Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Routable TOPO kaarten??  (gelezen 1026 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Routable TOPO kaarten??
« Gepost op: 18-03-2006, 13:52 »
Ben even bezig geweest met ht gps-speeltje.

Het is mogelijk om met bepaalde software de topokaarten transparant te maken. Alle gewenste data blijft zichtbaar, de achtergrond is verdwenen.
Wat is hier het voordeel van?? Op de topokaarten zelf kan je geen route laten berekenen. Als je nu de topo en de CN8 kaarten (of andere standaard routablekaarten) naar je gps stuurt worden de topokaarten over de routeringskaarten heen geplaatst.

Je hebt nu dus in je scherm twee overelkaar liggende kaarten waarbij je de topokaart gebruikt voor de gewenste extra info, en de standaar mapsource kaart voor je routeberekening.

Ik heb een documentje bijgevoegd hoe je het zou moeten aanpakken, bij mij wilde dat echter niet werken. Maar na de transparant gemaakte kaarten gewoon in de "hoofd"topodirectory te hebben geplaatst (daar waar Mapsource) ze vandaan haalt heb ik ze gewoon via Mapsource kunenn selecteren, tegelijk met de CN8 kaarten, en naar de gps kunnen sturen.

Wat is nou het verschil in je scherm?

Alleen de CN8kaartAlleen de Topo BelgiƫTopo over CN heen

(Toevallig ben ik op internet tegen een bestand aan gestuiterd met Topo Belgiƫ die ik gewoon op mijn GPS en mijn computer kan gebruiken..........)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Routable TOPO kaarten??
« Reactie #1 Gepost op: 19-03-2006, 02:00 »
Lekker bezig, Ferd :D :D :D
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...