Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Offroad door de Canadian Rocky Mountains  (gelezen 36237 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #45 Gepost op: 25-11-2014, 21:36 »
volgens mij ben je gewoon ingehuurd om iedereen naar Canada te laten emigreren :o
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1453
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #46 Gepost op: 25-11-2014, 22:12 »
OH oh oh,wat schitterend weer zeg. :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #47 Gepost op: 08-12-2014, 18:09 »
Nu een keer niet m'n eigen footage, maar een fantastisch mooi filmpje  van 3 modellen KTM.... Qua landschap lijkt het wel heel erg op Alberta/BC.


https://www.youtube.com/watch?v=8xfpU0yIpG4

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #48 Gepost op: 22-12-2014, 17:09 »
Ondanks dat ik allerhande spul heb ingeslagen om nieuwe ijsbanden te maken voor de KTM (dus sterkere banden en langere studs om het vermogen te overleven....) een nieuw project gestart, sneeuw/trail banden!


Dit zijn Tapcon concrete screws met een normale moer eroverheen geschroefd (met de luchtsleutel....), iets meer dan 100 per band:
Gehard staal dus, hopelijk blijft dat even heel. In de band zit een laagje 'yogamat' als protector van de binnenband.





Alleen al voor de looks is dit leuk natuurlijk: Het duurde even om 'n band op te bouwen met de KTM maar inmiddels grijns ik als een klein kind als ik dat ding zie.



Helaas geen tijd gehad om het uit te testen in de bergen - maar onze 'back lane' is een grote ijsplaat nu en tja - wat doen jee dan op 'n zondag-morgen..... juist, 'ff kijken of je tractie hebt'. Het is heel bijterig, eigenlijk amper wheelspin. :-D
:-


To be continued.....


Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #49 Gepost op: 22-12-2014, 17:40 »
Oei, mogen er niet een paar extra in de voorband (ietsje opzij) voor het betere bochtenwerk?


Ziet er wel heftig uit, niet te klein die dingen.
Hier waait het alleen maar hard, meer herfst dan winter dus.


Veel plezier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1453
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #50 Gepost op: 22-12-2014, 17:49 »
Wat een joekels van pinnen zeg :o

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #51 Gepost op: 22-12-2014, 18:52 »
ach, ik denk dat je toch niet achterlijk plat gaat en omdat die spikes behoorlijk uitsteken kun je behoorlijk scheef gaan en toch nog grip hebben. Het is ook een kunst om 't gewicht laag te houden i.v.m. gyroscopisch effect. Hele zware banden rijdt ook voor geen meter ;-)
Deze banden zijn enkel om een beetje door de bergen te kunnen rossen.


Voor op 't ijs gebruik je andere spikes, veel korter. Dan doe je er idd veel meer in de randen om veel grip in de bochten te krijgen. De XR250R van 'n vriend van me leg je daarmee aan de grond in 'n bocht - echt bizar veel grip.


Maar wie weet knal ik d'r nog een paar schroeven bij later als dit bevalt! Ik denk alleen dat de band het niet overleeft als je echt plat gaat op 't ijs, aangezien de krachten er niet om liegen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #52 Gepost op: 23-12-2014, 19:21 »
Ik kan niet wachten om m'n KTM met spikes uit te proberen.  m'n Offroad-maatje Trent heeft z'n XR250R al uitgelaten in BC (vlakbij Cranbrook):

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #53 Gepost op: 23-12-2014, 21:15 »
Wauw, zo'n plaatje is wel een paar koude vingers waard

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1453
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #54 Gepost op: 24-12-2014, 12:51 »
Wauw, zo'n plaatje is wel een paar koude vingers waard

Dat heb ik er ook wel voor over⛄️
Mooie foto.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #55 Gepost op: 27-12-2014, 19:25 »

Ja, okay... het is misschien kinderachtig om weer zo'n 'voorwiel-in-de-lucht-foto' te posten - maar de spikes komen wel beter uit zo!


Rijdt als een speer op paden die aangereden zijn - maar in de losse sneeuw (25 cm ofzo) is het nog best glad. Wel heel leuk!


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #56 Gepost op: 27-12-2014, 20:25 »
Ja, okay... het is misschien kinderachtig om weer zo'n 'voorwiel-in-de-lucht-foto' te posten - maar de spikes komen wel beter uit zo!


Rijdt als een speer op paden die aangereden zijn - maar in de losse sneeuw (25 cm ofzo) is het nog best glad. Wel heel leuk!


In 25 cm losse sneeuw is dat net zo als in maagdelijke sneeuw snowboarden?
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #57 Gepost op: 27-12-2014, 20:50 »
geen idee..... heb al 10 jaar niet meer op 'n snow board gestaan.


Op aangereden paden heb je meer grip dan met noppen op droge grond, omdat het een laagje ijs geeft.
In losse stenentroep is het identiek aan noppen denk ik, dat beetje sneeuw merk je dan amper.


Het is wel heel 'zwart/wit' qua rijden. Dus je hebt volaan grip, todat je net buiten het quad-spoortje komt.... en dan heb je ook opeen amper grip. Voelt dan heel zanderig zeg maar.
Met de KTM is dat niet zo'n probleem want die is behoorlijk vergevingsgezind - maar met de DRZ400 op spikes lijkt me dat wel wat listiger.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #58 Gepost op: 30-12-2014, 16:27 »

Hier een paar plaatjes van ons ritje naar McLean Creek. De KTM uitproberen, en Mirjam op de quad. (ook allroad-waardig lijkt me ;-))
De quad heeft geen spikes en dus uphill op ijzige grond moesten we omdraaien. De KTM lust er wel pap van natuurlijk.... :-D


Het quadje is sterker dan gedacht (is maar 'n 300'tje natuurlijk, maar met difflocks etc. is het toch redelijk offroad-waardig) en eigenlijk is het ook wel leuk om met dat ding te spelen! Helaas vind ik vooral single-track leuk met de motor en daar kan die grasmaaier niet komen....
(We doen zelf ook veel trail-onderhoud en hebben dus altijd een zaag e.d. bij ons op de motor - en laten dan bomen staan/liggen op 'n manier dat enkel motoren erdoor kunnen - geen quads enzo).


Mirjam vond het ook heel leuk, geheel onverwachts want voorheen weigerde ze op dat 'domme ding' te zitten. We zullen zien! We hebben 'm vooral voor familie en vrienden gekocht die langskomen, zodat ze mee de bergen in kunnen - maar wie weet eindigt het ook op ijsbanden met spikes!





















Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Offroad door de Canadian Rocky Mountains
« Reactie #59 Gepost op: 02-01-2015, 15:44 »
haha, top plaatjes hoor!
ARM facebook HIER