Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Moto Guzzi 750 rally project  (gelezen 16060 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: Moto Guzzi 750 rally project
« Reactie #30 Gepost op: 09-10-2011, 13:45 »
verkeerde topic  ::)
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: Moto Guzzi 750 rally project
« Reactie #31 Gepost op: 12-10-2011, 08:04 »
Een veel toegepaste truc is om het blok een beetje achterover te kantelen en een langere achtervork te monteren.
Door het kantelen vegroot je de grondspeling en door de langere achtervork kan je de veerweg verlengen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Moto Guzzi 750 rally project
« Reactie #32 Gepost op: 12-10-2011, 11:47 »
Een veel toegepaste truc is om het blok een beetje achterover te kantelen en een langere achtervork te monteren.
Door het kantelen vegroot je de grondspeling en door de langere achtervork kan je de veerweg verlengen.


Goeie tip.
Blok is al iets gekanteld door de langere voorvork.
Bij de Baja en NTX rally is een achtervork van een "grote" guzzi gebruikt.
Wat alleen voordelen heeft op de veerweg en kruiskoppeling. Gewicht en montage is zwaarder en veel werk.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982


Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Moto Guzzi 750 rally project
« Reactie #35 Gepost op: 24-05-2015, 21:20 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Moto Guzzi 750 rally project
« Reactie #36 Gepost op: 24-05-2015, 22:37 »
mijn eerste fiets was een guzzi, en heb er nog steeds een zwak voor maar als allroad.......hmmmm. Op de weg vond ik de aandrijflijn al zijn zwakste punt (2 cardanassen en 1 bak op 60k), offroad gaat dit niet lang goed vrees ik. Was een 1000sp overigens. Ze voelen ook zwaarder dan moderne 180kg overigens. een Tenere weegt hetzelfde maar voelt veelt lichter offroad.


de kleine blokjes waren ook erg gevoelig in de kop meen ik me te herinneren. Was een terugkerend revisiewerkje in het porrelhok van de MSGG (ut twente). Goedkope fietsjes destijd dus geliefd bij de technische studenten.


Ben wel erg beniewud naar het eindresultaat, als het met een v50 kan, kan dit alleen maar beter zijn




Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Moto Guzzi 750 rally project
« Reactie #37 Gepost op: 25-05-2015, 22:49 »






http://www.parisdakar.it/tag/motoguzzi/
Dank je voor de link. typisch, foto's die ik nog niet eerder gezien heb.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: Moto Guzzi 750 rally project
« Reactie #38 Gepost op: 01-06-2015, 12:16 »
Wat ik weet van dit juweeltje is dat de ontsteking van de NTX een unieke was voor de NTX. Geen universeel onderdeel uit te wisselen met Guzzi's of andere merken. Zeldzaam dus.


Verder zijn de kleine Guzzi blokken inderdaad in de kop het kwetsbaarst, maar vanwege de bereikbaarheid makkelijk te reviseren.


Daarnaast ben ik natuurlijk rete jaloers. Een NTX of TT staat hoog op de verlanglijst!

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Moto Guzzi 750 rally project
« Reactie #39 Gepost op: 01-06-2015, 12:27 »
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Moto Guzzi 750 rally project
« Reactie #40 Gepost op: 01-06-2015, 12:58 »
ondertussen bij de andere buren:

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/400664/Moto-Guzzi-NTX-750-project-1.html
Dank je voor de link. Had de police al gespot en niet gekocht omdat ik alleen wat met het blok kan. Rest had ik al eerder los gekocht. Hier ligt het behoorlijk stil.


De plaatjes van de mono shock helpen ook goed. Zelf zat ik aan deze manier te denken.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 40
Re: Moto Guzzi 750 rally project
« Reactie #41 Gepost op: 19-06-2015, 14:40 »
Het kan je heel erg helpen op contact op te nemen met Huub van het MGCN forum. Hij rijdt serieus offroad op een kleine Guzzi en heeft alle zwakke punten al een keer gevonden.

De kruiskoppeling van de cardanas is er inderdaad niet op berekend en breekt gegarandeerd. De bus in de uitgang van je versnellingsbak is dan ook echt een aanrader. Huub heeft uiteindelijk de hele originele cardanas eruit gegooid, een eigen achterbrug gebouwd en een homokineet (=veeeeel sterker dan de originele kruiskoppeling) van een kleine auto ingebouwd. Dit blijkt wel te houden onder gekke omstandigheden. Nu is het zwakke punt het cardanhuis dat soms scheurt. Hier moet je wel heeeel gek voor doen.

Foto is in supermotard-trim maar er zitten ook leuke noppenwielen bij:


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Moto Guzzi 750 rally project
« Reactie #42 Gepost op: 19-06-2015, 17:13 »
Ik denk dat de meest gestroomlijnde en beproefde optie is om de weg van Desertpistons te volgen, die hierboven door Erik reeds is beschreven.
Met mijn huidige projecten die tijd en geld vragen laat ik de NTX XPA lekker origineel en rij er niet offroad mee. ;-)

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.