Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dwangsom in Brabant?  (gelezen 8420 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Dwangsom in Brabant?
« Reactie #15 Gepost op: 06-01-2013, 14:33 »
Hoe komt het dat er meer handhavingsaandacht is voor wildcrossen dan voor bijvoorbeeld inbraak,
of denken we dat omdat het ons belang is?
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 58
Re: Dwangsom in Brabant?
« Reactie #16 Gepost op: 06-01-2013, 18:21 »
Rijden met motor over bospad, netjes stoppen na stopteken, gevolg; bekeuring van €100,= EN preventieve dwangsom van max. €5000,=
Inbreken, betrapt worden, vluchten voor politie, toch gepakt na hevige achtervolging, gevolg; boete van € 150,=? taakstrafje?
Gevolg van het hierbovenstaande: ik stop voor niemand meer op de motor, terwijl ik het eigenlijk belachelijk vind, dat je voor de politie gaat vluchten voor zo'n simpele overtreding.
Maar zolang ze van die belachelijke sanctie's hanteren, blijf ik belachelijk reageren na een stop teken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Dwangsom in Brabant?
« Reactie #17 Gepost op: 06-01-2013, 18:34 »
Idem, wanneer ik in het bos rij op paden 'in het schemergebied tussen legaal en niet opengesteld' maak ik rechtsomkeer bij het zien van een auto of andere lui. Ik durf na al die dreigverhalen en gigantisch hoge sancties op het internet echt niet meer te stoppen, terwijl er misschien niets aan de hand is en wel toegelaten is om er te rijden..

Op een breed zandpad tussen een paar weilanden, als ik 100% zeker weet dat er niets aan de hand is, stop ik wel gewoon.

Ook belachelijk dat er voor een normaal strafrechtelijk vervolg en boete van €130,-  staandehouding noodzakelijk is, maar voor een dwangsom procedure van €500-2500,- door alle bureaucratische regeltjes waarvan de gemeente zelf mag bepalen hoe ze deze interpreteert, een paar piccies door een crosswachter genoeg zijn voor vervolging..



Post Merge: 06-01-2013, 18:37

Hoe komt het dat er meer handhavingsaandacht is voor wildcrossen dan voor bijvoorbeeld inbraak,
of denken we dat omdat het ons belang is?

In die beleidsnotitie staat dat de politie minimaal meewerkt aan handhaving voor controle van offroad rijders en wildcrossers. Dus wat dat betreft heeft het weinig te maken met inbraken eigenlijk.
Boswachters en boa's doen de controles, en mogen nu dus met wat foto's een dergelijke procedure starten.. dat is het akelige aan de regeltjes die de gemeentes hiervoor misbruiken.
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Dwangsom in Brabant?
« Reactie #18 Gepost op: 06-01-2013, 19:07 »
Gewoon je kentekenplaat insmeren met modder voordat je gaat rijden. Boete voor een onleesbare kentekenplaat valt verhoudingsgewijs heel erg mee tot die dwangsom. Deze deel je gewoon bijv. door 3 mocht er toch iemand van je ploegje aangehouden worden en hiervoor bekeurd worden.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: Dwangsom in Brabant?
« Reactie #19 Gepost op: 06-01-2013, 19:21 »
en een boa heeft toch niks te zeggen over die plaat ?
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Dwangsom in Brabant?
« Reactie #20 Gepost op: 06-01-2013, 19:40 »
Verkeerstechnisch volgens mij niet. Maar als hij je aanhoudt dan heeft hij het recht om je te vragen je te legitimeren. Als je daar in het Frans antwoord op geeft en je schouders ophaalt en 'm peert, dan kunnen ze je niets maken.

Het gaat er om of dit type handhaving in overeenstemming is met de overtreding en dat is hij meestal niet. Ik ken de ARMmers als relatief makke schapen, die zich bij het eerste de beste stopsignaal direct bij de opsporingsambtenaar vervoegen en netjes helm afzetten en gesprek aangaan. Ook als de plek van aanhouding uiterst dubieus is, dus voor discussie vatbaar.

Het lijkt er op dat ik nu tegen mijn eigen advies in moet gaan, dat was 'Altijd stoppen, nooit vluchten en het gesprek aangaan'.

Op basis van de info hier zou ik zeggen: Vlucht! en houdt je rechterbeen voor je kentekenplaat zodra je mannen in groene pakken ziet met camera's met dikke toeters! En preventief smeren...

