Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Carpe Iter tablet  (gelezen 14610 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #15 Gepost op: 02-01-2021, 17:43 »
Ach zo dan ben ik fout voorgelicht.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #16 Gepost op: 08-01-2021, 09:19 »
Zelfde hier en dan werkt het ook nog niet naar behoren: https://www.bmwgsclub.nl/forum/topic/85750-lijkt-mij-wel-handig-deze-manier-van-navigeren/?tab=comments#comment-1443724
Daar ging het om de joystick.


Lees net op AdvRider dat de remote dus wel werkt nadat hij zijn smartphone heeft gereset en de boel opnieuw installeerde. Lag dus aan de instellingen/software op zijn smartphone en niet aan de controller zelf. Gelukkig want ik zit niet te wachten op een kostbare controller die het niet doet :-)
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #17 Gepost op: 08-01-2021, 11:58 »
Bij die andere werkt het nu ook. Na reset/terug naar fabrieksinstellingen/betalen:


"Na veel gerommel en geknoei heb ik uiteindelijk de Nomu terug gezet in fabrieksinstellingen. Appjes weer terug gezet en nu werkt het gelukkig wel.[/size]Ik kwam er ook achter dat de gratis drive mode app niet compatibel is met de Nomu. Heb nu de betaalde geïnstalleerd. Één van de 2 acties is de oplossing geweest."[/color]
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #18 Gepost op: 08-01-2021, 16:18 »
member bestaat die winkel eigenlijk nog wel waar je C I-tablet hebt besteld of gaat het via een omweg china?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #19 Gepost op: 08-01-2021, 16:22 »
Zit in Portugal en Tjechië.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #20 Gepost op: 08-01-2021, 22:33 »
Bij die andere werkt het nu ook. Na reset/terug naar fabrieksinstellingen/betalen:


"Na veel gerommel en geknoei heb ik uiteindelijk de Nomu terug gezet in fabrieksinstellingen. Appjes weer terug gezet en nu werkt het gelukkig wel.Ik kwam er ook achter dat de gratis drive mode app niet compatibel is met de Nomu. Heb nu de betaalde geïnstalleerd. Één van de 2 acties is de oplossing geweest."


Die ander is één en het zelfde persoon waar jij en ik het over hebben :-) Alleen dan via AdvRider.

Post Merge: 08-01-2021, 22:47

member bestaat die winkel eigenlijk nog wel waar je C I-tablet hebt besteld of gaat het via een omweg china?

Zoals Propje zegt. Carpe Iter is een Tsjechisch bedrijf dat samenwerkt met ThorkRacing in Portugal. ThorkRacing is een bedrijf dat het spul niet alleen voor CI verkoopt maar ook de bijbehorende software ontwikkelt. Die programmeur(s) ontwikkelt onder andere de TET app maar ook Drive Mode Dashboard (DMD). DMD is geschikt voor Android in het algemeen maar is tevens de software voor de CI controller en de CI tablet.

Ik kan iedereen die met een Android smartphone/tablet offroad rijdt aanraden om DMD een keertje te proberen. Kost niks. Het is een simpele schil over Android heen met een zelf in te stellen App launcher, kilometerteller, een nav appje, een digital roadbook lezer en een riedel andere kleine maar goede dingen. De nav app is ultra simpel en echt iets voor Propje, denk ik.

