Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Probleem met openen van *.GDB file voor Midsummer 1000  (gelezen 2340 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Probleem met openen van *.GDB file voor Midsummer 1000
« Gepost op: 14-06-2005, 22:05 »
Het is binnen maar ik krijg het bestand niet open. HELP!!!Waarschijnijk doe ik iets verkeerd. Ik krijg de melding:
 
This file can not be read because it uses a subsequent file version. This program can read MPS as well as GDB files Version 1.0 and below.
 
Ik heb MS net geinstalleerd, alles is nieuw de versie van MS is 6.3
 
HELP,
Maarten :-\ :-\ :-\
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Probleem met openen van *.GDB file voor Midsummer 1000
« Reactie #1 Gepost op: 14-06-2005, 22:35 »
Ik heb versie 6.5 van Mapsource, hierin werkt alles hoor. Kijk even of je MS kunt updaten. Software patch is gewoon bij garmin.com te downloaden. Nieuwe registratie is niet nodig bij de update.

zie: http://www.garmin.com/support/download.jsp

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Probleem met openen van *.GDB file voor Midsummer 1000
« Reactie #2 Gepost op: 14-06-2005, 22:48 »
Bedankt en is gebeurt ::) Staat er op. Kreeg alleen nog een melding over dat ik CS 4 nodig had terwijl op CS 6 zit. Alles werkt nu :P

Maarten
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Probleem met openen van *.GDB file voor Midsummer 1000
« Reactie #3 Gepost op: 14-06-2005, 22:52 »
CS4 maps zijn gebruikt. Ik heb die eruit gegooit en daar de CS6 maps zelf aan toegevoegd, gingen er niet allemaal in helaas. Slechts 19 MB kaartruimte in de Gps-V.
Tja, waarschijnlijk toch niet nodig, maar dan heb ik de meeste als backup bij eventuele noodgevallen bij me.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Probleem met openen van *.GDB file voor Midsummer 1000
« Reactie #4 Gepost op: 15-06-2005, 00:32 »
Ik heb nu problemen om via WinGDB voor de Quest de 10 tracks in routes om te zetten. MS geeft een melding dat niet alle tracks ogezet kunnen worden vanwege een probleem met CS4 ???

Alleen tracks 1, 2, 3 en 10 zijn gelukt. Iemand een suggestie?

Maarten

PS: Yep, Ferd. Het is weer nachtwerk aan het worden :-\
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Probleem met openen van *.GDB file voor Midsummer 1000
« Reactie #5 Gepost op: 15-06-2005, 11:11 »
Zou kunnen komen door de CS versie waarin die tracks zijn opgenomen. Daar kreeg ik tenminste een melding over :(. Probleem met tracks 4,5,6,7,8 en 9 is inmiddels opgelost. Lees verder...

Wat ik (vanacht dus :-\)gedaan heb is, is een nieuwe lege track maken en daarin de ruwe trackpoints (coordinaten) van het origineel gecopieerd. Als je namelijk 2x klikt op de Gx-tracknaam zie je de lijst met punten verschijnen. Via Ctrl-A en Ctrl-C de zaak copierenen met Ctrl-V in de lege track pasten. Dan zou MS een nieuwe track moeten creeren met de zelfde coordinaten maar in je eigen CS versie. Dat werkte dus, niet met alle tracks in een keer, alleen 9 moest ik nogmaals opnieuw maken en met WinGDB omzetten ::) ;D.

Ik heb nu een *.gbd met daarin zowel de inverted 10 ACTIVE LOG XXX tracks, de 10 WinGDB routes, alle waypoints en een zelfgemaakte verbindingsroute met alle Dx-waypoints door Duitsland (die moet je dus wel moet laten berekenen). Niet slecht voor iemand die zaterdag pas voor het eerst een Quest in zijn handen had  :-X 8)

Ik heb die *.gdb voor de zekerheid naar mijn werk gemailed dus ik kan hem zo rond sturen.

Maarten (Tran)Smit
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...