Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Android en GPS  (gelezen 1068 keer)

Offline member

• Member
  • *
Re: Android en GPS
« Reactie #1 Gepost op: 29-09-2010, 16:58 »
Heb me eens op een autorit van dik een uur door Android (1.6) op mijn G1 de weg laten wijzen. Bij vertrek was de GSM 100% opgeladen, ik heb hem desontdanks meteen aan de sigarettenaanstekerlader gehangen.

Bij aankomst was de GSM zo leeg dat hij smeekte om een oplaadpunt, en dat terwijl hij de hele tijd aan het opladen was! (dat zie je op het display aan het batterij-ikoontje) Het gebruikt gewoon veelteveel stroom, display, GPS en data (2g / 3g) tegelijk... (Die dataverbinding heb je nodig omdat Google de maps niet op SD laat zetten, dat zou trouwens een mooie toevoeging zijn voor in het buitenland)

Misschien is het op recente toestellen beter, maar navigatie met de G1... vergeet het maar :(

Offline member

• In order to go faster - go slower
« Reactie #2 Gepost op: 29-09-2010, 17:14 »
Met de iPhone is het al niet beter hoor; die moet je in de airco stroom hangen om geen melt down te krijgen. De iPhone is thermisch beveiligd en schakelt zichzelf gewoon uit.

Maar idd, als ik met mijn Android in de auto stap om te navigeren, muziek te streamen naar mijn bluetooth radio, email te checken, file info en radarcontrole, dan kan ik 'm maar beter aan de stekker hangen.

De stroomconsumptie wordt echter ruimschoots gecompenseerd door het gratis kaartmateriaal en filedetectie.

Offline member

• 640 Adventure '97 (E) Tiger 900 '96 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
« Reactie #3 Gepost op: 29-09-2010, 18:06 »
En de integratie met streetview, goud.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

• In order to go faster - go slower
« Reactie #4 Gepost op: 29-09-2010, 18:20 »
@GoogleManiacsGert: wanneer zien we je rijden met een 360 streetview-camera over de Brabantse single tracks?

Offline member

• No_Postmerge
  • "Vrienden van het onverharde pad"
« Reactie #5 Gepost op: 29-09-2010, 19:07 »
Van de winter zeker met je

Offline member

« Reactie #6 Gepost op: 29-09-2010, 19:48 »
op de android kun je met "multimap" je kaarten cachen op de SD. Die routeert weliswaar niet maar is toch wel leuk op om op vakantie de weg in de stad te vinden of om aan te wijzen waar je woont oid.

Offline member

• KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • DRIVE IT LIKE YOU STOLE IT!
« Reactie #7 Gepost op: 29-09-2010, 19:58 »
De nieuwe HTC Desire Z schijnt zelf al offline te kunnen routeren aan de hand van de Googlekaarten.