Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Samenvoegen van twee tracklogs tot één  (gelezen 2095 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Samenvoegen van twee tracklogs tot één
« Gepost op: 10-05-2005, 20:26 »
Hmmm, ik zit met een probleempje wie legt me uit hoe ik het volgende oplos?
Ik heb een bestaande track uit de Midsummer 1000 nagereden. Onderweg wederom het track gelogd. Nu moeten er bepaalde delen die inmiddels tot verboden terrein verklaart zijn omgelegd worden. Ik moet dus uit mijn nieuwe tracklog delen in de bestaande tracklog samenvoegen. In Mapsource lijkt dit niet te gaan. Of mis ik ergens iets? Heb ik andere software nodig?

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Samenvoegen van twee tracklogs tot één
« Reactie #1 Gepost op: 10-05-2005, 20:43 »
Volgens mij kan je in Mapsource gewoon een reeks trackpoints selecteren, kopieren en weer plakken in een andere tracklog. Gooi allebij de tracks even in 1 file, dan gaat het wat sneller en eenvoudiger (hele track kopieren?) Ik zit nu niet achter een computer die de Mapsource heeft maar ik zal er morgen nog even naar kijken als je er nog niet achter bent.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Samenvoegen van twee tracklogs tot één
« Reactie #2 Gepost op: 10-05-2005, 22:08 »
Dat dacht ik dus ook. Alleen als ik een paar trackpoints selecteer kopieer en plak in de andere log. Worden de punten niet netjes tussengevoegd. In de lijst (track eigenschappen) staan ze er wel tussen maar er lijkt geen chronologische volgorde in te zitten als je op de kaart kijkt. Een tussengevoegd punt lijkt dan naar het laatste punt te verwijzen, en slaat dus alle tussenliggende punten over.


..Is dit nog duidelijk ??? ???

Ben nu met Ozieexplorer aan het klooien, maar krijg zowel geen files vanaf pc als gps ingelezen??

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: Samenvoegen van twee tracklogs tot één
« Reactie #3 Gepost op: 10-05-2005, 22:41 »
Je moet wel het oude stuk (wat je niet meer wilt hebben) uit je track knippen, en het nieuwe stuk op exact dezelfde plaats er in plakken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Samenvoegen van twee tracklogs tot één
« Reactie #4 Gepost op: 11-05-2005, 07:16 »
In de lijst (track eigenschappen) staan ze er wel tussen maar er lijkt geen chronologische volgorde in te zitten als je op de kaart kijkt. Een tussengevoegd punt lijkt dan naar het laatste punt te verwijzen, en slaat dus alle tussenliggende punten over.

Als je plakt door eerst je cursor op de goede positie binnen het track te zetten gaat het toch goed?
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Samenvoegen van twee tracklogs tot één
« Reactie #5 Gepost op: 11-05-2005, 08:06 »
Bedankt, ben toch weer even aan het proberen en het lijkt erop dat de punten in een verkeerde volgorde kwamen door een selectie van meerdere punten tegelijk. De eerste die je aanklikt (vervolgens shift) de laatste aanklikken, copy en pasta. De eerst aangeklikte wordt eerste ingevoegd en de rest daarna van onderuit in de lijst toegevoegd.
Dit zal vast niet erg logisch klinken, maar ik weet in ieder geval waar het in zit.