Versie 2 is nu in ontwikkeling. Daar zitten echt een paar hele mooie dingen met name in het nav appje. Hij heeft zijn eigen osm thema gemaakt waardoor heel overzichtelijk in kleur de onverharde wegen op de kaart van het scherm knallen. Veel belovend. Dit is nog wel echt een beta. Ook die kan je downloaden maar verwacht dan niet dat alles werkt zoals in versie 1. Je kan via AdvRider gewoon je wensen uitspreken en soms zijn ze de zelfde dag al in een nieuwe versie van de app verwerkt.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #21 Gepost op: 09-01-2021, 13:04 »
Ik wilde de app downloaden om de navigatie module te bekijken, maar het een betaalde app (6 euro) en bij de reviews staat dat als je voor deze versie betaalt, je voor versie 2.0 opnieuw moet betalen.
In versie twee zie ik de navigatiemodule niet, maar dat kan natuurlijk kloppen, omdat deze nog niet af is.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #22 Gepost op: 09-01-2021, 14:50 »
Citaat
Ik kan iedereen die met een Android smartphone/tablet offroad rijdt aanraden om DMD een keertje te proberen. Kost niks. Het is een simpele schil over Android heen met een zelf in te stellen App launcher, kilometerteller, een nav appje, een digital roadbook lezer en een riedel andere kleine maar goede dingen. De nav app is ultra simpel en echt iets voor Propje, denk ik.


Goeie tip, prima app!
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #23 Gepost op: 09-01-2021, 15:06 »
Zie jij die nav module wel?

Post Merge: 09-01-2021, 15:42

Ik heb deze effe geInstallerd: https://apkpure.com/drive-mode-dashboard-pr7-free-edition/com.thorkracing.johnkeel.ajpdashboard


Ik denk de verkeerde, want hoort deze bij de motor AJP PR7?
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #24 Gepost op: 09-01-2021, 17:54 »
Zoals Propje zegt. Carpe Iter is een Tsjechisch bedrijf dat samenwerkt met ThorkRacing in Portugal. ThorkRacing is een bedrijf dat het spul niet alleen voor CI verkoopt maar ook de bijbehorende software ontwikkelt. Die programmeur(s) ontwikkelt onder andere de TET app maar ook Drive Mode Dashboard (DMD). DMD is geschikt voor Android in het algemeen maar is tevens de software voor de CI controller en de CI tablet.[/size]Ik kan iedereen die met een Android smartphone/tablet offroad rijdt aanraden om DMD een keertje te proberen. Kost niks. Het is een simpele schil over Android heen met een zelf in te stellen App launcher, kilometerteller, een nav appje, een digital roadbook lezer en een riedel andere kleine maar goede dingen. De nav app is ultra simpel en echt iets voor Propje, denk ik. Versie 2 is nu in ontwikkeling. Daar zitten echt een paar hele mooie dingen met name in het nav appje. Hij heeft zijn eigen osm thema gemaakt waardoor heel overzichtelijk in kleur de onverharde wegen op de kaart van het scherm knallen. Veel belovend. Dit is nog wel echt een beta. Ook die kan je downloaden maar verwacht dan niet dat alles werkt zoals in versie 1. Je kan via AdvRidergewoon je wensen uitspreken en soms zijn ze de zelfde dag al in een nieuwe versie van de app verwerkt.


member af en toe probeer ik antwoorden uit te lokken moet je me niet kwalijk nemen. :D 


Dat het een samenwerking van de Tsjechische en een Portugees daar was ik al achter gekomen via de site Advrider.
Maar heb je al gekeken naar het gs forum daar zo’n zelfde tablet als C I tablet voor de prijs van een derde te koop?
Daar kun je dan toch ook deze schil overheen zetten of zie dat verkeerd?
Misschien weet @MrM er wat meer over te vertellen?

[/size]

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #25 Gepost op: 09-01-2021, 18:03 »
Zie jij die nav module wel?


Nee het ziet er bij mij uit als kruising tussen een launcher en een dashboard. Prima voor mij. Mijn telefoon prompt me ook voor welke launcher ik standaard wil.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #26 Gepost op: 09-01-2021, 20:56 »
Zie jij die nav module wel?

Post Merge: 09-01-2021, 15:42

Ik heb deze effe geInstallerd: https://apkpure.com/drive-mode-dashboard-pr7-free-edition/com.thorkracing.johnkeel.ajpdashboard

Ik denk de verkeerde, want hoort deze bij de motor AJP PR7?


