Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: CompeGPS avondje  (gelezen 16982 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #30 Gepost op: 20-09-2013, 11:40 »
Was zeker leuk.
Peter: bedankt voor de gastvrijheid.
Volgende sessie is in Wageningen!

Nu eerst Marco's set-up testen en dan es kijken of ik op de Holux ook een duo Nav kan plaatsen.
Want dan ben ik klaar :D
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #31 Gepost op: 20-09-2013, 12:52 »
Nu eerst Marco's set-up testen en dan es kijken of ik op de Holux ook een duo Nav kan plaatsen.
Want dan ben ik klaar :D

Sommige houden van een offroad omweg  :D


Geweldige samenvatting, bedankt.



Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #32 Gepost op: 20-09-2013, 13:53 »
idd Peter bedankt voor beschikbaar stellen van ruimte, dranken en spijzen.


Samenvatting is bijna compleet:
In de Rage en PeakLife geef je in settings op welk navigatie je wil starten door de juiste installatiefolder aan te wijzen. Dit is nog beetje omslachtig. We zoeken nog een klein programmaatje waarin je meerdere installatiefolders kunt vastleggen wat resulteert in een programmeerbaar keuzemenu met een paar grote buttons.


Nog mooier is wisselen van gekozen software door soort Alt-tab (windows) functie. Ik denk alleen dat het geheugen van de Rage en zeker bij de PEakLife dan te weinig wordt. En je zou in zo'n geval bijvoorbeeld het getoonde Franson GPSGate moeten gebruiken. Op mijn oude Medion PNA werkte dit omdat je het ding zo kon hacken dat je een bureaublad kreeg.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #33 Gepost op: 20-09-2013, 14:08 »
@Dutchy, jij publiceerde een link en foto van een duo nav op een Holux.
Maardat kan ik effe niet meer vinden en Scheurneus kreeg het niet lekker draaiend. Maar wellicht dat dat afhankelijk is van de hardware?
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #34 Gepost op: 20-09-2013, 14:09 »
Gezellige avond al zat ik af en toe als een aap met een roestig horloge te luisteren.  ;D
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #35 Gepost op: 20-09-2013, 14:15 »
Viel wel mee toch Erik? :)

@Dutchy, jij publiceerde een link en foto van een duo nav op een Holux.
Maardat kan ik effe niet meer vinden en Scheurneus kreeg het niet lekker draaiend. Maar wellicht dat dat afhankelijk is van de hardware?

Dit was het plaatje:



Op een Holux .. maar hoe????

Draadje: http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=14496.30 

gr Marten
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #36 Gepost op: 20-09-2013, 14:28 »
Nog mooier is wisselen van gekozen software door soort Alt-tab (windows) functie.

Dit doet de Rage al een beetje als je kort op de aan/uit knop drukt, dan keer je terug naar het bureaublad.


Ik ga es ff rijden met een koers.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #37 Gepost op: 20-09-2013, 15:01 »
Gezellige avond al zat ik af en toe als een aap met een roestig horloge te luisteren.  ;D
Ik heb me altijd al afgevraagd hoe een aap met een roestig horloge kijkt. Maar nu weet ik het dus ....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #38 Gepost op: 20-09-2013, 15:17 »
 ;D

Ben je al aan het koersen Scheur?
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #39 Gepost op: 20-09-2013, 20:04 »
Jep, ik heb gekoerst, en is dat ook jullie koers?


In RTWtool dus een track genomen en die naar een koers met koerspunten geconverteerd (tcx formaat). Dan is dit het resultaat:

 


Voorbeeld van een track en een directe route in 3D: 


Voorbeeld van een route waarvan het volgende deel nog net niet berekend is (we gaan hier zo links af):



De track kan ik zo dik/dun maken als je zelf wilt, incl de kleur die je het meest prettig vind, soms is het even zoeken welke instelling het is, maar uit eindelijk werkte het route rijden prima.


