Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Bye bye 4 stroke  (gelezen 3889 keer)

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Bye bye 4 stroke
« Reactie #15 Gepost op: 04-06-2017, 10:45 »
In noppennieuws staat een artikel over de nieuwe fiets, is aardig positief! Brandstofverbruik top, weinig uitstoot/rook. Je hebt natuurlijk met injectie wat voordelen m.b.t. de afstelling t.o.v een carberateur fiets. Verschillende mappings i.c.m de uitlaatpoort veren geven je best veel instel mogelijkheden voor zon 2t motor en maken het mogelijk om het geweld te beperken en bijvoorbeeld een mooie smeuige machine er van te maken. Ik denk dat het wel wat wordt. Benieuwt of ze hem ook in een jaar of twee naar de nieuwere euro norm kunnen krijgen, volgens mij is die al vanaf 2020 ofzo.

Zon fiets wordt wel ingewikkelder dan voorheen natuurlijk, meer electronica etc. Maar dit hoeft niet echt een nadeel te zijn denk ik, de voordelen wegen daar wel tegenop.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Bye bye 4 stroke
« Reactie #16 Gepost op: 04-06-2017, 11:24 »
Als je in de Sahara staat met een knipperend lampje waarvan je niet weet wat het precies betekent ben je de L*L😁

Verstuurd vanaf mijn BV6000 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Bye bye 4 stroke
« Reactie #17 Gepost op: 04-06-2017, 11:33 »
Die 100 tot 120 kilo motoren blijven toch basic dus dat met die lampjes en foutcodes zal wel meevallen.
En met 9ltr ga je ook niet de sahara in  8)
alhoewel op 'n Mobylette kom je er wel 450km verder mee, de mijne had 1,5ltr dat was goed voor 75km.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Bye bye 4 stroke
« Reactie #18 Gepost op: 05-06-2017, 08:27 »
Als je in de Sahara staat met een knipperend lampje waarvan je niet weet wat het precies betekent ben je de L*L
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Bye bye 4 stroke
« Reactie #19 Gepost op: 22-07-2017, 23:43 »
In noppennieuws serieus positieve recentie. 103kg, verbruik van een viertakt zonder sproeirs wisselen. 6 tankvullingen op 1 olietankje. Geen rook.
10500 nieuw, geen dure revisies of onderhoud
Bye bye 4 takt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
w.t.f. Re: Bye bye 4 stroke
« Reactie #20 Gepost op: 27-07-2017, 18:18 »
w.t.f. loop ik vandaag bij Lemmens binnen staat 1 van de 5  eerste rookvrije d'r te blinken
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • Reislustig.....
  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: Bye bye 4 stroke
« Reactie #21 Gepost op: 28-07-2017, 13:28 »
Interessante ontwikkeling. Jaren terug heeft Honda de EXP-2 voor de Dakar ontwikkeld, is nooit iets geworden. Misschien is de tijd er nu wel rijp voor....
Amsterdam to Anywhere...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Bye bye 4 stroke
« Reactie #22 Gepost op: 28-07-2017, 15:22 »
Weet niet of het wat is geworden
Maar dacht dat Honda de 2takt had afgezworen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Bye bye 4 stroke
« Reactie #23 Gepost op: 28-07-2017, 16:52 »
w.t.f. loop ik vandaag bij Lemmens binnen staat 1 van de 5  eerste rookvrije d'r te blinken
Nog fijner dan rookvrij is het feit dat hij sproeiervrij is. Plus het verbruik van een 4-tact.

Sent from my SAMSUNG-SM-G891A using Tapatalk