Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Verkocht: Suzuki DRZ400S 2004  (gelezen 2232 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Verkocht: Suzuki DRZ400S 2004
« Gepost op: 19-10-2008, 18:16 »
Jawel, het moet er toch een keer van komen, 2 DRZtjes in de garage is er toch eentje te veel.....

Dus komt nu eens echt mijn geliefde DRZ400S van 2004 te koop;
Bijna 34.000 km, rond 21.000 km heeft ze een nieuwe zuiger met toebehoren gekregen, omdat ze vanaf aanschaf (750km) wat meer olie verbruikte dan normaal. Toen dat meer werd hebben ze onder garantie de zuiger vervangen en sindsdien amper olieverbruik geconstateerd.
Case savers van Thumper talk
Dynojet kitje laten installeren met groter gat in luchthuis.
Bagagerekje.
Bredere voetstepjes, voor meer stacomfort.
Alu stuur met gelhandvaten.
Spiegel die je weg kan vouwen, originele spiegels ook aanwezig.
Lager gelzadel, hoger origineel zadel bespreekbaar.
Stalen remleiding voor.
Ketting/tandwielen/remblokken/banden in goede staat.
Onlangs bruglagers vervangen en rubber over de brug (waar je ketting overheen loopt) vervangen.
Onlangs ook een nieuwe gaskabel gemonteerd.

Vraagprijs: 2900,-





Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Te koop:Suzuki DRZ400S 2004
« Reactie #1 Gepost op: 19-10-2008, 21:57 »
Mooie prijs Roos!

Zet je 'm ook nog even bij de buren?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Te koop:Suzuki DRZ400S 2004
« Reactie #2 Gepost op: 20-10-2008, 10:28 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Te koop:Suzuki DRZ400S 2004
« Reactie #3 Gepost op: 24-10-2008, 18:51 »
OK; voor de ingewijden is het een onnozele vraag, maar wat is nu het verschil tussen een s en een e.
Ik wil graag knmv otr ritten gaan rijden en dat lukt niet met een bmw. Je loopt gewoon vast als er 100 man voor je is geweest, en voorop rijden lukt ook al niet. Dus er moet een geulengraver komen; hoeft niet al te hard, maar het moet de finish wel halen; ook na drie ronden. Lukt dat met een s, of moet je dan een e hebben?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Te koop:Suzuki DRZ400S 2004
« Reactie #4 Gepost op: 24-10-2008, 18:59 »
Ik zou beginnen met een goede gladde skidplate, zonder gaten. Goede banden om het ding bij wortels op zijn achterwiel te krijgen. S, E of K liggen in volgorde van gewicht van zwaar naar licht: 133kg, 119kg en 109 kg. Het laatstgenoemde model heeft alleen kickstarter en een andere CDI. Voor de rest is hij gelijk.

Bij die 133 kg zitten er veel kilo's extra in de uitlaat: ongeregelde katalysator; er zijn uitlaten die 1/3 wegen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3423
Re: Te koop:Suzuki DRZ400S 2004
« Reactie #5 Gepost op: 25-10-2008, 00:42 »
Kan prima. Wel noppen monteren en motor een beetje strippen om het gewicht omlaag te krijgen. Voor de rest lekker genieten
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Te koop:Suzuki DRZ400S 2004
« Reactie #6 Gepost op: 25-10-2008, 07:19 »
Dan nog even over de technische verschillen:

Een K heeft een lichter vliegwiel, die van E en S zijn gelijk.

Een E heeft een snellere nokkenas, snellere ontsteking en meer compressie via dunnere voetpakking.

Een E en K hebben een vlakschuif Keihin, de S een kleinere CV Mikuni.

De S heeft een stuurslot en helmslot.

De E en S hebben smeernippels op de linkarm, de S niet.

Als je echt meer wilt weten kijk dan even op www.dr-z400.nl

Veel succes met je keuze!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Te koop:Suzuki DRZ400S 2004
« Reactie #7 Gepost op: 25-10-2008, 08:39 »
E jay van je geloog gevallen??
Bmw crossers etc....

IK heb zelf met een S gereden, heerlijke motor, wel andere carb erop voor directer gas of een dyno kitje (tientjes).
Noppen en gaan.

Kijk ens wat Rolf met zijn drz destijds gedaan heeft staat op het GS forum een en ander ook te vinden en de site van noppy is ook goud waard.

Een geheel standaard S kun je gewoon gebruiken bij knm,v ritjes maar persoonlijk vindt ik dat je er toch wat aan moet veranderen om het "af"te hebben.
Dan ben je beter weg met een E of een zeldsame K.

succes met de zoektoch, zoals reeds vele je vor zijn gegaan(.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Te koop:Suzuki DRZ400S 2004
« Reactie #8 Gepost op: 25-10-2008, 10:38 »
Dynojet zit er al op en Noppy heeft al eens kundig de uitlaat aangepakt voor een paar pk meer en ik heb er de tandwielverhouding van een E op gezet ;) (dat laatste had ik er nog bij moeten zetten..)

Ik heb nu 2 jaar de S en de E en die E heeft inderdaad een paar PK meer en een paar kilo's minder.... Maar ik doe net zo lief de E de deur uit als de S. Ik vind persoonlijk die S evengoed als de E, moet je toch moeite voor doen om goed genoeg te kunnen rijden om dat verschil echt te benutten. De S is wat mij betreft wat breder inzetbaar en de E net iets lichter. Ik heb in ieder geval met beide motoren KNMV/MON ritten gereden en vindt de S niet echt veel slechter dan de E.
Alleen die E staat op belgisch kenteken en aangezien ik in Belgiƫ woon leek me het de meest voor de hand liggende keuze om de nederlandse DRZ weg te doen... Mocht je liever een E willen en die invoeren in NL dan moet je maar roepen.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Te koop:Suzuki DRZ400S 2004
« Reactie #9 Gepost op: 25-10-2008, 13:48 »
Kijk dyno zit erop, uitlaat gedaan
14/47 erop

Hoppa een kant en klare brommer die betrouwbaar is en minderhoud dan de exc,crf etc, ander soort genoten.
Heb de OER gereden met de DRZ, gaat hardstikke goed!!!!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Te koop:Suzuki DRZ400S 2004
« Reactie #10 Gepost op: 02-11-2008, 18:43 »
ff uit de losse pols (ik vind wat erin zit iets minder belangrijk dan wat eruit komt): Een E heeft ongeveer 10 pk meer en weegt ongeveer 15 kg. lichter. Verder is een E in NL bijna niet te krijgen en een S wel.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)