Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De ivecohoek  (gelezen 113385 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: De ivecohoek
« Reactie #15 Gepost op: 09-09-2010, 22:51 »
5690 posts en nog niet netjes kunnen quoten.... :-X Gelukkig staat mijn hoofd niet naar Iveco's, daar is de omgeving hier te overweldigend voor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: De ivecohoek
« Reactie #16 Gepost op: 09-09-2010, 23:32 »
5690 posts en nog niet netjes kunnen quoten.... :-X Gelukkig staat mijn hoofd niet naar Iveco's, daar is de omgeving hier te overweldigend voor.

Foto's!!! En vlot een beetje  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: De ivecohoek
« Reactie #17 Gepost op: 10-09-2010, 09:42 »
Mag ik ook meelezen, kep ook een iveco, maar dan een " gewone "' clou kempert. Een oudje ( 24 ) maar daarom des te leuker

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De ivecohoek
« Reactie #18 Gepost op: 10-09-2010, 09:51 »
Mag ik ook meelezen, kep ook een iveco, maar dan een " gewone "' clou kempert. Een oudje ( 24 ) maar daarom des te leuker

Hoe meer eric's hoe meer vreugd  8)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: De ivecohoek
« Reactie #19 Gepost op: 10-09-2010, 09:54 »
hebben jullie wat tips waar je op moet letten als je gaat kijken voor een Iveco (4x4) camper? bepaalde bekende problemen/issues/fixes?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De ivecohoek
« Reactie #20 Gepost op: 10-09-2010, 10:19 »
hebben jullie wat tips waar je op moet letten als je gaat kijken voor een Iveco (4x4) camper? bepaalde bekende problemen/issues/fixes?

Ja hoor! het is een auto met karakter dus je moet wel een beetje handig zijn. En onderdelen (specifiek de 4x4 gerelateerde) zijn erg duur. Voor overige onderdelen kun je in de aftermarket redelijk terecht.
 
Kijk of alles werkt. Met name de 4H en 4L stand. De bak mag er niet uit springen. De difflock achter geeft af en toe problemen maar is eenvoudig gangbaar te maken. De meeste problemen zijn van elektrische aard. De zekeringskast is kwestbaar vanwege vocht. Corne weet er alles van...   

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De ivecohoek
« Reactie #21 Gepost op: 10-09-2010, 13:38 »

Ja hoor! het is een auto met karakter dus je moet wel een beetje handig zijn. En onderdelen (specifiek de 4x4 gerelateerde) zijn erg duur. Voor overige onderdelen kun je in de aftermarket redelijk terecht.
 
Kijk of alles werkt. Met name de 4H en 4L stand. De bak mag er niet uit springen. De difflock achter geeft af en toe problemen maar is eenvoudig gangbaar te maken. De meeste problemen zijn van elektrische aard. De zekeringskast is kwestbaar vanwege vocht. Corne weet er alles van...   

Waar je ook moet letten: vind je het een gave bak  :-*

Zonder gekheid: er zijn een paar veel voorkomende problemen die redelijk makkelijk te voorkomen zijn:
- Vocht langs het raam loopt naar je zekeringskast => storingen in het electrocircuit;
- Kettingspanner van de distributieketting (daar weet Wim ook wat van);
- Roest bij de instap, de spatborden (binnenkant) en de hoeken van de voorruit.

Qua mechaniek kan de auto eigenlijk niet kapot als je in zijn 4x4 maar niet harder van 35 km/u rijdt en als de sper achter alleen in het terrein gebruikt. Ik sprak in Tunesië een Duitser die al 16 jaar dezelfde bus had. Hij was al 14x daarmee naar Libië geweest. Steeds 4 tot 6 weken de woestijn in. Altijd gewoon door de duinen gereden. Auto heeft hem nooit in de steek gelaten.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 92
Re: De ivecohoek
« Reactie #22 Gepost op: 10-09-2010, 15:14 »
een van de karaktertrekken van deze autoos is dat je soms dus schakelaars vindt waarvan je niet weet waarvoor ze dienen... ;)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De ivecohoek
« Reactie #23 Gepost op: 10-09-2010, 19:50 »
Psies. Ik heb er ook 1 of 2 die helemaal niet zijn aangesloten...  ::)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • ¤¤¤¤
  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Dan zaag je toch de achterkant ervanaf ....!
« Reactie #24 Gepost op: 11-09-2010, 21:53 »

Offline member

  • Four is more!! EML MQ 750 (AT Quad), Scania P93M 4x4, Renault TRM 2000 4x4
  • *****
  • Berichten: 311
Re: Dan zaag je toch de achterkant ervanaf ....!
« Reactie #25 Gepost op: 11-09-2010, 23:09 »
Voor onze bouwers,
 ;D  http://www.wuestenschiff.de/phpbb/viewtopic.php?t=42089&postdays=0&postorder=asc&start=0

Kijk en dat is nou het voordeel van een raamchassis.... Je kunt er vanalles mee doen! ::)
Ook als de wielbasis je niet lang genoeg is ( groot gezin??)  heb je de mogelijkheid  om deze simpel te (laten) verlengen! 8)
Voor de rest weinig mis met deze auto's!
 
Doe mij maar off-road op vier wielen.... dan val ik namelijk niet zo gauw om.... snap je??!!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Remslangen vervangen
« Reactie #26 Gepost op: 21-09-2010, 09:59 »
Nou, de remslangen zitten er eindelijk op, maar het is niet gelukt de remleidingen voor heel te houden: een van de nippels in de zaten zo verschrikkelijk vast in de slang, dat ik de buitenkant van de nippel dolgedraaid heb. Bij de andere zat de nippel vast op de leiding. Kon de slang er alleen afkrijgen door het door te knippen en dan de slang te draaien.

Ook de ontluchtingsnippels zaten te vast. Het spul is ontzetten zacht, dus veel kracht zetten helpt niet.

Heb de auto weggebracht naar de dealer: even voorkomen dat er nog meer kapot gaat.

Ik heb wel gebruik gemaakt van een 'leidingsleutel'. Kan je dat aanraden. Het is een soort ringsleutel met een uitsparing voor de leiding. Dan heb je meer grip op de
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Remslangen vervangen
« Reactie #27 Gepost op: 21-09-2010, 17:38 »
Dan heb je meer grip op de

Nippel?

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Remslangen vervangen
« Reactie #28 Gepost op: 22-09-2010, 09:38 »

Nippel?

Jawohl!

Net weer opgehaald. Afzetters  :-\
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 92
Re: De ivecohoek
« Reactie #29 Gepost op: 23-09-2010, 12:09 »
Tsja , een auto met karakter ...onderdeeltje hebben ook karakter en zijn dus wat prijzig... ( ik heb geinformeerd naar de prijs van een voorruitframe van mijn Iveco, dit was slechts 1314 euro exclusief...dus toch maar stralen en lassen..)
 
Troost je Corne, de remleidingen zijn in ieder geval weer goed. Sterkte met het verwerkingsproces over de rekening.