Ze staan allebei gewoon in de Google PlayStore. Versie 1 is zo ver als ik weet helemaal gratis. Als je een Osmand man bent zoals jij ga je van het nav appje echt niet onder de indruk zijn. Heeft nog niet eens 1/10.000 van de features van Osmand :-)


Versie 2 navigatie is iets van 6 euro voor een half jaar. Daarvoor krijg je op dit moment een uitgeklede beta versie aldus de programmeur. Het is  meer een steuntje in de rug totdat de uiteindelijke versie uitkomt.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #27 Gepost op: 09-01-2021, 21:01 »
Nee, het is andersom, vs 1 = 5.99 en vs2 is gratis. (Beta)
Maar ik kan de nav module niet vinden. Of moet je eerst kaarten downloaden?
Helaas ook geen gebruikershandleiding op de site.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #28 Gepost op: 09-01-2021, 21:12 »
Nee, het is andersom, vs 1 = 5.99 en vs2 is gratis. (Beta)
Maar ik kan de nav module niet vinden. Of moet je eerst kaarten downloaden?
Helaas ook geen gebruikershandleiding op de site.

Ik heb niet betaald voor versie 1 en wel voor de maps in versie 2. Ik heb echter wel betaald voor het digitale roadbook. Dat is een plugin.

Maar misschien was versie 1 eerst gratis en moet je nu wel betalen

En je zal wel kaarten moeten downloaden. Handleiding heb je niet nodig, is zo'n simpele app.


Post Merge: 09-01-2021, 21:43

member af en toe probeer ik antwoorden uit te lokken moet je me niet kwalijk nemen. :D 

Maar heb je al gekeken naar het gs forum daar zo’n zelfde tablet als C I tablet voor de prijs van een derde te koop?





Kijk nu lok je wat uit:-)

Je zegt namelijk dat die op het GS forum 1/3 van de prijs is. Zo kan ik ook uitlokken :-)

In China volgens het GS forum kost die 365 euro maar een link staat er niet bij. Dat is dus niet 1/3 maar de helft van de prijs. ex btw kost de CI namelijk 720 euro.

Aangezien er geen link bij staat weet ik ook niet welke versie van de tablet is. Ik weet namelijk wie ze levert en wat ze kosten om in te kopen. Ik heb een offerte van dat bedrijf gekregen. Als je er 300 of meer inkoopt ben je nog steeds duurder uit dan die 365 euro in china en moeten ze nog naar de EU.

Ze hebben meerdere versies van die gele tablet waaronder de Android 7 oude versie en die is goedkoper. Bovendien biedt het bedrijf een reeks opties met name als het gaat om de GNSS (GPS etc) modules. In de CI zit een optionele module die weer een stukje duurder is. Ze hebben ook nog pro GNSS modules die op centimeters nauwkeurig zijn. Dit zijn allemaal opties die je kan krijgen bij grotere afnames van een paar honderd stuks

De huidige CI tablets hebben nu ook een RS232 poort voor directe aansluiting van hun rally remote via een kabel. Is ook weer een extra optie waar je apart voor moet betalen.

Voeg daar verzending aan toe, invoerrechten en btw en de marges worden heel klein. Je moet namelijk ook nog eens garantie geven op zo'n ding etc.

Die tablet op het GS forum is waarschijnlijk het instapmodel van dat bedrijf en die heeft bovendien niet het 1000 nits scherm

Kortom, een derde van de prijs is uit de lucht gegrepen want niemand van ons kan zo'n ding voor die prijs naar Nederland krijgen. Maar het is je gelukt om me uit de tent te lokken :-)

Post Merge: 09-01-2021, 21:58

Nee het ziet er bij mij uit als kruising tussen een launcher en een dashboard. Prima voor mij. Mijn telefoon prompt me ook voor welke launcher ik standaard wil.

Hier het basisscherm met onderaan een navigatie balkje die o.a. het ingebouwde nav appje en het roadbook reader opent: bovenste rij eerste ikoon is roadbook en derde ikoon is nav app








Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #29 Gepost op: 14-01-2021, 23:39 »
Ik vraag me af kan je een Android versie naar een hogere versie upgraden? Dus van 7 naar 10?