Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 60 Csx: met 'find' wel city gevonden, maar 'address' lukt niet?  (gelezen 1352 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Tja, ik wil gewoon even met de 60 CSX omdat mij tomtom overleden is. Ik kan met 'find' wel 'city' vinden die ik zoek, maar als ik vervolgen via 'find'-> 'address' naar een adres wil zoeken in diezelfde plaats, kan ik die plaats niet meer vinden...

Wat doe ik verkeerd? 
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: 60 Csx: met 'find' wel city gevonden, maar 'address' lukt niet?
« Reactie #1 Gepost op: 30-09-2011, 10:34 »
Welke kaart heb je er in?

Bij topokaarten is wel een citybestand aanwezig maar geen adressbestand.

Dus kan je wel naar een stad/dorp zoeken maar niet naar een adress.

Dan heb je toch een navigator nodig.

of je hebt de Navigator kaart uit staan en alleen topokaart aan

en moet je de kaart activeren


beeld kaart-menuknop-kaart instellen-enter-info teken-menuknop-kies je keuze-toon CN, zo uit mijn hoofd.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: 60 Csx: met 'find' wel city gevonden, maar 'address' lukt niet?
« Reactie #2 Gepost op: 30-09-2011, 10:49 »
Heb de city select kaarten van NL erin zitten, met navigatie info. Kaarten staan allemaal aangevinkt in het map setup menu...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: 60 Csx: met 'find' wel city gevonden, maar 'address' lukt niet?
« Reactie #3 Gepost op: 30-09-2011, 10:57 »
aangevinkt, je bedoelt toon hide, als daar toon staat, dan zijn de kaarten daar niet geselekteerd.
probeer eens met toon/hide aan uit zetten van kaarten.
en dan alleen een kaart aanzetten.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: 60 Csx: met 'find' wel city gevonden, maar 'address' lukt niet?
« Reactie #4 Gepost op: 30-09-2011, 11:40 »
Er staat 'show'. Met enter kan ik het vinkje aan/uit zetten. Neem aan dat vinkje aan dus 'show'  betekent...

Heb voor de zekerheid ook 'show all' aangezet

Voor de volledigheid: dit is wat ik gedaan heb:
- Ik ben in 'map' modus (zie dus de kaart op het scherm)
- druk knop 'menu' -> menu verschijnt
- zoek 'setup map', druk enter -> 'map setup' scherm verschijnt
- scroll door icoontjes in bovenbalk naar 'map setup - information' (icoontje met de 'i' erin) -> schermpje met kaartnaam verschijnt
- scroll naar beneden -> met enter kan vinkje aan/uit worden gezet bij die specifieke kaart
- druk knop 'menu' -> menu verschijnt
- zoek 'show all' en druk enter

Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: 60 Csx: met 'find' wel city gevonden, maar 'address' lukt niet?
« Reactie #5 Gepost op: 30-09-2011, 12:19 »
Er staat 'show'. Met enter kan ik het vinkje aan/uit zetten. Neem aan dat vinkje aan dus 'show'  betekent...
Ik heb nederlands als taal ingesteld show is dus hetzelfde als toon
Heb voor de zekerheid ook 'show all' aangezet

Voor de volledigheid: dit is wat ik gedaan heb:
- Ik ben in 'map' modus (zie dus de kaart op het scherm)
- druk knop 'menu' -> menu verschijnt
- zoek 'setup map', druk enter -> 'map setup' scherm verschijnt
- scroll door icoontjes in bovenbalk naar 'map setup - information' (icoontje met de 'i' erin) -> schermpje met kaartnaam verschijnt OP het icoon í Je hebt hier niet op enter gedrukt,okay.
Een kaartset bestaat uit kaartdelen, door hier aan/uit te vinken zet je alleen een kaartdeel aan of uit!!!!!!!!!!!!!!!!!! En niet de hele kaartset.

Wanneer je op i  en dan menu drukt, komen de verschillende kaartsets naar voren
Voor de kaartsets staan show (kaart staat nu uit) of hide (kaart staan nu aan) Hier kun je dus hele kaartset aan of uit zetten
Je kan ook show all hide all kiezen dan hef je alle kaartdeel instellingen van een kaartset weer op

- scroll naar beneden -> met enter kan vinkje aan/uit worden gezet bij die specifieke kaart
- druk knop 'menu' -> menu verschijnt
- zoek 'show all' en druk enter




Nu kan het zijn dat jij denkt dat je door de aanvinkmethode van een kaartdeel denkt dat je de hele kaartset van select hebt aangezet. Maar alleen een deel van de routable kaart. Als je dan een adress zoekt buiten het aangezette deel dan vindt hij niks.  Dat je wel een stad/dorp vindt, heeft misschien te maken dat er ook een ander topo kaart volledig aan staat, die alleen een stadbestand heeft.  Heb zoiets nog niet uitgeprobeert, dat doe je pas als je tegen zo'n probleem aanloopt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 768
Re: 60 Csx: met 'find' wel city gevonden, maar 'address' lukt niet?
« Reactie #6 Gepost op: 30-09-2011, 12:31 »
Als je bij een 278c de CityNavigator kaarten in het interne geheugen hebt staan, dan kan je wel op adres/postcode zoeken. Als je daarna het externe geheugenstickie met "oude" NL topo plaatst, kan je ineens niet meer op adres/postcode zoeken. Alleen op steden.
 
Probeer eens alleen de CityNavigator aan te zetten, de rest uit. En probeer het dan nog eens.
 
Als dat niet werkt: Heb je alle kaarten apart op de SD-kaart staan? Ook topoNL? Hernoem dat bestand dan even, zodat de 60csx die kaart niet meer ziet. Werkt het zoeken op adres dan wel?
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: 60 Csx: met 'find' wel city gevonden, maar 'address' lukt niet?
« Reactie #7 Gepost op: 30-09-2011, 15:14 »
Heb je al eens geprobeerd met een CN-kaart ipv een CS-kaart?

Misschien wordt zoeken op huisnummer niet ondersteunt door CS? Het is te lang geleden dat ik CS heb gebruikt, kan het me niet meer herinneren.