Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Zijn er nog Ozi gebruikers i.c.m. PDA hier?  (gelezen 2023 keer)

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Zijn er nog Ozi gebruikers i.c.m. PDA hier?
« Gepost op: 11-10-2005, 07:51 »
Ik zal mij eerst even kort voorstellen. Ik ben Jaap, aka Bolski. Ik rij XT600 en XTZ660. Op die laatste ga ik volgend voorjaar naar Italie, Frankrijk, Spanje en Andorra, om daar off road te rijden. Ik wil mijn PDA met daarop TomTom en Oziexplorer meenemen. TomTom voor onderweg, en Ozi voor de routes ter plaatse. Nou las ik laatst dat een PDA stuktrilt op de motor, en dat op den duur corrosie op de printplaat optreedt. Het is de bedoeling dat de PDA in een Otterbox (www.otterbox.com) op het stuur komt. Mijn vragen zijn dus eigenlijk:
  • Wie gebruikt er nog meer een PDA op het stuur gemonteerd?
  • Hoe gaat het rijden van routes mbv Ozi?
  • Kan iemand meer vertellen over de schade aan de PDA op langere termijn?
Alvast bedankt voor de reacties. En mocht er iemand geinteresseerd zijn in een Ozi kaart voor een gedeelte van de Pyreneeen, laat het even weten, dan wil ik best eea mailen.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Zijn er nog Ozi gebruikers i.c.m. PDA hier?
« Reactie #1 Gepost op: 11-10-2005, 14:28 »
He Bolksi,

Welkom! Alle verhalen die ik lees zeggen 'geen PDA op een motor gebruiken', zelfs niet als het alleen op asfalt is. Het trilt gewoon te hard. Ik heb er zelf geen ervaring mee....dit is wat ik gelezen heb...

doei,
Corné
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Zijn er nog Ozi gebruikers i.c.m. PDA hier?
« Reactie #2 Gepost op: 11-10-2005, 15:29 »
Het schijnt dat een standaard PDA idd niet geschikt is, dit omdat de behuizing rechtstreeks aan de printplaat e.d. vastzit. Nou neem ik aan dat je al een PDA hebt. Mocht dat niet het geval zijn dan is het aan te raden om DEZE te nemen. Deze wordt ook in werkomgeving veelvuldig gebruikt.
Is overigens schokbestendig, water en stofdicht (weet zo even niet tot welke classificering).


Offline member

  • *****
  • Berichten: 212
Re: Zijn er nog Ozi gebruikers i.c.m. PDA hier?
« Reactie #3 Gepost op: 11-10-2005, 15:53 »
Op www.pocketinfo.nl staat ook wat meer informatie over schokbestendig, software enz.

Groet Maarten

Offline member

  • *****
  • Berichten: 589
Re: Zijn er nog Ozi gebruikers i.c.m. PDA hier?
« Reactie #4 Gepost op: 11-10-2005, 17:39 »
Ik rijd al een paar jaar (af-en-toe) met een PDA met TomTom en OziExplorer. Ik heb deze ingebouwd in een kastje die ik op mijn stuur kan schuiven. Tegen de trillingen heb ik hem gevoerd met schuursponsjes.  :-X

Als je het goedkoop kan regelen is het een prima alternatief. Ga je serieus offroad, dan denk ik dat een echte GPS het veel langer uithoud. Ik ben ook op zoek naar een GPS (Garmin eTrex Legend). Als je onroad rijd, dan kan je daar alsnog je PDA met TomTom op aan sluiten! ;)

Groeten,

Jochen
Honda NC700X
KTM 640 Adv '01