Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Bevestiging Quest op Adventure 950 MET voeding  (gelezen 3322 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Bevestiging Quest op Adventure 950 MET voeding
« Gepost op: 22-09-2005, 12:26 »
Net een quest gekocht, leuk apparaatje. Lijkt me alleen voor offroad en trackloggen niet geschikt zonder tussenkomst van de computer :(

Maar mijn vraag is, hoe bevestig ik het ding het beste op de motor? ik kan een tt houder kopen, maar die heeft geen aansluitingen voor spanning of geluid (geluid boeit me niet..)
Is er een stekker voor die houder te krijgen ofzo waar ik de accu mee bijgeladen kan houden?


Nog een vraag: heeft iemand een CS6 cd'tje die ik even mag copiëren? Ik heb een volledige installatie nodig voor ik de CS7 update cd kan installeren (voor de CS7 kan ik een code aanvragen, dan kan ik de CS6 zonder code installeren toch?)

Ik dank :)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Bevestiging Quest op Adventure 950 MET voeding
« Reactie #1 Gepost op: 22-09-2005, 13:05 »
Heb je een Quest, of een Quest 2? De Quest wordt namelijk MET Mapsource Citynavigator geleverd, zou je dus gewoon erbij moeten hebben (tenzij tweedehands misschien?).  Geklooi met codes moet je gewoon effe met Notter overleggen.

Bevestiging op een 950 Adventure weet ik niet voor je, ik had hem zelf in een RAM-houder op een 1100GS direct boven mijn klokken, zonder stroom (hadden we echt niet nodig, aan het enid van de dag was de batterij nog minstens halfvol). Met een op maat gemaakte ring die onder de snelheidsmeter zat geklemd. Bleef prima zitten. Heel slim en elegant. Gekocht van een zeer beleefde zuiderbuur, MiGSel. Misschien dat iets soortgelijks op jouw fiets ook mogelijk is?




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Bevestiging Quest op Adventure 950 MET voeding
« Reactie #2 Gepost op: 22-09-2005, 13:23 »
Op dit moment gebruik ik mijn Quest met RAMMOUNT en Touratech houder, zelf zo'n copie spanningsplug + 5V converter eraan gehangen (bij notter 60€).

Het rammount system bevalt prima maar de houder vind ik minder, te robust, rammelbak en spanningsplug blijft een problem.

Ik zou zelf nu zo'n zetje overwegen (toevallig op ebay);

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=5235650094&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1



Meer heb je niet nodig  :)
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Bevestiging Quest op Adventure 950 MET voeding
« Reactie #3 Gepost op: 22-09-2005, 13:25 »
bevestiging fix ik wel, maar ik ben vooral benieuwd of stroomvoorziening mogelijk is met die Touratech houder.
Inderdaag 2e hands gekocht zonder CD's.

Dat setje ven Ebay zie ik hem zo al uit vliegen als ik rij...

Die metalen TT houder, hoe bevestig je de spanning dan aan je Quest. ik heb btw een Quest 1 met schuif contactjes achterop, 5 rondjes

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Bevestiging Quest op Adventure 950 MET voeding
« Reactie #4 Gepost op: 22-09-2005, 18:07 »
Ik heb de Ram-Mount voor de Quest, en hij zit er toch echt goed in. Zit gewoon heel stevig. Heb ook de externe voeding erbij genomen, maar is momenteel nog zonder op de motor gemonteerd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Bevestiging Quest op Adventure 950 MET voeding
« Reactie #5 Gepost op: 22-09-2005, 20:16 »
Heey Klei, heb je er toch ook maar een gekocht??

Nu net de update CD gehad. Ik zoek nu met spoed iemand die voor mij een copietje wil draaien van de volledige 6,5 of 4!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Bevestiging Quest op Adventure 950 MET voeding
« Reactie #6 Gepost op: 22-09-2005, 20:54 »
Heey Klei, heb je er toch ook maar een gekocht??

Nu net de update CD gehad. Ik zoek nu met spoed iemand die voor mij een copietje wil draaien van de volledige 6,5 of 4!

Zegge, grapjas, ik heb toen savonds op de camping (Travelmaniacs) nog laten zien aan je, ben je dat nou alweer vergeten?

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Bevestiging Quest op Adventure 950 MET voeding
« Reactie #7 Gepost op: 22-09-2005, 22:43 »
Je wilt naast een kopietje van een volledige versie zeker ook een registratiecode hebben? :-\
In dat geval zijn ze daar bij Mapsource niet zo blij mee...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Bevestiging Quest op Adventure 950 MET voeding
« Reactie #8 Gepost op: 23-09-2005, 08:53 »

Dat setje ven Ebay zie ik hem zo al uit vliegen als ik rij...

Die metalen TT houder, hoe bevestig je de spanning dan aan je Quest. ik heb btw een Quest 1 met schuif contactjes achterop, 5 rondjes

De Quest in het 'setje' van ebay kun je prima locken, Noppy heeft ook zo'n drager... En als ie bij Noppy er niet uit valt dan,....  :D

Voor de touratech houder kun je evt het stekkertje (mis) gebruiken van de oplader, even los torxen, monteren met een u frampje en klaar. Wel even de spanning verlagen naar 5V!
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Bevestiging Quest op Adventure 950 MET voeding
« Reactie #9 Gepost op: 23-09-2005, 09:09 »
your right zeewse :)

Een unlock code heb ik gelukkig voor mijn apparaat (die kan je ophalen met je serienummer voor 7, en de regestratie code voor 7 krijg je bij je update)

punt is, je moet een volledige installatie hebben draaien voor installatie van de update. de installatie hoeft echter geen aangemelde apparaten te hebben, dus dan kan je hem installeren met iedere code die je wil.
Informatie komt bij Notter vandaan :)

Ik denk dat ik toch maar even naar notter toe moet rijden om te horen of zij een aansluiting kunnen leveren voor de TT houder.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Bevestiging Quest op Adventure 950 MET voeding
« Reactie #10 Gepost op: 23-09-2005, 20:56 »
Op dit moment gebruik ik mijn Quest met RAMMOUNT en Touratech houder, zelf zo'n copie spanningsplug + 5V converter eraan gehangen (bij notter 60€).

Het rammount system bevalt prima maar de houder vind ik minder, te robust, rammelbak en spanningsplug blijft een problem.

Ik zou zelf nu zo'n zetje overwegen (toevallig op ebay);

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=5235650094&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1



Meer heb je niet nodig  :)

Jongens,

De prijs op eBay is niet slecht, aangezien ik bij de officiële Garmin dealer zónder de RAMmount al 85 Teuro's moest neerleggen. Ik was daarmee wel de eerste Nederlander die met een Garmin-houder rondreed. En ze dachten bij de importeur vast "Als het bij Noppy heelblijft, dan kunnen we het gerust aan andere motorrijders verkopen" (Ik heb tot 3 x aan toe een 60C gesloopt en 1 x een 60CS, waarvan 2 in een Touratechhouder met verschillende types dempingsrubbers, niets hielp).

De Quest doet het nu nog steeds en is door het binnenbandje niet eenmaal op de grond gestuiterd!

Nop

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Bevestiging Quest op Adventure 950 MET voeding
« Reactie #11 Gepost op: 10-10-2005, 11:29 »
Hoi Steven,

Hoe bevalt de Touratechhouder nu? Heb je 'm d'r al opzitten?

Noppy