken samen met 21 BOA’s van gemeenten, natuurorganisaties en toezichthouder in het buitengebied Samen Sterk in Brabant. Deze mensen hebben milieu in hun portefeuille, kennen de gebieden en zien sporen in het veld.
Momenteel vinden gemiddeld twee controles per zes weken plaats. Van Lieshout zou wel vaker willen controleren, maar dat kan simpelweg niet. ,,Wij moeten ook zoeken naar geschikte controleplaatsen. Vaak zie je dat het na een controle een hele tijd rustig blijft in dat gebied.”
[/size]
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1224 Gepost op: 11-12-2020, 10:06 »
Dus na een grote controle kan je weer ongehinderd in de blubber jakkeren 6 weken lang.
Zonder claxon.
Toch een gevaar zonder toeter op je scooter.
Zou bijna in Brabant willen wonen.
Denk toch echt dat het 90% locals zijn die ze oppakken.
Hoe zit het met crossbanen die hoeven toch niet dicht ivm covid?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1225 Gepost op: 11-12-2020, 10:56 »
Oke dan ben ik weer gerustgesteld. Er is in het zuiden wel echt veel overlast zou je denken zo vaak komt het nou in de media.
Ik was een beetje ongerust op dat ik hoorde dat iedereen een milieudelict aan zijn broek krijgt. Volgens mij is dat namelijk een misdrijf. Kan ik niet echt gebruiken voor mijn werk.  Maar volgens mij is dat alleen als je in een stilte gebied komt.


Ik heb zelf het idee (en gemerkt) dat het heel erg uitmaakt door wie je aangehouden wordt. Ik ben eens aangehouden door een agent die het verder prima vond toen hij zag dat mijn motor een kenteken had en verzekerd was. Maar ook eens afgesneden op een legaal pad, tijdens een georganiseerde toertocht, terwijl ik 40 km/ u reed, door iemand van SSIB. Kom je die tegen dan heb je een probleem.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1226 Gepost op: 11-12-2020, 17:14 »

Ik heb zelf het idee (en gemerkt) dat het heel erg uitmaakt door wie je aangehouden wordt. Ik ben eens aangehouden door een agent die het verder prima vond toen hij zag dat mijn motor een kenteken had en verzekerd was. Maar ook eens afgesneden op een legaal pad, tijdens een georganiseerde toertocht, terwijl ik 40 km/ u reed, door iemand van SSIB. Kom je die tegen dan heb je een probleem.

Die komen hier gelukkig niet zo veel voor in het wild.... :D
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1227 Gepost op: 11-12-2020, 18:25 »
als je als wild crosser gepakt wordt buiten de openbareweg, geldt dan de wegen verkeerswet wel tav technische staat voertuig?
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1228 Gepost op: 11-12-2020, 20:39 »
En dan zeggen ze iets over ons als we over ONVERHARDE wegen rijden. Dit vind men dan niet erg en is blijkbaar normaal en goed voor het toerisme.........


https://www.destentor.nl/ermelo/bossen-vol-beton-reptielen-op-de-veluwe-moeten-vrezen-voor-hun-leven~a7f56e84/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com


Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1229 Gepost op: 11-12-2020, 21:02 »
En dan zeggen ze iets over ons als we over ONVERHARDE wegen rijden. Dit vind men dan niet erg en is blijkbaar normaal en goed voor het toerisme.........


https://www.destentor.nl/ermelo/bossen-vol-beton-reptielen-op-de-veluwe-moeten-vrezen-voor-hun-leven~a7f56e84/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com

Hier in de buurt is de aanleg van dergelijke landingsbanen gelukkig eerst stopgezet vanwege protesten. Mooi eeuwenoud schelpenpad zou ook ff op deze manier verknalt worden.

Het valt me ook op dat hier weidse landschappen vervuilt worden met borden geilheid van gemeenten. Hoe meer hoe beter lijkt het wel.
Overal een overdaad aan onnodige verkeersborden..

Dit is de laatste, zetten ze 10 meter voor de verbreding op een smal landweggetje neer, alsof ik dat niet kan zien van 10 meter afstand.

En dan twee stuks..

Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.