Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De beste keuze motorfiets voor de verhuur  (gelezen 7710 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 20
De beste keuze motorfiets voor de verhuur
« Gepost op: 26-03-2013, 23:25 »
Hallo mede enthoustelingen,

Ik ben nieuwsgierig naar jullie mening over de volgende vragen:

Welke motorfiets is in jullie ogen het meest geschikt in de verhuur voor georganiseerde offroad ritten.
Met in het achterhoofd houdend dat ze onderhoud vriendelijk moeten zijn en niet TE gemakkelijk schade oplopen.
Kortom verhouding kosten onderhoud/huurprijs en wat het je als verhuurder mogelijk nog kan opleveren.

Geen zwart/wit vraag maar wel erg nieuwsgierig wat jullie mening is.

Hartelijk dank voor jullie reactie.

Groetjes
Maaike



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1564
Re: De beste keuze motorfiets voor de verhuur
« Reactie #1 Gepost op: 27-03-2013, 01:01 »
Ik zou dan misschien wel voor twee-takt kiezen.

Wat gebruikt de fam. vd Wal in Andorra? T'is in ieder geval oranje zie ik wel  ;)
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: De beste keuze motorfiets voor de verhuur
« Reactie #2 Gepost op: 27-03-2013, 06:29 »
in de verhuur zie je meestal ktm 250, 350 of 450 of yamaha 450 of 250. of  als het iets minder ruig hoeft: dr(z), xt-tjes of x chalenge. keus is denk ik afhankelijk van de doelgroep en hoe makkelijk je onderdelen en service kan krijgen in het gebied waar je actief wil zijn. dus niet heel excotisch, tenzij zo'n excoot in die buurt met een goed service netwerk zit.


Leuk, wat zijn de plannen? wordt er een nieuw gebied aangeboord?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: De beste keuze motorfiets voor de verhuur
« Reactie #3 Gepost op: 27-03-2013, 07:19 »
volgens mij is het heel erg afhankelijk van je doelgroep.

Ik ben er van overtuigd dat WR450's of DRZ's super motoren zijn waar menigeen zijn handen aan vol heeft maar wel lekker onderhoudsvriendelijk enzo. Het soort klanten dat je hiermee trekt is denk ik ook een wat rustiger soort.

Als je je specifiek op endurorijders richt die echt willen knallen zal je ook bijpassende motoren moeten hebben met alle gevolgen van dien, veel kettingen, veel banden, meer valpartijen (dus schade) en onderhoud gevoeliger.


Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: De beste keuze motorfiets voor de verhuur
« Reactie #4 Gepost op: 27-03-2013, 08:09 »
bij een rustige doelgroep: wr250r
zeeeeer onderhoudsvriendelijk/lange onderhoudsintervallen en iedereen kan ermee overweg


bij hardcore-enduro: geen idee, maar in ieder geval geen wr250r  :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3419
Re: De beste keuze motorfiets voor de verhuur
« Reactie #5 Gepost op: 27-03-2013, 09:45 »
Ik was vorig jaar in Spanje, en vond een DRZ prettiger dan de hele vloot aan KTM's die hij had staan, van 250 tot 530; onderhoudsvriendelijker, makkelijker te rijden (t was trailrijden, geen hoge snelheden).
 
 
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: De beste keuze motorfiets voor de verhuur
« Reactie #6 Gepost op: 27-03-2013, 10:16 »
Ik zou dan misschien wel voor twee-takt kiezen.

Wat gebruikt de fam. vd Wal in Andorra? T'is in ieder geval oranje zie ik wel  ;)

Zou ik niet doen. Als geen gas durft te geven op een 2T vervuild het blok nogal vanwege de mengsmering. Uiteindelijk krijg je vetslaande bougietjes en vastgekoekte powervalves..  ;)
Daarnaast is een 2T voor een niet-ervaren rijder wellicht enigzins onberekenbaar vanwege het motorkarakter. (onderin mak, bovenin/powerband erg krachtig)

250 4-takt enduros zijn het meest geschikt in mijn ogen.
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: De beste keuze motorfiets voor de verhuur
« Reactie #7 Gepost op: 27-03-2013, 16:40 »
bij een rustige doelgroep: wr250r
zeeeeer onderhoudsvriendelijk/lange onderhoudsintervallen en iedereen kan ermee overweg



Honda CRF250L evenveel plezier en een paarduizend goedkoper.