Ik heb ook nog wat met routes geprobeerd en ook in iGo met routes, maar dan merk ik dat ik teveel door Garmin ben verwend. Bij een Garmin is het zo, dat als ik een route activeer en de goede kant op rij, ik dit op elk moment in een route kan doen en gewoon verder kan gaan.

Bij TwoNav, TomTom en iGo dien ik eerst de waypoints achter mij allemaal gepasseerd melden, omdat in alle 3 de gevallen ik anders eerst naar het begin van de route word gestuurd en vanaf daar begint de route.  M.a.w. halverwege een route instappen kan wel, maar vergt meer werk op het moment dat je de route activeert, eerst alle routepunten tot die plaats markeren/verwijderen en dan pas kan ik vanaf die locatie de route rijden.  Hierna gaat het goed.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #40 Gepost op: 20-09-2013, 20:26 »
Allemaal: Het was leuk om iedereen te zien en gastheer zijn was zeker geen ramp (ondanks dat ik de dagen er voor behoorlijk ziek was).


Er is weer genoeg langs gekomen, mooie samenvatting van Scheurneus.
Toch wel mooi om te zien dat er alternatieven komen voor de Garmins. En dat die werken en degelijk kunnen zijn.

@Scheurneus: Je kan midden in een track beginnen als je instellingen / navigatie / volgend WPT niet op 'Roadbook' zet maar op 'Radius van een volgend WPT'. In 'Roadbook' mode gaat ie namelijk stap voor stap door de route, ga ik waarschijnlijk niet proberen morgen.


Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #41 Gepost op: 20-09-2013, 20:42 »
Dit was het plaatje:
Dat puntje naast het plaatje is de link waar het plaatje vandaan komt  ;)

Anders neem contact op met wolf, waar jij je holux gekocht hebt.
En leg het hem voor twee navigatie systemen op een apparaat. ;) of hij een menutje heeft.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #42 Gepost op: 20-09-2013, 20:52 »
Deze lijtk neit te werken op de Rage:   http://www.offroadnavi.com/en/products/download


Maar deze werkt wel: 

Citaat
Gstart



http://www.pove.es/en/blog/113-que-es-gstart
Deze kan je met een installer downloaden,
en de gstart.ini handmatig aanpassen met pad en jpg.
verder weet ik het niet.

Uitgepakt, de bin folder in de Rage gezet en ik kan deze gewoon starten. Meest lastige is dat ik ook een WInCE verkenner krijg en andere WInCE schermen (na wat doorklikken) maar me chinees is nogal roestig (ahem). (laat ook het rom geheugen zien).

Maar lijkt in potentie het benodige menu te kunnen zijn.




Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #43 Gepost op: 20-09-2013, 21:27 »

@Scheurneus: Je kan midden in een track beginnen als je instellingen / navigatie / volgend WPT niet op 'Roadbook' zet maar op 'Radius van een volgend WPT'. In 'Roadbook' mode gaat ie namelijk stap voor stap door de route, ga ik waarschijnlijk niet proberen morgen.


Ik denk dat je dan niet 'Radius of next WPT'  maar 'Radius of ANY next waypoint' moet kiezen. Of zelfs B.NextWPT or 10% anyWPT


Je loopt dan wel weer het risico vergelijkbaar met de Garmins, dat als je eindpunt overlap heeft met het begin van de route, je meteen naar huis gestuurd wordt.



Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: CompeGPS avondje
« Reactie #44 Gepost op: 20-09-2013, 22:20 »
Deze lijtk neit te werken op de Rage:   http://www.offroadnavi.com/en/products/download


Dus je kan deze download (.zip uitgepakt de .exe ) gewoon op je PC draaien. 

Als je wel een schermpje krijgt, dan moet je weten waar je moet drukken verborgen transparant knoppen
Offroadnavi roadbook .wmv

Soms zie je die rode kadertjes oplichten