Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav  (gelezen 16069 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #45 Gepost op: 08-03-2020, 20:44 »

 ::)  Ik ben ook van de leesbril. Daarom rij ik met een 8 inch tablet op mijn 450. ;D

Het scherm van een moderne smartphone is groter (als je dat wil) dan die van een 595.

Echt de Garmin's en TomTom nav apparaten zijn verleden tijd. Die apparaten hebben juist serieuze beperkingen. Ze kunnen niet tippen aan de nav apps op smartphones. Een Garmin in de auto is echt behelpen :-)

Op de motor hebben ze nog heel vaag hier en daar een paar voordeeltjes maar om daar nou weer 400 euro aan uit te geven.

Maar zoals ik al zei, het is een voorkeur.

Ik heb deze voor n de auto https://www.gps.nl/autonavigatie/garmin_drivesmart_65_live_traffic.html. Valt wel mee toch...….
Die 595 is vlgs mij de grootste voor op de motor. Kan ik goed lezen zonder lees-bril.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1533
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #46 Gepost op: 08-03-2020, 22:41 »
Ik zit ook echt in dubio. Wordt het zo'n robuuste smartphone met 6 inch scherm, de nieuwe xt of hou ik de Montana die het uitstekend doet maar eigenlijk een veel te klein scherm heeft. Keuzes keuzes
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #47 Gepost op: 09-03-2020, 18:16 »
Ik ben geen fan van het gebruiken van een smartphone oid.
Te kwetsbaar, scherm niet goed afleesbaar, toestel wordt te warm, voedingskabel kan het nauwelijks bijbenen enzovoorts ...

Ik heb een tijd met een Garmin Zumo 210 gereden en aangezien ik héél goed overweg kan met Basecamp kon ik me daar aardig mee redden.
Toch werd de Zumo 210 me te beperkt dus heb ik medio 2018 na héél lang twijfelen een TomTom Rider 550 gekocht.
Ik reed in die tijd niet offroad.
Over die TT ben ik voor weggebruik héél tevreden.
Op het omgaan met tracks na is dat wat Garmin al lang op de markt had moeten hebben.
Regelmatige en automatische updates over Wifi, goed scherm, robuust, bliksemsnelle processor, gebruiksvriendelijk, leuke 'ad-hoc' kronkelroutes, goede verkeersinformatie en aanpassing van de routes, enzovoorts.

En toen ben ik vorig jaar ietwat onverwacht begonnen met offroad rijden en toen kon ik dus niet zoveel met die TT ...
Dus snel een gebruikte Zumo 660 gekocht, puur om goed (offroad) tracks mee te kunnen rijden.

En nu heeft Garmin dit apparaat nieuwe apparaat op de markt gebracht.
Het heeft mijn grote interesse.
Ik hoop dat het het een soort TT Rider 550 met fatsoenlijke handling van tracks is.
Als dat zo is, zou het kunnen dat ik de Zumo 660 en de TT550 op marktplaats zet en dit apparaat koop.
Zodra ik tijd heb ga ik de reviews van Hans Vaessen (mrGPS) maar eens bestuderen.
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #48 Gepost op: 09-03-2020, 18:23 »
Denk dat het scherm van mijn Blackview BV9600 stuk helder is als m.n montana dus mobiel heeft gewoon prima scherm.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #49 Gepost op: 09-03-2020, 18:31 »

Vandaag effe de proef op de som; telefoon naast de Garmin.
Die telefoon zit er meters naast tov die Garmin, qua plaats bepaling.


Hij ziet vaak helemaal niet of je op de hoofd-rijbaan of de parallel-baan rijdt...…….
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #50 Gepost op: 09-03-2020, 19:11 »
Vandaag effe de proef op de som; telefoon naast de Garmin.
Die telefoon zit er meters naast tov die Garmin, qua plaats bepaling.


Hij ziet vaak helemaal niet of je op de hoofd-rijbaan of de parallel-baan rijdt...…….


Dat zal dan een software dingetje zijn van de app op je telefoon. GPS chips op smartphones zijn al jaren even goed als of beter dan dedicated GPS apparaten. Is al veelvuldig getest.

Post Merge: 09-03-2020, 19:25

Te kwetsbaar, scherm niet goed afleesbaar, toestel wordt te warm, voedingskabel kan het nauwelijks bijbenen enzovoorts ...
....
Het heeft mijn grote interesse.


Wat je noemt als bezwaren is allang achterhaald cq oplosbaar. Volgens mij is het uiteindelijk een kwestie van voorkeur voor een "echte" GPS vs telefoon.


Voordat je iets nieuws van Garmin aanschaft zou ik rustig wachten op de eerste ervaringen van gewone gebruikers. Ze maken afwisselend erg goede apparaten en regelrechte draken als Monterra, 276Cx. En zelfbenoemde GPS-experts zijn ook niet altijd vrij van voorkeuren....
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #51 Gepost op: 09-03-2020, 20:16 »

Dat zal dan een software dingetje zijn van de app op je telefoon. GPS chips op smartphones zijn al jaren even goed als of beter dan dedicated GPS apparaten. Is al veelvuldig getest.

