Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Tweeling  (gelezen 1645 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
De Tweeling
« Gepost op: 23-06-2020, 10:31 »
Laat ik nou ook eens wat posten.

Allereerste zal ik mijn man en mezelf voorstellen. Wij zijn Sebastiaan (35) en Diana Postma (34). Echte Zeeuwen woonachtig in Brouwershaven.

Manlief is als enige motorrijder van zijn familie toch een echte motard. Hij kan echt niet zonder zijn tweewieler.

Zelf ben ik opgegroeid achterop de motor bij mijn ouders. Wou ik relaxed toeren, ging ik bij mijn vader achterop de Honda PC800 (tupperware bak). Wou ik lekker hard, ging ik bij mijn moeder achterop de Honda NTV. Ma trok namelijk met enige regelmaat richting de top van die motor. Dat vond ik als klein meisje geweldig.

Zelf bracht ik het geduld op om pas met 21 mijn rijbewijs te halen voor de motor. Weigerde namelijk om voor een geknepen fiets te moeten. Dus dan maar wachten tot ik vol vermogen mocht halen in 1x.

Naast de motoren heb ik nog een grote liefde die hinnikt en ik fanatiek mee sport. Helaas is manlief doodsbang van paarden.

Al vanaf dag 1 van onze relatie rijden wij graag samen motor. Beide eerst racers gehad. Nu beide een wat meer comfortabeler motor. Hij heeft een Honda Africa Twin uit 2019. Zelf heb ik een Kawasaki Versys 650 uit 2016. Beide fantastische motoren, maar die van mij is voor 1 ding op onze bucket list niet echt geschikt. We willen een Off Road reis door Noorwegen gaan doen.

Zodoende hielden wij onze ogen en oren open voor een potentiƫle kandidaat voor mij voor dat doel.

Op tip en door topics te lezen en te scrollen, kwamen we hier op het forum ineens een koppeltje Suzuki DRZ 400 tegen met weinig kilometers. Het was eigenlijk niet de bedoeling twee gelijk te kopen, maar onze interesse was toch gewekt.

Na contact opgenomen te hebben zijn we naar Flevoland gereden om de twee te bekijken. Thja... Zelf kon ik er nog niet op. Voor mij zijn de motoren veel te hoog, maar manlief kon wel een rondje testen. Zo gezegd zo gedaan. Hij kwam met een grijns retour van testrondje en ik had paar dagen ervoor al informatie ingewonnen bij Hyperpro voor de mogelijkheden voor mij.

Hoe anders kon het dan ook dat we verliefd werden en dus besloten het tweetal over te nemen.

Dus bij deze. Na een stevige verlaging door Hyperpro bij die van mij, zijn we samen voor het eerst een rondje wezen rijden net de Tweeling (ze hebben niet alleen zelfde kleur, maar ook opeenvolgend kenteken).











Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: De Tweeling
« Reactie #1 Gepost op: 23-06-2020, 11:09 »
veel plezier met je nieuwe verslaving :)


overigens klinkt Postma nou niet echt Zeeuws  :-X

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: De Tweeling
« Reactie #2 Gepost op: 23-06-2020, 11:27 »

overigens klinkt Postma nou niet echt Zeeuws  :-X


lijkt mij Fries.. maar dan wel Fries uit t diepe zuiden..
😇
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: De Tweeling
« Reactie #3 Gepost op: 23-06-2020, 11:46 »

Thanks. Ben al een poging aan het doen trainingen te plannen etc. En aan het zoeken in mijn agenda wanneer we zandpaden etc. kunnen opzoeken  8)

Haha. Klopt. Mijn schoonvader was eigenlijk een fries die als kind is geadopteerd door een Zeeuwse familie. Mijn man is in Zeeland geboren en getogen. Net als ikzelf. Ben de enige van de familie. De rest komt van Schiedam en Vlaardingen.  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: De Tweeling
« Reactie #4 Gepost op: 24-06-2020, 18:57 »

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: De Tweeling
« Reactie #5 Gepost op: 25-06-2020, 13:51 »
Thanks. Gaat goed komen.


Die op facebook opgezocht. Ga het in de gaten houden. Neem binnenkort misschien wel even contact mee op.
Ben nu bezig met een training planning met mijn eigen instructeur (MoveOn Motortrainingen). Maar wil zeker ook bij anderen keer lessen. Iedereen heeft zo z'n dingen die handig zijn om te leren  :)

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: De Tweeling
« Reactie #6 Gepost op: 25-06-2020, 14:49 »
het is (zoals met zoveel dingen) ook een kwestie van veel oefenen. Dus neem de tips van je trainer en ga dan 10x op pad om die je echt eigen te maken.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: De Tweeling
« Reactie #7 Gepost op: 26-06-2020, 10:16 »
Wel meer dan 10x  ;)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: De Tweeling
« Reactie #8 Gepost op: 09-12-2021, 13:57 »
Oef. Zie nu dat wel erg lang geleden is. In de tussentijd al zoveel mee gemaakt met de Tweeling.


