Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??  (gelezen 12564 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #45 Gepost op: 29-01-2006, 22:04 »
mja.. al die accessoires heb ik niet veel interesse in. Acculader heb ik al, accu's ook.

Flashkaart, en powerkabelje zou leuk zijn, maar vooral een korting op de basisprijs.
grts

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #46 Gepost op: 31-01-2006, 22:57 »
He Bas, Inge,

Wat is het laatste nieuws uit Notter, heb je een 60CX gescoord :o ::) ;) Of een mega korting voor het forum los gel*ld :-X 8)

Maarten
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #47 Gepost op: 06-02-2006, 15:47 »
Mijn GPS is binnen!!

Itt de advertentie op ebay is het dus een Amerikaanse versie (hij is ook vanuit de USA verstuurd, maar er zitten geen douanezegels op  ;)), maar dat hoeft in mijn ogen geen probleem te zijn. Ik rij toch altijd met de City Select kaarten geinstalleerd. Alleen met erg ver uitzoemen schijnt de basiskaart naar voren te komen, maar daar staan voor orientatie ook nog zat nederlandse steden op.

Er zit een Engelstalig boekje bij, alles netjes in de originele verpakking, inclusief een kopie van de Mapsource  European Metroguide. Daar staat dus te weinig info op, en dus ga ik straks de update versie 8 aanschaffen voor de City Select en daarmee kan ik dan de nieuwe GPS volproppen. (Of iemand moet een andere optie weten??)

Voor het feit dat er een Amerikaanse versie is opgestuurd gaat de aanbieder nog een mailtje krijgen, dit is in principe gewoon misleiding. Dat ik er al rekening mee had gehouden doet daar natuurlijk niets vanaf. Hij is wél snel geweest met leveren........

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #48 Gepost op: 06-02-2006, 17:13 »
He mooi Ferd, nou wil je zeker snel je 512 Mb kaartje komen halen ;) Voor het plaatsen in de CX moet je trouwens geen dikke vingers voor hebben. Die micro-SD zijn echt micro ::)

Ben benieuwd wat je van het ontvangst vindt. Ik heb al een batterij testje gedaan met de CX. In de spaarstand heb ik makkelijk 27 uur gehaald op een setje 2600 NiMH's. Ga nu eens kijken hoe het gaat in de normale GPS stand. Wat verstaat Garmin trouwens onder normaal gebruik?

Ik ken trouwens iemand die ook CS/CN-8 zoekt en eventueel wil delen (ik zelf niet want ik ga mijn ongeregistreerde CS-6 licenties eindelijk gebruiken voor de Quest en CX als de CS/CN-8 er eindelijk, hopelijk snel, is) Wil je dat ik je even zijn gegevens mail?

Maarten

PS1: De bijgeleverde manual is weer typisch Garmin, als je die gelezen hebt weet je nog niets. Dus weer lekker zelf door menuutjes zappen :)
PS2: Off-topic. Heb de long-way-round op VCD liggen, 6 stuks. Neem even wat schuifjes mee ;) :-X
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #49 Gepost op: 08-02-2006, 12:12 »
Ik bener achter waarom ik geen invoerrechten heb hoeven te betalen. Er zat op de doos nog een document waarop staat dat er een kinderboek verstuurd is en natuurlijk wel als gift. Opgegeven waarde was 19 dollar :P

De verkoper heeft inmiddels ook gereageerd op mijn berichten. Dat het geen europese versie is klopt volgens hem, dat zou ook niet in de aanbieding beschreven staan, maar wel dat er een europese versie van City Select bij zou zitten, en laat dat nou een versie van de Metroguide zijn........ Ik had nog aangegeven dat ik er nu niets mee kon omdat er geen nederlandse taalinstelling in zit (de amerikaanse heeft engels en de spaanstaligversies) zegt hij dat de kaartversie ook in het nederlands is ::)

Wordt nog even vervolgd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #50 Gepost op: 08-02-2006, 12:21 »
Ferd,

