Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Het DR650SE draadje  (gelezen 18029 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: Het DR650SE draadje
« Reactie #90 Gepost op: 08-08-2017, 20:40 »
Heb bij mijn DRZ (400) de keerringen 2x vervangen , gewoon aan de bovenkant via
de schroefdop net als jij hebt gedaan. Als het alleen om de keerringen gaat hoef je
onder ook niks los te draaien imo (behalve natuurlijk als je de hele vork wilt reviseren)

Om de veer er weer in te krijgen had ik een plaatje gemaakt met een uitsparing die de veer
naar onder gedrukt hield zodat je , je handen vrij hebt om de alu dop weer terug te zetten.

keerring haal je er uit met een oude (ROND GESLETEN) platte schroevendraaier
Ik heb destijds gewoon gehandeld via een filmpje op joeptjoep :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Het DR650SE draadje
« Reactie #91 Gepost op: 08-08-2017, 20:58 »
Of een rondje met Dr. Seal of hoe heet die haak van plastic ook weer? Vaak zit er één korreltje zand klem in je keerring en dat is nog geen reden om meteen een vork te gaan reviseren, toch?

Sent from my SAMSUNG-SM-G891A using Tapatalk


Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Het DR650SE draadje
« Reactie #92 Gepost op: 09-08-2017, 01:00 »
Heb bij mijn DRZ (400) de keerringen 2x vervangen , gewoon aan de bovenkant via
de schroefdop net als jij hebt gedaan. Als het alleen om de keerringen gaat hoef je
onder ook niks los te draaien imo (behalve natuurlijk als je de hele vork wilt reviseren)

Er valt niet zoveel te reviseren aan de DR650 vork, want er zit bijna niks in.  :-*




Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Het DR650SE draadje
« Reactie #93 Gepost op: 11-08-2017, 19:47 »
Zappa, ik wil best zelf wel eens zo'n tool maken, want lekkende keerringen komen wel vaker voor. Maar voor nu zou ik graag van jouw "aanbod"gebruik willen maken.
Ik heb zelf al nieuwe keeringen en nieuwe vork olie. Zou jij mij daarmee kunnen helpen ?  Ik zou dit aankomend weekend langs kunnen komen.  Heb je dan tijd ?

Bood toch aan om je te helpen  ;) Tja t weekend komt me wat minder goed uit, liever donderdag of vrijdag avond maar als t niet anders kan.........

Geen reactie dus rustig weekend........  :D
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Het DR650SE draadje
« Reactie #94 Gepost op: 11-08-2017, 19:57 »
Koop een stuk vierkante pijp van 25mm en je moet de demper buis tegen kunnen houden terwijl je de imbus aan de onderzijde los schroeft voorzover ik weet...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Het DR650SE draadje
« Reactie #95 Gepost op: 11-08-2017, 20:50 »
Haha  ;D   zappa  inderdaad rustig weekend.  Ik probeer eerst de tip van max even, die 25mm vierkante pijp.
DR650SE-

Offline member

  • *****
  • Berichten: 353
Re: Het DR650SE draadje
« Reactie #96 Gepost op: 11-08-2017, 21:38 »
Of een rondje met Dr. Seal of hoe heet die haak van plastic ook weer? Vaak zit er één korreltje zand klem in je keerring en dat is nog geen reden om meteen een vork te gaan reviseren, toch?

Sent from my SAMSUNG-SM-G891A using Tapatalk

Ik gebruik op de crossmotor hiervoor isolatieband. Poten ontvetten en spiraalvormig om de poot plakken.
Paar x inveren en seals zijn weer schoon.

Groet, Jan
Ik ga maar fietsen...

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Het DR650SE draadje
« Reactie #97 Gepost op: 11-08-2017, 22:37 »
Goeie tip!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Het DR650SE draadje
« Reactie #98 Gepost op: 11-08-2017, 22:40 »
Nadeel is dat je op deze manier wel het vuil naar binnen duwt.
Met zo'n dr. Seal of ander ding met zo'n haakje kun je de zooi - met een beetje geluk - naar buiten halen.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Het DR650SE draadje
« Reactie #99 Gepost op: 11-08-2017, 22:45 »
Isolatietape van beneden naar boven wikkelend opplakken. Dan staan de "dakpannen" goed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 353
Re: Het DR650SE draadje
« Reactie #100 Gepost op: 11-08-2017, 23:00 »
Even aanvulling hierop. Ik zet de motor eerst op de crossbok zodat de vork volledig uitgeveerd is. Dan stofringen omlaag (usd vork) en tussen seal en stofring schoonmaken met bv remmenreiniger. Bij het inveren van de vork altijd ervoor zorgen dat het uiteinde vd tape buiten de seals blijft. Dit omdat het soms gebeurt dat de lijm loslaat door de vork olie en je dan nog de tape eruit kunt trekken.

member is inderdaad een tussentijdse oplossing, die een paar keer werkt. Bij het wisselen van de keerringen vorkpoten goed uitspoelen.

Groet, Jan
Ik ga maar fietsen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Het DR650SE draadje
« Reactie #101 Gepost op: 20-08-2017, 13:46 »
Zo vandaag weer verder gegaan met de vorkpoten.  Heb zelf deze tool in elkaar geflanst:




stuk draadstang M10 met 2 moeren aan de ene kant en een M20 moer ingeklemd tussen 2moeren aan de andere kant. Gaat prima.


Helaas weet ik nu waarschijnlijk ook de reden van de lekkage van de L poot. Toen ik de gele rubber harmonica balg loshaalde zag ik dit:
[size=78%][/size]



Zou ik dit nog voorzichtig naar buiten kunnen duwen als de binnenpoot eruit is, of breekt dat geheid af ?
DR650SE-

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: Het DR650SE draadje
« Reactie #102 Gepost op: 20-08-2017, 14:47 »
Zie geen plaatjes rubberenreet?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Het DR650SE draadje
« Reactie #103 Gepost op: 20-08-2017, 19:38 »
heh..  hoekandatnouweer  ???


Ze staan op photobucket.  Schijnbaar moet mijn account geupdate worden. Zal wel weer moeten betalen . Zal eens kijken of ik ze ergens neer kan plempen..


De beschadiging:












De tool







Zijn ze nu wel te zien ??? ??? ??? ?
DR650SE-

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: Het DR650SE draadje
« Reactie #104 Gepost op: 20-08-2017, 20:22 »
Yep. Zie ze.
Maar hoe komt die beschadiging daar joh.
Dikke kei?