Post Merge: 09-03-2020, 19:25


Wat je noemt als bezwaren is allang achterhaald cq oplosbaar. Volgens mij is het uiteindelijk een kwestie van voorkeur voor een "echte" GPS vs telefoon.


Voordat je iets nieuws van Garmin aanschaft zou ik rustig wachten op de eerste ervaringen van gewone gebruikers. Ze maken afwisselend erg goede apparaten en regelrechte draken als Monterra, 276Cx. En zelfbenoemde GPS-experts zijn ook niet altijd vrij van voorkeuren....

-Dat zou dan m'n derde telefoon op rij zijn met een software foutje.....
-Wat mankeert er aan een Monterra, okay dat Android is K*T, maar qua beeldscherm en ontvangst enz enz beter dan een Montana.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #52 Gepost op: 09-03-2020, 20:19 »
En zelfbenoemde GPS-experts zijn ook niet altijd vrij van voorkeuren....
;D   Wie is er wel vrij van voorkeuren?  Ik in ieder geval niet en ik denk niemand  ;)
Zelfbenoemde gps expert, jazeker al meer dan 13 jaar, maar zo zijn er ook zelfbenoemde reisleiders met voorkeuren  :-X


En wat betreft de Monterra, dat geldt voor alle overige toestellen ook, als je de gebreken accepteert valt er prima mee te werken. Accepteer je de gebreken niet dat is het een wanhoop om mee te werken en enorm frustrerend.  Ieder zo zijn keuzen en voorkeuren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #53 Gepost op: 09-03-2020, 20:21 »
-Dat zou dan m'n derde telefoon op rij zijn met een software foutje.....
3 keer dezelfde software?


Serieus: Dat ligt niet aan de hardware. Misschien is de kaart niet nauwkeurig?
Overigens staan veel GPS toestellen standaard ingesteld zodat ze de positie altijd op de weg projecteren. Voor route-berekening moet hij toch een weg zoeken... en het lijkt zo mooi nauwkeurig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #54 Gepost op: 09-03-2020, 20:35 »

Op bijvoorbeeld ring wegen rond grote steden is het wel handig dat tie ziet, op welke baan je rijdt.
Op de doorgaande baan of de parallel-baan.
Voorbeeld; m'n navi zegt; rechtdoor. Ik besluit toch de afslag te nemen, rechts-af.
Kijk eens welke navi het eerst in de gaten heeft dat je fout rijdt......
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #55 Gepost op: 09-03-2020, 21:13 »
Ik heb ondertussen wat reviews van mrGPS bekeken en ben er wel uit: ik ga mijn TT550 en mijn Zumo 660 verkopen en stap over naar deze nieuwe Garmin.
Voor mij is het precies wat ik zoek.
Maar dat kan voor iemand anders uiteraard helemaal anders zijn, zoiets is zoals al hierboven gesteld heel persoonlijk.
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #56 Gepost op: 10-03-2020, 00:10 »

De 660 was destijds het top-model, niks mis mee.
Al je hem al vergelijkt met de 595 is het al 3 stappen vooruit.


Ik denk dat de motor van m'n dochter verkocht is.
Andere fiets kopen.
Dus daar ga ik ook zo'n XT op schroeven.
Madame heeft het al helemaal in d'r hoofd...…….
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #57 Gepost op: 10-03-2020, 11:02 »
Kwa positiebepaling wint mijn telefoon (AGM X2) het met gemak van de Montana. Ook vinnenshuis een 3D-fix in seconden, veel minder afwijking en spreiding op de coordinaten die eruit komen, ontvanger houd het in vervelende omstandigheden langer vol om positiedata te produceren dan die van de Montana.


Maar de zakcomputer met belfunctie speelt vals; die kan via de LTE-verbinding een hoop extra informatie opvragen, de Montana kan dat niet.


Ik gebruik de telefoon en de Montana wat door elkaar heen. Beiden hebben zo hun voordelen. Maar als er eentje moest vertrekken, dan zou dat de Montana zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #58 Gepost op: 10-03-2020, 18:01 »
Kwa positiebepaling wint mijn telefoon (AGM X2) het met gemak van de Montana. Ook vinnenshuis een 3D-fix in seconden, veel minder afwijking en spreiding op de coordinaten die eruit komen, ontvanger houd het in vervelende omstandigheden langer vol om positiedata te produceren dan die van de Montana.

Maar de zakcomputer met belfunctie speelt vals; die kan via de LTE-verbinding een hoop extra informatie opvragen, de Montana kan dat niet.

Ik gebruik de telefoon en de Montana wat door elkaar heen. Beiden hebben zo hun voordelen. Maar als er eentje moest vertrekken, dan zou dat de Montana zijn.

Als geld geen rol zou spelen, zou ik dolgraag die tip van jou vorig jaar uitproberen. De Carpe Iter.

Ik weet dat Father John van de TET hem heeft uitgeprobeerd.

Ik vermoed dat het bedrijf te klein is dat ze me een reviewexemplaar zouden opsturen.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #59 Gepost op: 10-03-2020, 18:33 »
Best prijzig De carpe iter.
Heb je 2 Garmins voor nu vroeger kostte 276C € 1200,00.
Daar gaan we niet meer intuinen.