Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Compegps, alles over Land, Twonav, Sportiva, Aventura Delta en nog veel meer  (gelezen 70066 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Noppy kan je daar ook wat meer over vertellen.

Was dat een vraag?  ::) ??? :D

Het spijt me, weet ik het antwoord niet op. Bij mijn VMAPs van Europa zitten ze er gewoon in, in verschillende categoriën, net als bij Garmin.

Maar hoe je ze zelf aan zou kunnen maken? Geen idee!

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Was dat een vraag?  ::) ??? :D

Meer een uitleg, hoe het zit het met POI tov van Garmin gebruik als vergelijking.
Je moet geen spijt hebben!!!

Mensen met een goede vraag, weten meestal het halve antwoord al.
De goede vragen moeten dus nog komen.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351

Bij twonav kan je daar ook met POI werken?


Het is simpeler dan ik dacht:

Poi is gewoon een waypoint bestand dat je kan uploaden naar de POI folder. Je kunt er een icoontje aan koppelen.Kopieer gewoon een bmp bestand met dezelfde naam als het waypointbestand naar dezelfde map.

Je zou bijv. een waypointbestand "Campings.wpt of Campings.bwpt" kunnen aanmaken plus een bestand genaamd "Campings.bmp" in dezelfde map plaatsen.

Analoog aan bovenstaand verhaal kan je er ook een geluidje aan toekennen, bijv. Campings.wav. Geinig niet?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1564
Yep en dit herken ik allemaal als Tom Tom werk. Dat werkt daar ook heel gemakkelijk.

BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Als ik de lexicon lees dan heeft Twonav niet de keuze om voor als voertuig "motor" te kiezen.
Dit geeft aan dat bij routable kaarten geen onderscheid word gemaakt tussen auto en motor, terwijl er wel degelijk een access rechten verschil is bij vele wegen. Dus routering zal hier en daar mank gaan.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Ik denk dat dat zo is.

Maar gisteravond ontdekte ik ook nog een leuk voordeel; je kunt alle type wegen van snelweg tot straatweg uitzetten/uitvinken, totdat je alleen maar de unpaved roads overhoud.

Heb er even mee getest en hij lijkt nu een voorkeur te hebben tijdens het plannen voor de onverharde wegen!

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Die unpaved roads, dat zijn dan de routable unpaved road in de .vmap van compegps.

In vergelijking de unpaved roads in City Navigator van Garmin, die ook bij een van de kaartenmakers vandaan komt.
En waarschijnlijk dezelfde bronnen heeft als die .vmap.

Neem aan de .vmap jouw enige routable kaart is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Klopt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1564
Ik ben al weer een heel eind.
TwoNav Trial op de HTC Desire, wat kaarten gedownload.
Gisteravond Land gedownload en ja hoor met internetverbinding zomaar de GoogleMaps kaarten erop.
Track opgepakt (gpx file) en kan ik zomaar verzenden naar de Desire.

Even een paar beginnersvraagjes:

1. Kan ik een track bewerken? (Punten verplaatsen/toebvoegen) Dat wil nog niet. Of moet de gps als Route openen?
2. Ik kan punten een icoontje meegeven, maar niet van die mooie die bij Waypoints staan (Roadbook aanwijzingen). Ik neem effe aan dat je die zelf kunt toevoegen/aanpassen?

Mijn ECW kaarten van het kadaster (ooit gemaakt voor ttMaps) pakte Land ook, maar ...... zet je voor de hoorn van Afrika  ::)
Op de tomTom met ttMaps stonden ze wel ok. Iemand een idee hoe dit weer goed te krijgen?

Anyway, een paar uurtjes aan de slag en alles werkt gewoon. Niet slecht en de mogelijkheden en de manier waarop Land werkt staat mij bijzonder aan. Lijkt bijzonder makkelijk allemaal te gaan. Het kunnen draaien van de kaarten is wel helemaal ok!

Ik zal vaak routes maken en krijgen.  Dus bekijken en aanpassen is belangrijk.

Nou zou ik wel eens een Delta in mijn handen willen hebben  ;)

Uitnoding van Noppy is ook helemaal top. Wellicht een avondje organiseren voor wat meer belangstellenden?

gr Marten
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351


Hier een stukje video: trackpoints omleggen is geen probleem.

Alleen hoe ik een trackpoint exact in het midden kan aanmaken, geen flauw idee.

P.S. Vimeo is mijn video nog aan 't verwerken.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Super handleiding, alhoewel alleen goed te volgen als je GPS-Duits een beetje Ok is.

Op pagina 24 zie je het project dat lijkt op dat van Jouke; als iedereen tracks aanlevert van leuke onverharde paden, dan kan je die in één klap samenvegen met Land en daaruit een routeerbare landkaart genereren!

Dit is ook leuk voor jouw project Dutchy, alleen jij doet dat met POI's!

Ook de roadbookfunctie is keurig uitgelegd. Mis alleen nog de printfunctie!

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Ik heb hier nog een roadbook word versie template van ene bond.
Daar zitten zipfiles in met roadbooksymbolen, ik meen dat je die zipfiles zo onder symbols kan hangen en gebruiken in je roadbook.
Opsturen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Graag!

Zit er ook een track bij?

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Graag!

Zit er ook een track bij?
  track?