Mijn 196 gaat bij uitzoomen delen van de kaart missen als ik de basismap uitzet. Alsof hij niet snel genoeg naar z'n eigen zin de data uit het geheugenkaartje kan lezen. Al vanaf 5 km (meen ik) wordt alleen nog maar de basismap gebruikt. Pas bij nog (veel) verder uitzoomen had ik dat effect dat delen van de kaart wegwaren. (duidelijk in de blokjes zoals je die ook selecteert in mapsource)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #51 Gepost op: 08-02-2006, 12:26 »
Ik weet even niet wanneer de basiskaart gebruikt gaat worden bij de 60Cx, maar bij de 60 C heb ik er nog nooit gebruik van gemaakt. Het is in mijn ogen dan alleen handig als je even over grote afstanden wit scrollen, orienteren en weer inzoemen. Bij mijn 12 CX had ik ook de US-basemap, en dat was nog een ouderwetse GPS, dus helemaal geen kaartmateriaal te gebruiken.

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #52 Gepost op: 03-03-2006, 09:02 »
Ik heb gisteren de GPSMAP 60Cx besteld. Hopelijk vandaag of morgen in huis. De 60CSx versie heeft een electronisch kompas wat je in mijn ogen nouwelijks nodig zult hebben maar er wel voor zorgt dat je minder lang doet met een setje batterijen.
Zodra ik hem binnen heb zal ik er wel een topic over beginnen met plaatjes enzo.

Groeten,
Geert.
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #53 Gepost op: 03-03-2006, 09:36 »
Hoi Geert,

Ben benieuwd naar je ervaring en plaatjes ;) Ik heb mijn CX al een maandje in huis, waar die ook perfect ontvangst heeft 8) ;)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #54 Gepost op: 09-03-2006, 14:40 »
pffff..... heb me GPS nog steeds niet. "op voorraad" stond er op de site van futuromshop... dan maak je geld over en blijkt het 2 weken levertijd te zijn. Mooi is dat.
Als ik et apparaat via de accu van me motor wil voeden moek dan een aparte ( = dure) garmin kabel kopen? Of kun je die zelf maken. De connector zal wel het probleem zijn. Mischien nog spannings verschil....
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #55 Gepost op: 09-03-2006, 14:56 »
Er zijn afterrmarketconnectoren voor de Garmin,moet je even op PFranck of zoiets zoeken. Ik vond de kwaliteit daarvan behoorlijk tegenvallen, zeker om door weer en sloot met de motor te gaan 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #56 Gepost op: 09-03-2006, 15:00 »
Spanning hoef je niet om te vormen. De 60 kan 4 tot 30 volt aan. Stekkertjes kun je via internet op diverse plaatsen krijgen.

Je kunt natuurlijk ook een USB kabel pakken en die op je accu aansluiten(*); de 60 draait ook op USB voeding. Even letten op de juiste draadjes/kleurtjes... De USB poort ziet er alleen niet zo solide uit als de R-stekker (zoalsieheet)

Ben benieuwd hoe lang het gaat duren bij de Friturum Shop;)

(*) Ideetje van Ferd ;)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #57 Gepost op: 09-03-2006, 15:14 »
Die spanning voor je USB-poort zou ik dus WEL eerst converteren naar ik meen 5 volt!! Onders blaas je de ingang van je usbpoort op de GSPS een beetje op ::) Die dingen zijn volgens mij alleen maar voor 5 volt gemaakt! Over de seriële bus kan je inderdaad van 4 tot 30 volt instoppen.

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #58 Gepost op: 14-03-2006, 12:42 »
wat een *****  :-X  bij futurom shop zeg... bestel ik der een RAM mount bij, tegen een betere prijs als ergens anders mag ik voor ze hopen, omdat ze op de site hadden staan dat de 60Cx op voorraad was, maar et 2 weken ging duren nadat ik geld had overgemaakt.... nu blijkt die RAM mount ook niet op voorraad te zijn... weeer 3 weken wachten...

Ik bestel nooit meer wat bij die e***ls... wat baal ik daarvan zeg  >:( >:(
Waar geen weg is, is een wil.