Het zijn ook een stelletje horken ook op het provinciehuis in Brabant. Vanuit Codegroen hadden we een afspraak, die ook schriftelijk door hen bevestigd was, incl. datum en juiste tijdstip. Kwamen we daar, was er niemand; men was ons vergeten. En nog kwalijker, ze waren op vakantie volgens de receptioniste!

Respectloze lui daar op dat provinciehuis. Met dit oliedomme verhaal erbij maakt het het plaatje wel compleet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Dwangsom in Brabant?
« Reactie #21 Gepost op: 06-01-2013, 19:44 »
Verkeerstechnisch volgens mij niet. Maar als hij je aanhoudt dan heeft hij het recht om je te vragen je te legitimeren. Als je daar in het Frans antwoord op geeft en je schouders ophaalt en 'm peert, dan kunnen ze je niets maken.

Het gaat er om of dit type handhaving in overeenstemming is met de overtreding en dat is hij meestal niet. Ik ken de ARMmers als relatief makke schapen, die zich bij het eerste de beste stopsignaal direct bij de opsporingsambtenaar vervoegen en netjes helm afzetten en gesprek aangaan. Ook als de plek van aanhouding uiterst dubieus is, dus voor discussie vatbaar.

Het lijkt er op dat ik nu tegen mijn eigen advies in moet gaan, dat was 'Altijd stoppen, nooit vluchten en het gesprek aangaan'.

Op basis van de info hier zou ik zeggen: Vlucht! en houdt je rechterbeen voor je kentekenplaat zodra je mannen in groene pakken ziet met camera's met dikke toeters! En preventief smeren...

Het zijn ook een stelletje horken ook op het provinciehuis in Brabant. Vanuit Codegroen hadden we een afspraak, die ook schriftelijk door hen bevestigd was, incl. datum en juiste tijdstip. Kwamen we daar, was er niemand; men was ons vergeten. En nog kwalijker, ze waren op vakantie volgens de receptioniste!

Respectloze lui daar op dat provinciehuis. Met dit oliedomme verhaal erbij maakt het het plaatje wel compleet.

Zouden ze nou echt niet doorhebben dat ze hiermee een 'wilde-westen scenario' aan het creëren zijn? Ik ken best veel mensen die eerst stopten en het gesprek aangingen, maar hem er nu tussenuit peren, inc. mezelf...  >:( Mensen worden bang én woest bij dreiging met dit soort maatregelen...

Iemand ooit contact gehad met dat 'samen sterk in het buitengebied-team' die deze maatregel heeft ingevoerd en momenteel uitvoerd?
 
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Dwangsom in Brabant?
« Reactie #22 Gepost op: 06-01-2013, 19:50 »
of reageer in je beste pools  ;D


Agent & fietser | Komt een man bij de dokter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Dwangsom in Brabant?
« Reactie #23 Gepost op: 06-01-2013, 19:50 »
Ik denk dat het voor de groep raddraaiers bedoeld is, die met 10 man op rallytempo door het bos rijden.

De risico's om die gasten aan te houden zijn enorm gebleken, fuiken, touwen, spijkerdrempels; het helpt allemaal niets.

Fuiken: heb je er 1, rest draait om.

Touwen: lopen ze zelf het risico om aangeklaagd te worden voor poging tot doodslag

Spijkerdrempels: de meeste diehards rijden sowieso op mousse, dus ik denk dat ze de drempels niet eens gezien hebben.

Met een camera met extra grote zoomlens lig je lekker ergens in de bosjes en houd je de sluiterknop ingedrukt van een 20 megapixel camera. Dan lukken er altijd wel 5 foto's van de 10 overtreders. Pijnloos, moeiteloos.

Maar wat ze niet beseffen is dat die diehards ook hun kentekenplaten insmeren en dan zijn we weer bij af.

De enigen die dan nog gepakt worden zijn de ARMmers op een brave rit als Brabo, MS of een rondje met vrienden.

We moeten gewoon lijden onder de kwaaien of zelf ook van het kwade soort worden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Dwangsom in Brabant?
« Reactie #24 Gepost op: 06-01-2013, 21:25 »
of reageer in je beste pools  ;D


Agent & fietser | Komt een man bij de dokter


Die ga ik uit mijn hoofd leren.  ;D
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Dwangsom in Brabant?
« Reactie #25 Gepost op: 06-01-2013, 22:19 »
@noppy meteen een crosser kopen ook stuk goedkoper

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Dwangsom in Brabant?
« Reactie #26 Gepost op: 06-01-2013, 22:25 »
Nee hoor, ik geniet te veel van die stukken waar het mag en waar het niet nodig is.