Geld verdienen lijkt me ook wel wat als het om verhuren gaat.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: De beste keuze motorfiets voor de verhuur
« Reactie #8 Gepost op: 27-03-2013, 16:45 »

Als je je specifiek op endurorijders richt die echt willen knallen zal je ook bijpassende motoren moeten hebben met alle gevolgen van dien, veel kettingen, veel banden, meer valpartijen (dus schade) en onderhoud gevoeliger.


Nou, nou... wat een vooroordelen weer  ;)


Maar zoals gezegd, wat meer context is handig...
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: De beste keuze motorfiets voor de verhuur
« Reactie #9 Gepost op: 27-03-2013, 18:15 »
Volgens mij kun je NOOIT geld verdienen door enduroachtige motoren aan endurorijders te verhuren...


Als ik door de jaren zie/zag hoe veel (niet alle) rijders met hun eigen materiaal omgingen, dan moet ik er niet aan denken om aan deze doelgroep motoren te verhuren...
Vooroordeel?  Misschien wel, maar ik zou d'r geen cent in investeren tenzij je:
Hoge prijzen kunt vragen voor verhuur èn eigen risico/borg.
Zelf (erg) handig bent met het onderhoud
Heel goedkoop aan motoren en onderdelen kunt komen.
Ze verhuurt in een "valvriendelijk" gebied ( veel stenen = vaak en veel schade)


Grt van een nuchtere Fries.. 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 594
Re: De beste keuze motorfiets voor de verhuur
« Reactie #10 Gepost op: 27-03-2013, 19:38 »
Vanuit mijn eigen ervaring zou ik zeggen een WR450F. Makkelijk en goedkoop te onderhouden motor. Voor de verhuur ook een voordeel dat hij zowel rustig als snel te rijden is.
Daarnaast zou je eens een belletje/mailtje kunnen richten aan Adriaan Seunke van www.Algarve-offroad.com. Hij heeft veel ervaring met verhuur van motoren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: De beste keuze motorfiets voor de verhuur
« Reactie #11 Gepost op: 27-03-2013, 20:52 »
Volgens mij kun je NOOIT geld verdienen door enduroachtige motoren aan endurorijders te verhuren...


Als ik door de jaren zie/zag hoe veel (niet alle) rijders met hun eigen materiaal omgingen, dan moet ik er niet aan denken om aan deze doelgroep motoren te verhuren...
Vooroordeel?  Misschien wel, maar ik zou d'r geen cent in investeren tenzij je:
Hoge prijzen kunt vragen voor verhuur èn eigen risico/borg.
Zelf (erg) handig bent met het onderhoud
Heel goedkoop aan motoren en onderdelen kunt komen.
Ze verhuurt in een "valvriendelijk" gebied ( veel stenen = vaak en veel schade)


Grt van een nuchtere Fries.. 8)

Inderdaad, je moet écht veel geld binnentrekken om het onderhoud en de afschrijving te compenseren...  :-X
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: De beste keuze motorfiets voor de verhuur
« Reactie #12 Gepost op: 27-03-2013, 21:25 »

Honda CRF250L evenveel plezier en een paarduizend goedkoper.


Geld verdienen lijkt me ook wel wat als het om verhuren gaat.


de wr250r is al geen pk-kanon, maar de crf250l mist nog eens 33% van het vermogen  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: De beste keuze motorfiets voor de verhuur
« Reactie #13 Gepost op: 27-03-2013, 21:58 »
Ik heb er wel eens over gesproken met een professional in dat vak en die gaf de voorkeur aan KTM/Husaberg en de meeste van zijn collega's/concurrenten ook.
 
Niet omdat ze beter of betrouwbaarder zijn dan bijvoorbeeld een Yamaha. Dat zijn ze gewoon niet. Maar hij koos er vooral vooral voor omdat de onderdelen veeereel goedkoper zijn en omdat de onderdelenvoorziening heel erg goed is. En daar heb je er heel veel van nodig!

Je wilt niet weten hoeveel er gesloopt wordt met huurfietsen zeker als er ook nog een stevig enduro-achtig mee wordt gereden.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: De beste keuze motorfiets voor de verhuur
« Reactie #14 Gepost op: 27-03-2013, 22:07 »
Zal ook moeilijk zijn om de juiste verkoopt tijd te vinden voor zon ding.

Moet je zon ding na een jaar verkopen? Na twee jaar? Der moet ergens een ideaal punt zitten met onderhoud en marktprijs van zon ding.

Of oprijden en restandbedrag voor lief nemen?

Denk dat zoiets alleen uitkan als je dealer bent en dus de motoren ook gewoon nog kan verkopen / je echt een toegevoegde waarde hebt door sublieme locatie+routes en aanbod aan faciliteiten.
ARM facebook HIER