Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Ervaringen met de Garmin 276  (gelezen 5879 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Ervaringen met de Garmin 276
« Reactie #15 Gepost op: 28-08-2008, 12:06 »
De accu is een specifiek 278 probleem. Ik heb een 278 en net m'n eerste nieuwe accu gescoord.
Wat bij de 276 het geval is is de al eerder genoemde interne stroomvoorziening van het geheugen. Dus bijvoorbeeld het opslaan van de laatste positie gebeurd dan niet. ( ws het probleem van Paul). Maar dat is volgens mij een leeftijd ding.
Als je naar Zuid-Amerika gaat is een 276 net zo goed, want op het interne, vaste geheugen van de 278 staat CN van Europa en daar heb je dus niets aan in Montevideo  ;) Kaarten moet je dus zowiezo laden op de module. Over deze modules heb ik eerder een draadje geplaatst ivm goedkope clonen die via e-bay te koop zijn. Deze werken prima.

Marcel
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: Ervaringen met de Garmin 276
« Reactie #16 Gepost op: 28-08-2008, 12:30 »
Het probleem bij mij is dat als ie wat langer niet gebruikt word, dan kan ie geen satellieten vinden en de datum en tijd staan verkeerd. Met de optie opgeborgen zonder batterijen zoekt ie langer naar satellieten en dan werkt ie weer een tijd goed. Verder is het een heel goed ding,
raad wel een externe antene aan als je in de bossen gaat rijden.

paul

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Ervaringen met de Garmin 276
« Reactie #17 Gepost op: 28-08-2008, 12:33 »
Wat is "wat langer"? De mijne staat soms weken uit en vindt toch vrij snel weer zijn positie.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 357
Re: Ervaringen met de Garmin 276
« Reactie #18 Gepost op: 28-08-2008, 12:46 »
het probleem bij mij is dat als i wat langer niet gebruikt word dan kan i geen sateliten vinden en de datum en tijd staan verkeerd .
Is op te lossen als je een beetje kan solderen:
http://gpsinformation.biz/phpBB2/viewtopic.php?t=4701
Booze may not be the answer, but it helps you to forget the question.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Ervaringen met de Garmin 276
« Reactie #19 Gepost op: 28-08-2008, 13:19 »
Jungs, ga vooral door: hier heb ik heel veel aan!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Ervaringen met de Garmin 276
« Reactie #20 Gepost op: 28-08-2008, 16:14 »
Stel dat ik iemand vind die naar de VS gaat en een 278 daar koopt. Welke risico's loop ik dan met basemaps enzo? Ik weet dat een GPS V uit de VS standaard met een VS-basemap komt en dat je die NIET kunt vervangen door eentje van Europa...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Ervaringen met de Garmin 276
« Reactie #21 Gepost op: 28-08-2008, 19:40 »
Dat is dus ook met de 278 het geval. Is al een draadje van ik geloof deze http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=4461.15#lastPost
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Ervaringen met de Garmin 276
« Reactie #22 Gepost op: 29-08-2008, 23:17 »
Kost inmiddels nog maar 520 Britisch Pound en da's omgerekend nog maar 650 Euro :-)

Wordt steeds leuker!!
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Ervaringen met de Garmin 276
« Reactie #23 Gepost op: 30-08-2008, 10:45 »
waar heb je die gevonden?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Ervaringen met de Garmin 276
« Reactie #24 Gepost op: 30-08-2008, 11:17 »
waar heb je die gevonden?

Via die link van Erik en dan de link van Ferd ::)

Hier dus: http://www.mesltd.co.uk/garmin-colour-preloaded-europe-p-7497.html
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Ervaringen met de Garmin 276
« Reactie #25 Gepost op: 30-08-2008, 12:17 »
maar met verzendkosten en spulletjes om hem op de motorfiets te monteren en een datamodule die je toch nodig hebt voor detailkaarten staat ie ook voor € 900 op de weg en moet je voor garantie naar Engeland.
Als je budget wilt en buiten europa gaat is een gebruikte 276 volgens mij nog steeds het beste alternatief voor Corné. Dan ben je voor de helft klaar.

Marcel
Marcel

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Ervaringen met de Garmin 276
« Reactie #26 Gepost op: 30-08-2008, 12:35 »
maar met verzendkosten en spulletjes om hem op de motorfiets te monteren en een datamodule die je toch nodig hebt voor detailkaarten staat ie ook voor € 900 op de weg en moet je voor garantie naar Engeland.
Als je budget wilt en buiten europa gaat is een gebruikte 276 volgens mij nog steeds het beste alternatief voor Corné. Dan ben je voor de helft klaar.

Marcel


Neig daar toch ook naar marcel...moet af en toe wel kaarten laden dan, maar goed da's te doen toch?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Ervaringen met de Garmin 276
« Reactie #27 Gepost op: 30-08-2008, 13:09 »
Kaarten laden met mapsource is een paar klikken. Als je investeert in wat extra geheugen (Garmin of cloon maakt dan financieel wel wat uit) hoef je alleen een geheugenmodule te verwisselen.

Wat belangrijk is, is de vraag wat ga je ermee doen. Gebruik je hem veel op de weg op motor en in auto èn in Europa is een 278 makkelijk omdat geheel Europa er vast in staat. Gebruik je hem mn off-road en buiten Europa heeft een 278 geen meerwaarde, alleen meerprijs.

Om je keuze nog moeilijker te maken, ik heb ook een Legend HCx. Wel een klein schermpje, maar heel veel mogelijkheden. Werkt op AA batterijen die je overal kan kopen en heeft SD-geheugenkaart en die kost geen drol en is 2 GB.
Als je wil kan je wel eens met beide proberen en vergelijken.

Marcel
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Ervaringen met de Garmin 276
« Reactie #28 Gepost op: 30-08-2008, 13:29 »
Als je 'm ook in de auto wilt gebruiken kun je waarschijnlijk beter een losse auto-navigator erbij kopen: TomTom of Garmin Nuvi. Voor 150 Euro heb je al iets met file melder erop en (wegen)kaarten van Benelux of Europa.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Ervaringen met de Garmin 276
« Reactie #29 Gepost op: 30-08-2008, 13:59 »
Kaarten laden met mapsource is een paar klikken. Als je investeert in wat extra geheugen (Garmin of cloon maakt dan financieel wel wat uit) hoef je alleen een geheugenmodule te verwisselen.

Of je koopt er zo iets bij, ipv dure Garmin spullen. Kan je behalve kaarten laden nog veeeeel meer mee. Foto's/filmpjes backuppen, blogje bijhouden enz. enz.

Weegt maar 1 kilo, snel genoeg (neeee geen Vista  >:(), ruimte zat, lekker routetjes in mekaar piemelen met MapSource en dat alles voor ca. 300 euries.

Of je slaat Garmin helemaal over, koppelt er een bluetooth/usb GPS ontvanger aan, navigatiesoftware, autosteuntje, klaar. (Vloeken in de kerk, ARM = Garmin bolwerk  :-X :D)

Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain