Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Ideale 4x4  (gelezen 119555 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Ideale 4x4
« Reactie #45 Gepost op: 24-01-2009, 14:16 »
Dat omkeuren is voor mij niet noodzakelijk, heb zelfs CE rijbewijs.
Het hoogste ledig gewicht wat ik van een LT 4x4 terug heb kunnen vinden is 2355kg
Vandaar mijn vraag over het gewicht.
Vond op marktplaats een Unimog voor € 35.000,-  ::)  wel alles er op en aan.
Past geen motor in waarschijnlijk.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Ideale 4x4
« Reactie #46 Gepost op: 24-01-2009, 14:32 »
Past geen motor in waarschijnlijk.

Da's altijd pas te maken...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1453
Re: Ideale 4x4
« Reactie #47 Gepost op: 24-01-2009, 15:40 »
Even mijn (professionele :P ) mening: koop zo'n IVECO !!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Ideale 4x4
« Reactie #48 Gepost op: 24-01-2009, 15:55 »
Even mijn (professionele :P ) mening: koop zo'n IVECO !!!

Why?
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1453
Re: Ideale 4x4
« Reactie #49 Gepost op: 27-01-2009, 22:10 »
Voorin een industriële aggregaat plus een onverwoestbare aandrijflijn.

Offline member

  • GravelTravel
  • Member
  • *
  • Berichten: 46
Re: Ideale 4x4
« Reactie #50 Gepost op: 04-11-2009, 14:46 »
Hoi,
 
Wat mij betreft een Toyota HiLux! De taliban rijdt ermee, en dat zegt genoeg. Verder zijn er nog zo'n 6 miljoen exemplaren verkocht die overal ter wereld onder de moeilijkste omstandigheden hun werk doen. Zelf net terug uit Tunesie en daar behalve Gravel ook heeeeeeel veel zand gereden. Niet een stukje, maar soms afstanden van wel 70 km dwars over de meest ontoegangelijke duinen. Ik wil niet anders meer dan een HiLux!
 
De bak is ideaal voor de bagage, en bovendien goed water en stofdicht. De cabine comfortabel, en het verbruik nooit hoger dan 1 op 8 (in zand), en 1 op 10.5 op de snelweg.
 
Als je een bedrijf hebt kan ie ook nog eens op grijs kenteken.
 
Nee, ik ben geen Toyota dealer, maar weet er nog wel een paar, HAHAHA! Oh, onze Toyo is wel aangepast, maar dat is een kwestie van wensen  ;D  En daar heb ik ook nog wel wat tips over, voor de liefhebber  ::)
 
Groetjes, Eric
 

 

 

 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Ideale 4x4
« Reactie #51 Gepost op: 04-11-2009, 15:53 »
Wat mij betreft een Toyota HiLux! De taliban rijdt ermee, en dat zegt genoeg.

Nou, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat de Taliban de Landcruiser boven de Hilux verkiest. De Hilux brak compleet in twee delen en de Landcruisers zijn werkelijk onverwoestbaar. Dat heet, ook die krijgen de Taliban stuk hoor! Ennehhhh, de IVECO Turbo Daily heeft zich ook wonderbaarlijk goed gehouden. Zeer goede terreinauto! Maar dat weet Arthur allang ;)  Neemt niet weg dat de Hilux natuurlijk een zeer goede auto is  :)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Ideale 4x4
« Reactie #52 Gepost op: 04-11-2009, 16:09 »

 Neemt niet weg dat de Hilux natuurlijk een zeer goede auto is  :)

En hij ziet er wel ff supergaaf uit!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Ideale 4x4
« Reactie #53 Gepost op: 04-11-2009, 17:56 »
Zou d'r best een willen 8)  voorlopig moet de Feroza het nog even doen.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Ideale 4x4
« Reactie #54 Gepost op: 04-11-2009, 18:21 »
Zou d'r best een willen 8)  voorlopig moet de Feroza het nog even doen.

Kunnen geen kinderen achterin  :D

Wat voor motor stoppen ze nu in zo'n Hilux? In Tunesië en Libië rijden ze allemaal met benzine.

Offline member

  • GravelTravel
  • Member
  • *
  • Berichten: 46
Re: Ideale 4x4
« Reactie #55 Gepost op: 04-11-2009, 18:38 »
Hoi,
 
Bedankt voor het compliment. Ja, de verbouwing vind ik ook wel geslaagd. Hij is 5 cm verhoogd met EMU schocks en dempers. Voorzien van skidplates van voor naar achteren. En voorzien van een ARB bumper. Was een hele klus want die moest nog even ontdaan van poedercoat en in de chroom gezet worden. De snorkel was het makkelijke deel  ;D
 
De single-cabs hebben een 2.5 CRDi (4 cilindercommonrail met turbo) en is alleen handgeschakeld te krijgen. De double-cabs zijn er ook met een 3.0 CRDi motor eventueel met automaat. De 2.5 heeft standaard zo'n 320 Nm en voldoende pk-tjes. Maar je kunt 'm laten tunen met een kit van Toyota of ander merk. Dan gaan zowel de Nm als pk nog wat omhoog en loopt ie wat zuiniger. Tenminste als je je rijstijl niet veranderd. Hij is dan lekker vlot zodat je in het verkeer makkelijk meekomt en soepel kan inhalen. Op de snelweg rijdt ie lekker bij zo''n 130/40 km per uur. Het zijn dus zeker geen racers. Lekker voor gaan zitten en genieten van de rit  ;D
 
Op snelle pistes loopt ie als een zonnetje en zweeft ie heerlijk en kan flinke stuiters hebben. In zand en duinen spint de motor als een katje, heeft het echt naar z''n zin. Kost m geen moeite, wat ook te merken is aan het keurige verbruik.
 
Het enige punt van aandacht is de lengte. Bij het overgaan van hoge duinen moest vaak eerst het topje worden gebroken en gleed ie dan verder op de skidplates. Maar de enorme wieluitslag zorgde ervoor dat de aandrijving bleef, en het dus eigenlijk geen probleem vormde. De draaicirkel is natuurlijk ook wat langer dan een 4x4 met korte wielbasis dus daar moet je even mee leren omgaan. Maar in de praktijk is dat allemaal eigenlijk geen echt probleem of stopper. Kortom, ik blijf voorlopig ff bij Toyo's!
 
 
Groetjes, Eric
 
 
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: Ideale 4x4
« Reactie #56 Gepost op: 21-12-2009, 14:14 »
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Ideale 4x4
« Reactie #58 Gepost op: 22-12-2009, 08:58 »
Rijdend appartement  8) Oftewel een Camper... :P
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Ideale 4x4
« Reactie #59 Gepost op: 22-12-2009, 09:20 »
Rijdend appartement  8) Oftewel een Camper... :P

Zeg maar gerust rijdende woonvilla. Zal me niets verbazen als er achter in de bak een zwembad is.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player