Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: de nieuwe Tripy een GPS voor alle doeleinden  (gelezen 17075 keer)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: de nieuwe Tripy een GPS voor alle doeleinden
« Reactie #60 Gepost op: 07-04-2010, 23:52 »
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 123
Re: de nieuwe Tripy een GPS voor alle doeleinden
« Reactie #61 Gepost op: 08-04-2010, 08:06 »
Je kan ook richting Groningen, naar Leppink Adventure

http://www.leppinkadventure.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=13

Peter.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: de nieuwe Tripy een GPS voor alle doeleinden
« Reactie #62 Gepost op: 31-01-2011, 10:22 »
Nou heb ik als roadbookmaker geen tripy en heb ik gewoon handmatig een roadbook getekend. Maar nu krijg ik uiteraard de vraag van mensen die wel een tripy hebben of de route ook in de tripy kan worden gezet. Ik heb geen idee hoe dit werkt, kunnen die tripybezitters het roadbook inscannen ofzoiets?

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: de nieuwe Tripy een GPS voor alle doeleinden
« Reactie #63 Gepost op: 31-01-2011, 10:27 »
Nou heb ik als roadbookmaker geen tripy en heb ik gewoon handmatig een roadbook getekend. Maar nu krijg ik uiteraard de vraag van mensen die wel een tripy hebben of de route ook in de tripy kan worden gezet. Ik heb geen idee hoe dit werkt, kunnen die tripybezitters het roadbook inscannen ofzoiets?

is software voor, maar tevens kun je een Garmin GPS track laden en dan bijv met Googlemaps de juiste situatie erbij zoeken.

http://www.tripy.be/nl/off-road/road-tracer/voordelen

Citaat
Opgelet: om het softwareprogramma RoadTracer Pro te activeren hebt u een verbinding met een Tripy II GPS en toegang tot het internet nodig. U kunt de software dus niet afzonderlijk gebruiken.

Er is vast wel iemand die jou zijn Tripy even wil lenen.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: de nieuwe Tripy een GPS voor alle doeleinden
« Reactie #64 Gepost op: 31-01-2011, 11:12 »
is software voor, maar tevens kun je een Garmin GPS track laden en dan bijv met Googlemaps de juiste situatie erbij zoeken.

http://www.tripy.be/nl/off-road/road-tracer/voordelen

Er is vast wel iemand die jou zijn Tripy even wil lenen.

Ja, dus jij stelt voor dat ik even het roadbook opnieuw uitteken. Daar zit ik niet op de wachten.

De vraag was dus niet wat de roadbookmaker kan doen voor tripyrijders, maar wat de tripyrijders zelf kunnen doen.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: de nieuwe Tripy een GPS voor alle doeleinden
« Reactie #65 Gepost op: 31-01-2011, 11:41 »
Als ik de verhalen zo lees, is tripy rijden meer hetzelfde als track rijden, en dat roadbook rijden een andere discipline is (geworden). Tripy rijders moeten er maar aan wennen, dat er ook een originele roadbook vorm is en blijft. Om evenwichtig binnen de groep te houden (gelijke voordelen, nadelen) moet je kiezen het ene systeem of het andere. Want tripy rijders zijn wat snelheid van navigatie in het voordeel, en rijden ook minder fout.

Ik vermoed dat Tripyrijders, zelfs ook een voordeel hebben boven de gps trackrijders, dit vraagt meer kijkwerk of de afslag er al is. Een pijltje met getal, hoever, is makkelijker in je brain op te nemen.

Het is dan ook raar, als iemand met veel moeite een roadbook tekent, de vraag komt, kan het ook in tripy.
Dit is zelfs misschien wel irritant. Dan kan de rest ook vragen, mag ik de track voor mijn GPS. Dat wordt en werd nooit gedaan.

Terwijl ze zelf weten, dat mensen, tripy software moeten hebben om het goed om te kunnen omzetten.

Ik vind een duidelijke keuze in vorm belangrijk!
Vorm 1 GPS track rijden, hietoe behoren ook Tripy rijders.
Vorm 2 Papieren roadbookrijders.

Dus komkommer laat het zo.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: de nieuwe Tripy een GPS voor alle doeleinden
« Reactie #66 Gepost op: 31-01-2011, 11:48 »
Nou heb ik als roadbookmaker geen tripy en heb ik gewoon handmatig een roadbook getekend. Maar nu krijg ik uiteraard de vraag van mensen die wel een tripy hebben of de route ook in de tripy kan worden gezet. Ik heb geen idee hoe dit werkt, kunnen die tripybezitters het roadbook inscannen ofzoiets?

Wat me bijstaat is dat je tijdens het rijden wel een roadbook kunt creeeren op een Tripy. Maar dat is natuurlijk ook veel werk, iedere keer de situaties opzoeken etc. Vraag maar aan Waldbrowser... Hij doet 'niets' anders :)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: de nieuwe Tripy een GPS voor alle doeleinden
« Reactie #67 Gepost op: 31-01-2011, 17:17 »
Nou heb ik als roadbookmaker geen tripy en heb ik gewoon handmatig een roadbook getekend. Maar nu krijg ik uiteraard de vraag van mensen die wel een tripy hebben of de route ook in de tripy kan worden gezet. Ik heb geen idee hoe dit werkt, kunnen die tripybezitters het roadbook inscannen ofzoiets?

Jouke,
neen moet helemaal handmatig gebeuren, tracks overzetten (gdb of gpx) is zo gebeurd maar het bolpijl roadbook is een ander verhaal!

 als jij de track EN het getekend roadbook naar me toestuurt wil ik het wel bewerken voor de Tripygebruikers en kun je het gelijk ook netjes afprinten :D


@ Dutchy,

Op sommige punten kan ik je wel een beetje begrijpen hoor, daar waar de rituitzetter beslist of het nu enkel een papieren RB word of ook digitaal beschikbaar is,
Maar dat anderen dan weer sneller - minder fout rijden - enz. is volgens mijn minder aan de orde.
Moet je straks nog onderschijd maken tussen jongens dal wel of niet een Ico - Vector of andere hulpmidellen gemonteerd hebben zodat ze vlotter kunnen nullen dan met de standaard kilometer teller  ::)

Laat de mensen die niet zo vlot overweg kunnen met de papieren RB toch ook meerijden,
Zolang er iemand is die het wil tekenen voor Tripy -JV-R of iets anders kan de rest toch ook mee!



Het gaat toch gewoon om een rit te rijden niet, met een max aan fun.
Voor mij persoonlijk lukt gelukkig op alle manieren...het ene wat makkelijker dan het andere