Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Baikal meer in Siberie  (gelezen 5945 keer)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Baikal meer in Siberie
« Gepost op: 08-02-2009, 22:31 »
Ik denk erover om met Ride-on MotorTours naar het Baikalmeer in Siberië te gaan. De reis gaat door de Oeral en door de Altaj en lijkt me echt tegek! Is er iemand die al met hun meegeweest is of die met hun meegaat? Ze staan niet op de link-pagina terwijl ze toch wel bijzondere reizen doen.
 
Groetjes,
 
Katya

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Baikal meer in Siberie
« Reactie #1 Gepost op: 08-02-2009, 23:10 »
Nee, maar ik ken ze wel goed, en het zijn zelf reizigers in hart en nieren. Ik denk dat ze idd hele mooie bijzondere reizen aan bieden die echt niemand ander zo kan doen.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Baikal meer in Siberie
« Reactie #2 Gepost op: 09-02-2009, 21:28 »
er is veel publiciteit de laatste tijd, ik heb net een verslag gelezen over "de langste weg"  een rit van St' Petersburg naar Vladiwostok, prachtig verhaal
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Baikal meer in Siberie
« Reactie #3 Gepost op: 10-02-2009, 23:55 »
Kheb hem direct gekocht. Echt tegek!
 
Nog een gaaf filmpje gevonden:
Ze hebben in de winter over het Baikalmeer gereden.
http://www.reismotor.nl/index.php/homenl/reizigers/robadafnedejong

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Baikal meer in Siberie
« Reactie #4 Gepost op: 11-02-2009, 10:51 »
jep..staat hier al ergens in de rieslinks geloof ik:
 
http://www.overhetijs.nl/

Offline member

  • *****
  • Berichten: 173
Re: Baikal meer in Siberie
« Reactie #5 Gepost op: 11-02-2009, 12:16 »
ik ben met ze mee geweest naar de Oekraine vorig jaar. kan maar 1 ding zeggen toppie.
 
een begeleid avontuur zeg maar want er gebeuren onderweg dingen die niet te voorzien zijn en dan is rob daar voor de helpende hand.
 
En ja Baikal meer een aanrader
Yamaha XT600E 1992
Yamaha XT600E 1999
Yamaha XJR1300

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Baikal meer in Siberie
« Reactie #6 Gepost op: 25-02-2009, 19:56 »
hoi Katya
mijn vrouw en ik gaan dit jaar mee naar het baikalmeer,(we zijn al ingeschreven).
wij zijn in 2007 al meegeweest naar de oekraine en afgelopen jaar naar roemenie en bulgarije,
het bevalt ons prima om met Rob en Daphne te reizen.De grote kracht van hen is dat ze begeleiden en niet leiden. je kunt bij hun rijden zoals je dat zelf wil,wil je in een groep? da's oke! wil je met twee mensen rijden,dat is ook goed.wil je liever alleen rijden is ook goed maar geef dan wel even door welke route je wilt volgen, in geval van problemen weten ze je dan te vinden.als je van avontuur houdt en niet bang bent om dagelijks een behoorlijke afstand af te leggen, moet je zeker meegaan.
grtz ck

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Baikal meer in Siberie
« Reactie #7 Gepost op: 28-02-2009, 23:22 »
Hoi CK,
 
Ben vandaag op de beurs geweest en heb zeker een uur staan te kleppen... Wat je schrijft klopt, maar mijn indruk is ook vooral dat je het allemaal niet zelf uit hoeft te zoeken. Ik heb op de beurs al zoveel gehoord... De know-how die ze hebben, daar maak je gewoon direct gebruik van. Ze vertellen over hun ervaringen en geven heel veel tips en die kan je dan in Rusland zelf uitproberen. Alleen rijden kan, maar dat raden ze toch sterk af. Ze hadden het ook over "van de voorbereide route afwijken" maar zeiden er gelijk bij dat er in Rusland niet zo veel mogelijkheden zijn om dat te doen en zelf heb ik niet het idee dat ik daar behoefte aan zou hebben.
Ga maandag eens heel voorzichtig mijn baas polsen, want dat is nog een groot struikelblok.
 
Wat ik ook nog even kwijt wil is dat het op hun stand heel druk was en heel gezellig. Er komen er veel langs die al meegeweest zijn en (natuurlijk) zijn die allemaal positief.
 
Dus, als er hier nog geïnteresseerden zijn... Morgen is de laatste dag van de beurs. Ze staan in hal 11 bij de motorreizen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 54
Re: Baikal meer in Siberie
« Reactie #8 Gepost op: 10-03-2009, 14:07 »
Ik denk erover om met Ride-on MotorTours naar het Baikalmeer in Siberië te gaan.
Je gastheer en gastvrouw geven 17-19 april a.s. op het Tesch Travel Treffen  (Malmedy (B)) een lezing over de door hen in 2007 georganiseeerde en begeleide wereldtour.
http://www.berndtesch.de/Deutsch/Treffen/31MFT2009.html

Goede gelegenheid om je reiskoorts aan te wakkeren. Je zult er ook veel Duitsers tegenkomen die zoiets al eens gedaan hebben. Je kunt er een ontzettend gezellig weekend hebben. Ik ben de laatste twee jaren wezen kijken en ga dit jaar weer. Een lekker voorjaarsweekend.


Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Baikal meer in Siberie
« Reactie #9 Gepost op: 13-03-2009, 09:34 »
Nou, het woord is eruit. Jongens, bedankt voor al jullie goede raad en info's, maar ik kan met geen mogelijkheid vrij krijgen. Ga denk ik iets anders doen. Roemenie/Bulgarije misschien.
 
Groet,
 
Katya