Als ik de verhalen zo lees, is tripy rijden meer hetzelfde als track rijden, en dat roadbook rijden een andere discipline is (geworden). Tripy rijders moeten er maar aan wennen, dat er ook een originele roadbook vorm is en blijft. Om evenwichtig binnen de groep te houden (gelijke voordelen, nadelen) moet je kiezen het ene systeem of het andere. Want tripy rijders zijn wat snelheid van navigatie in het voordeel, en rijden ook minder fout.
Ik vermoed dat Tripyrijders, zelfs ook een voordeel hebben boven de gps trackrijders, dit vraagt meer kijkwerk of de afslag er al is. Een pijltje met getal, hoever, is makkelijker in je brain op te nemen.
Het is dan ook raar, als iemand met veel moeite een roadbook tekent, de vraag komt, kan het ook in tripy.
Dit is zelfs misschien wel irritant. Dan kan de rest ook vragen, mag ik de track voor mijn GPS. Dat wordt en werd nooit gedaan.
Terwijl ze zelf weten, dat mensen, tripy software moeten hebben om het goed om te kunnen omzetten.
Ik vind een duidelijke keuze in vorm belangrijk!
Vorm 1 GPS track rijden, hietoe behoren ook Tripy rijders.
Vorm 2 Papieren roadbookrijders.
Dus komkommer laat het zo.