Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tripy elektronisch GPS roadbook  (gelezen 10216 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Tripy elektronisch GPS roadbook
« Gepost op: 26-02-2006, 11:16 »
Kent iemand dit product?
www.tripy.be
Dit is een soort samensmelting tussen een GPS en een papieren roadbook.
Grote probleem lijkt mij dat er voor nederland weinig routes beschikbaar.
Er lijkt mij maar één oplossing om dit te introduceren:
Ad Ketelaars en alle andere roadbookschrijvers en gebruikers moeten in één klap omschakelen op dit systeem!
Ben benieuwd naar de reakties.

Arjen

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #1 Gepost op: 26-02-2006, 11:31 »
Wat een grappig ding.  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #2 Gepost op: 26-02-2006, 12:36 »
Gaaf,

Ik heb een paar jaar terug (toen ik net roadbookritjes reed) al wel eens gedacht hoe je zoiets zou kunnen maken (alleen het roadbook deel dan, bij het nullen een plaatje doorscrollen). Maar ja, de roadbooks krijg je nooit van te voren zodat je ze niet in kunt scannen en digitaliseren of zo.

Zou wel helemaal perfect zijn zoals ie hier staat, overigens dan wel met een display voor 2 plaatjes vooruit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #3 Gepost op: 26-02-2006, 16:36 »
Ik heb het op de motorbeurs in Utrecht gezien. Kort gezegd is het TTQV inclusief het roadbook deel. Met TTQV print je het roadbook uit hier is het electronisch.  De kartografie is alleen veel beperkter.

Marcel

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #4 Gepost op: 26-02-2006, 17:56 »
Moet wel effe wennen aan die 575 euri.....
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #5 Gepost op: 26-02-2006, 18:52 »
Als door die 575 euro het hele roadbook, IMO gebeuren komt te vervallen is het goedkoper.

Imo 100R50 = 348,-
TT Rodbook = 257,-   MD roadbook = 350,- (??)
afstandsbediening = 107,-

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #6 Gepost op: 26-02-2006, 22:09 »
Ik heb nog niet gezien of er ook S/W bijzit om zelf plaatjes in te tekenen met tussenafstanden. De bedoeling is em in record te zetten en dan - over de weg - de route voor te rijden. Offroad gaat dat niet werken, omdat de kaarten dan niet voldoen.

Dan heb je volgens mij meer aan de eerste de beste GPS met routemogelijkheid.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #7 Gepost op: 09-03-2006, 16:05 »
Ik heb nog niet gezien of er ook S/W bijzit om zelf plaatjes in te tekenen met tussenafstanden. De bedoeling is em in record te zetten en dan - over de weg - de route voor te rijden. Offroad gaat dat niet werken, omdat de kaarten dan niet voldoen.

Dan heb je volgens mij meer aan de eerste de beste GPS met routemogelijkheid.

Er zit inderdaad software bij waarmee je zelf plaatjes kan tekenen. Het toestel in record zetten en dan een route gaan rijden is inderdaad één van de opties. De gereden track kan je op de weer projecteren op de kaart en vervolgens de software de symbolen toe laten voegen. Het werkt dus ook offroad, alleen loopt je route op je scherm dan niet over de wegen (die staan er immers niet op) maar door het veld/bos.
Een andere mogelijkheid is om van te voren op de pc een mooie route uit te "tekenen" (kaartmateriaal van europa is incl.) en die vervolgens te gaan rijden.

Groet, Robin van Esch
Ik lees al een tijd mee op dit forum en ben de contactpersoon voor Tripy in Nederland. Voor meer info kan je altijd even mailen of gewoon hier de vraag stellen. Inmiddels is de website tripy.nl ook beschikbaar.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #8 Gepost op: 09-03-2006, 19:12 »
Hoi Robin, welkom hier....

Wat ik mij nou afvraag met dat systeem, is er uit de software ook een normaal roadboek met bolletje pijltje uit te printen voor de gewone roadboekhouders. Dus je route rijden, in je computer laden en de afbeeldingen die je anders weer naar je Tripy zou sturen netjes met de bijbehorende tussen/totaal afstanden onder elkaar uit te printen.
Het nadeel hiervan is natuurlijk wel dat je zelf nog de extra symbolen moet toevoegen (huizen, bosjes, hazepaadjes, rotondes etc)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #9 Gepost op: 09-03-2006, 22:22 »
Dit is juist één van de sterke punten van de software. Het genereert automatisch een papieren Roadbook (op A4 of A5). Voor een voorbeeld zie deze link. De layout is qua indeling en kleur te wijzigen, bij een rit van allroadmaniacs zou je bv jullie eigen logo kunnen gebruiken. De software genereert automatisch de waypoints met bijbehorende bol pijl symbolen. Verder is er een hele database aanweig met plaatjes en tekens die je zelf nog bij kan voegen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 190
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #10 Gepost op: 09-03-2006, 23:11 »
Leuk ding... maar die prijs  ::) ::) ::)
Eventjes terug naar vroegah... Fl 1267,--

Daar zal toch wel wat (veel) aan gedaan moeten worden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #11 Gepost op: 09-03-2006, 23:46 »
Klinkt alsof we eens een mooie demo moeten krijgen in de vorm van een leuk roadbook  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #12 Gepost op: 10-03-2006, 04:30 »
Voor een voorbeeld zie deze link.
hmm, dat ziet er wel errug profi uit zeg!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #13 Gepost op: 10-03-2006, 08:08 »
Klinkt alsof we eens een mooie demo moeten krijgen in de vorm van een leuk roadbook  :)
Robin, actieve club als we zijn komen we natuurlijk graag even naar Harderwijk :). Kunnen we meteen even dat ritje proberen van het voorbeeld.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Tripy elektronisch GPS roadbook
« Reactie #14 Gepost op: 10-03-2006, 09:37 »
575 euro???? Die lui zijn niet goed in hun hoofd...
Waar geen weg is, is een wil.