Eerst zijn we in Nederland het zand en blubber gaan opzoeken. We kwamen al snel achter dat voor in Nederland slimmer was om de Tweeling te voorzien van noppen. Dat scheelde een hoop glijden. Lang heb ik getwijfeld. Het viel mij soms best zwaar. Mijn reuma hielp niet altijd mee. Toch wou ik niet zomaar opgeven.


Resultaat?


We hebben zonder enige training dan ook afgelopen september de diverse onverharde bergpassen op de Italiaanse/Franse grensgebied opgezocht en bedwongen. Wou wat was dat gaaf! Zonder training was het eigenlijk gekkenwerk, maar oh wat was het gevoel om dan zo'n pas te hebben bedwongen geweldig!


Hieronder een kleine greep van wat foto's. Meer foto's zijn te vinden op mijn facebook pagina: Dutch Minion and her Bike.
Hoop ook binnenkort m'n website wat meer aangekleed te hebben. Vind leuk om op die manier onze avonturen te delen.



















Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: De Tweeling
« Reactie #9 Gepost op: 09-12-2021, 14:13 »
Supergaaf !


Ik had al twee keer gepland om met mijn vrienden in dat gebied te gaan rijden, maar dit is al twee keer vanwege Corona niet doorgegaan.
Hopelijk komend voorjaar eindelijk wel.


Mooie foto's !
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: De Tweeling
« Reactie #10 Gepost op: 10-12-2021, 10:19 »
Het was geweldig. Zijn daar afgelopen september geweest. Ging prima. Weer was top.
Deze keer hadden we een vaste standplaats voor een week bij Gran Bosco. Hierdoor konden we diverse passen in de buurt verkennen. Was absoluut de moeite waard. Ook veel tips van de eigenaar van de camping, maar ook van de vele off roaders die deze camping bezoeken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: De Tweeling
« Reactie #11 Gepost op: 10-12-2021, 13:54 »
Zonder training was het eigenlijk gekkenwerk, maar oh wat was het gevoel om dan zo'n pas te hebben bedwongen geweldig!

Leuk verhaal zeg. Maar hoezo gekkenwerk zonder training. Gelukkig is de mensheid nog in staat zichzelf dingen eigen te maken. In mijn off road leven heb ik een keer een training meegemaakt, ik vond het heel leuk maar echt veel meer dan een leuke dag rijden was het niet. Ik denk dat het veel beter is om dingen uit te proberen, als het goed gaat doe je het nog een keer, als het niet lukt probeer je wat anders. zo leer je jezelf en de motor goed kennen, kost geen bakken met geld alleen maar tijd.
Zelf rij ik nog regelmatig 8-tjes op de schuine kant van een dijk, probeer ik zo langzaam mogelijk een stuk te rijden of doe ik een heuvelklim meerdere keren. Je bent nooit klaar met leren, maar je kan het prima zelf.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 359
Re: De Tweeling
« Reactie #12 Gepost op: 10-12-2021, 14:49 »
Supergaaf !


Ik had al twee keer gepland om met mijn vrienden in dat gebied te gaan rijden, maar dit is al twee keer vanwege Corona niet doorgegaan.
Hopelijk komend voorjaar eindelijk wel.


Mooie foto's !


In het voorjaar ligt er nog teveel sneeuw op de onverharde passen, je kan beter in augustus of september gaan :-X


Mooie foto's hoor ik word er jaloers van 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: De Tweeling
« Reactie #13 Gepost op: 10-12-2021, 15:34 »
Hmmm ok.
Ik heb de afgelopen jaren altijd ongeveer de laatste week van mei / eerste week van juni aangehouden om de verharde Alpenpassen te rijden.
Die waren dan meestal allemaal wel open.


Had er echter nog niet echt bij stilgestaan dat de onverharde passen wellicht pas wat later begaanbaar zouden worden.


Ik heb echter een pesthekel aan drukte om me heen.
Augustus lijkt me dus niet zo'n goede maand voor mij  :D .


September dus een goede keuze ?
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: De Tweeling
« Reactie #14 Gepost op: 10-12-2021, 16:05 »
Drukte in de alpen passen?We zijn er eens geweest eind Mei.Liepen we telkens vast op z.on beetje 22/2300 mtr door Sneeuw.Leuk om eens te proberen erdoor te rijden.Nog niet misschien dat je erdoor komt.Nu is het minder leuk geworden,ze durven zelfs geld te vragen om stukje off road te rijden.Hadden we laatst met de auto.Eerst dokken dan stukje rijden :-[ Beetje Juliana toren Efteling idee.