Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Reisgenoot trip Marokko gezocht - sportieve rijder (motor ktm 1190)  (gelezen 2731 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Hi,
In de zomer 2019 ben ik van plan naar Marokko te rijden en natuurlijk daar genoeg te offroaden en door de duinen te rijden.
Daarvoor zoek ik een reisgenoot die mee wilt en ongv dezelfde ambities heeft als ik.


-Mijn motor: KTM 1190 adv (niet R). Bedoeling is met campeerspul voor de weg erheen en de rest zien we wel.
-Ik rij behoorlijk sportief maar op de snelweg wel gewoon 130-140. Liefst wel iemand die net als ik met temperament rijdt :)
-Mijn leeftijd: 23.
-Ik sta in voor een goed gesprek dat niet alleen maar over tieten gaat enzo.


Voel je je geroepen? Graag zie ik een bericht en dan gaan we eens samen rijden en kijken of het vlot! Heb er nu al zin  in. Ik woon zelf in Harderwijk.


Gr, Mark

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Reisgenoot trip Marokko gezocht - sportieve rijder (motor ktm 1190)
« Reactie #1 Gepost op: 25-06-2018, 19:45 »
Zomer, Marokko en veel offroad door de duinen? Ik denk dat je er goed aan doet daar winter van te maken
In maart/april al 30+ gehad, das heerlijk op het strand, maar best zwaar in de duinen.

Verder prima plan, veel plezier!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Reisgenoot trip Marokko gezocht - sportieve rijder (motor ktm 1190)
« Reactie #2 Gepost op: 25-06-2018, 19:47 »
Ben er afgelopen eind November/begin December geweest en in het zuiden schurkte de temperatuur ook nog tegen de 30 graden aan. Das warm als je dan 3/4 dag over stenenpistes heen loopt te zwoegen...…..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: Reisgenoot trip Marokko gezocht - sportieve rijder (motor ktm 1190)
« Reactie #3 Gepost op: 25-06-2018, 21:11 »
Midden in de zomer.......ik wens je veel sterkte. Ik ben er een keer of zeven geweest, ook wel eens in de zomer. Realiseer je dat het in de zomer regelmatig 40-50C is. De meesten, dus ook organisaties die daar offroad en andere reizen organiseren, gaan in voorjaar of najaar naar Marokko.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Re: Reisgenoot trip Marokko gezocht - sportieve rijder (motor ktm 1190)
« Reactie #4 Gepost op: 25-06-2018, 21:44 »
Zit wat in.. In de winter heb ik alleen 2 weken de tijd, was van plan zeker 8000 km te rijden.
Ik ben in Chili door  de duinen gereden met 40 graden en viel me nog best mee..

Ik neem het in overweging! Thanks so far

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Reisgenoot trip Marokko gezocht - sportieve rijder (motor ktm 1190)
« Reactie #5 Gepost op: 26-06-2018, 16:08 »
Als de tijd wat beperkter is zou ik transport (van je motor) van en naar Zuid-Spanje overwegen. Afhankelijk van hoeveel km per dag je over de snelweg wilt rijden scheelt dat zo maar al 6 dagen
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Reisgenoot trip Marokko gezocht - sportieve rijder (motor ktm 1190)
« Reactie #6 Gepost op: 26-06-2018, 17:00 »
En vooral nopbanden.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 117
Re: Reisgenoot trip Marokko gezocht - sportieve rijder (motor ktm 1190)
« Reactie #7 Gepost op: 26-06-2018, 17:30 »
Wij hebben een paar weken in juli en augustus daar gereden. Van noord naar zuid incl de sahara (50 graden!) Je moet er tegen kunnen, maar prima te doen.

Groot voordeel: Er is geen andrere toerist te bekennen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Reisgenoot trip Marokko gezocht - sportieve rijder (motor ktm 1190)
« Reactie #8 Gepost op: 26-06-2018, 21:45 »
50gr. met een lekke band kost je met pech gewoon 5ltr water pp.
Dan is je camelbak van 3ltr te snel op.
Best een risico.
Ieder z.n meug.
Je gaat zonder assistentie dus moet je echt jezelf zien te reden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: Reisgenoot trip Marokko gezocht - sportieve rijder (motor ktm 1190)
« Reactie #9 Gepost op: 27-06-2018, 09:22 »
Als tijd een issue is en je wilt toch op mooie avonturen gaan in Marokko is dit misschien een tip: verhuurder: http://www.loc2roues.com/.  De website is ook in het Engels. Op de Facebook pagina van eigenaar Noureddine Said zie je allerlei foto's van wat zij zoal doen

Goedkope ticket naar Marrakech, tas met motorspullen mee en bij Noureddine Said / Location2roues een fiets naar je smaak huren en daarmee zelf op pad gaan. Of je aansluiten bij een groep. Hij heeft een stuk of 40 motoren van allerlei pluimage in de verhuur (GS1200, GS850,GS310, Sertao650, Husqvarna650, Honda250 en nog wat meer. Het is een ongelofelijk sympathieke half Marokkaan/half Fransoos en er is heel veel bij hem mogelijk. Ook gaat hij zelf vaak mee met groepen, soms op de motor soms met een pick-up erachteraan. Ik heb al een keer of 5 van zijn motoren en diensten gebruik gemaakt: helemaal top!

Ik snap uiteraard dat je met je eigen motor wilt gaan maar toch.... Mocht je overigens met de eigen motor in Marokko zijn en zijn hulp nodig hebben, dan kun je ook bij Noureddine terecht voor allerlei hulp of tips.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Reisgenoot trip Marokko gezocht - sportieve rijder (motor ktm 1190)
« Reactie #10 Gepost op: 27-06-2018, 16:09 »
Mmmh, jammer, ik heb alléén maar verstand van tieten, enzo... :-\
Old bikers never die, they just smell that way...