Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tips voor een weekje weg  (gelezen 1969 keer)

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Tips voor een weekje weg
« Gepost op: 09-12-2013, 03:20 »
Geachte reisfanaten,

Jaarlijks ga ik met mijn vrienden op vakantie en binnenkort moeten we weer een nieuw reisdoel bepalen. Het afgelopen jaar hebben we de Italiaanse militaire wegen gepakt en dat was een geweldige trip maar zie dat maar eens te evenaren. Kortom waar zouden we naartoe moeten in 2014?

Even uitleggen wat en hoe en waar
We hebben een week ivm kids geld en ander geneuzel. Trein/boot is een optie mits niet duurder dan ongeveer 300 euro.
We rijden max 500km per dag en dat is met moeite (jaja ik weet een beetje reiziger kan meer maar 12 jaar ervaring met deze groep en verder lukt echt niet)
Er zitten 2 wegmotoren bij en de allroad rijders verdommen het om fatsoenlijke noppen te monteren maar wie weet kan ik ze overhalen. Hardcore offroad gaat hem dus niet worden maar onverhard is wel ok mits haalbaar zonder noppen (lef is niet het probleem). We kamperen graag in het wild, het liefst met een vuurtje, kortom lekker dicht bij de natuur.

Tot nu toe zijn we naar de volgende landen/gebieden geweest:
Denemarken
Ardennen
Eifel
Schotland
Wales
Italie (oa stelvio pas en dus de Stella Alpina& Militaire wegen)
Ruhrgebied
Ardeche Frankrijk
Noorwegen

Verre reizen naar zuid amerika zijn dus geen optie maar alle suggesties en tips zijn welkom. Ook wanneer we al ergens geweest zijn kan er een route zijn die avontuurlijker is (meer gravelwegen ofzoiets).

Bij voorbaat dank namens MC de bospoepers ofwel de barreltrip

Groeten,

Lennert

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Tips voor een weekje weg
« Reactie #1 Gepost op: 09-12-2013, 08:06 »
Roemenie! Weekje is dan wat kort maar wat een leuk land. Offroad paradijs. Veel gravelwegen zijn ook zonder noppen te doen. Ook on-road superleuk (natuurlijk ook dat "Top Gear" weggetje).
Wild kamperen is daar de norm ze doen zelf niks anders.


Mocht je echt maar 1 week hebben zet hem dan op de lijst voor een volgende keer met 2 weken.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Tips voor een weekje weg
« Reactie #2 Gepost op: 09-12-2013, 21:52 »
Roemenie lijkt mij idd wel erg leuk maar dan moeten we met de trein. Dat wordt weer sparen.

Zit ook naar Zweden te kijken, ook veel gravel geloof ik of Noord Polen. We zitten in Friesland dus noord is dichter dan zuid ;)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Tips voor een weekje weg
« Reactie #3 Gepost op: 09-12-2013, 22:35 »
Polen is een mooi schoon land en erg goedkoop, de meeste dorpen zijn al blij met 1 verharde doorgaande weg en wildcamperen is er geen probleem.
Supermarkten zijn er dun gezaaid en de polen spreken bijna geen andere talen en zijn wat schuw maar erg aardig.

Ben er 2 weken geweest en heb toen met een kajak de Brda rivier afgezakt en zou er graag met de motor weer naar toe willen.
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 47
Re: Tips voor een weekje weg
« Reactie #4 Gepost op: 08-01-2014, 11:39 »
Misschien is Tsjechiƫ een optie? Is niet enorm ver om heen te rijden. Je spreekt over max 500km, maar is dat binnendoor of snelweg?