Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Oordoppen  (gelezen 9946 keer)

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Oordoppen
« Reactie #15 Gepost op: 08-08-2013, 12:10 »
Heb ook van die zachte van alpine, heel tevreden mee! Werken ook in de auto met raampie open, of tijdens het studeren erg goed.
ARM facebook HIER

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: Oordoppen
« Reactie #16 Gepost op: 08-08-2013, 17:20 »
Doppen laten aanmeten, alpine. Voordeel is dat ze gelijk goed zitten.
Voorheen met universele zaten z vaak niet goed, alsnog herrie aan me kop en moest ik stoppen.
Helm af erop opnieuw opproppen en gaan
Groet Marc

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Oordoppen
« Reactie #17 Gepost op: 16-08-2013, 13:41 »
Ik heb 15 jaar geleden ook harde laten aanmeten. Onder garantie is er toen 1 vervangen, maar ze hebben nooit lekker gezeten en goed afgedicht.


Tegenwoordig ben ik weer terug bij de paraplutjes: Alpines van een tientje of zo. Al heb ik ze eigenlijk alleen in als ik veel asfalt kilometers ga maken, zeker met een open helm.


Ik kwam toevallig deze winkel tegen (geen relatie, zelfs nog nooit iets gekocht):
http://www.oordopjes-kopen.nl/motorrijders.html
Voor degenen die vertrouwen hebben in schuimpjes, maar niet weten welke ze zoeken, is dit wel een leuke aanbieding:
http://www.oordopjes-kopen.nl/assorti-compleet-15-x-2-paar-foam-oordopjes/motorrijders.html  - Alle 15 schuimpjes x2 paar om te proberen.


Maurice

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Oordoppen
« Reactie #18 Gepost op: 16-08-2013, 20:09 »
Ik heb de assortiebox maar eens besteld.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Oordoppen
« Reactie #19 Gepost op: 17-08-2013, 00:27 »
Laat je ons weten welke je het best vond, als je ze (over een jaar of 4) allemaal geprobeerd hebt?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 359
Re: Oordoppen
« Reactie #20 Gepost op: 18-08-2013, 21:21 »
Rijden doe ik met harde op maat gemaakt van Dimedeco. Geen last van uit trillen. en voor de luidruchtige buren heb ik zachte oordoppen trillen er bij het slapen ook niet uit  ;)
Member of CMA-NL

Offline member

  • *****
  • Berichten: 314
Re: Oordoppen
« Reactie #21 Gepost op: 18-08-2013, 21:59 »
http://www.getplugged.nl/shop/gp-oordopjes/4/motor-5-pack




De beste voor mij tot nu toe, heb 2 paar op maat gemaakte gehad maar uit 1 oor trilde er telkens 1 uit.
Van alles geprobeerd maar deze gebruik ik nu bijna 2 jaar en kun je de hele dag inhouden en geen zere oren.



Zandhaas oet twente/ team otrritten/facebook.com

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 104
Re: Oordoppen
« Reactie #22 Gepost op: 20-08-2013, 16:49 »
ik heb sinds een paar dagen Pluggerz (motor) de universele variant. Tot nu toe alleen gebruikt op korte ritjes maar ga vanavond eens een flink stuk rijden. Zal wel laten weten hoe ze bevallen. ik rij overigens op een racer vanavond dus snelheid is hoger dan op de enduro.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Oordoppen
« Reactie #23 Gepost op: 20-08-2013, 18:20 »
Zojuist kwam het assortiepack binnen. Daar zit vast en zeker een fijne oordop in.  helaas heeft niemand wat aan mijn bevindingen. U zult het echt zelf moeten gaan proberen. Aanrader, dat wel! Dank voor de tip.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 104
Re: Oordoppen
« Reactie #24 Gepost op: 21-08-2013, 16:51 »
De pluggerz bevallen supper, het zijn de rode (motor) voor 14,95 te koop en zitten heerlijk.
geen probleem in de helm, je voelt ze niet zitten en trillen er niet uit.
getest tot 210 km/h op de GPS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Oordoppen
« Reactie #25 Gepost op: 23-01-2016, 11:23 »

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 24
Re: Oordoppen
« Reactie #26 Gepost op: 23-01-2016, 19:39 »
Ik heb recent m'n tweede set op maat gemaakte otoplastieken besteld bij Simako in Elst.
Zij voorzien veel mensen van otoplastieken die beroepsmatig op de motor zitten of in een bedrijf werken waar gehoorbescherming noodzakelijk is.


Handig is een afspraak te maken zodat Michael tijd voor je heeft.
Je gehoorgang wordt gecontroleerd, je krijgt watjes in aan een draadje en vervolgens gaat er een tweecomponenten vloeistof in je gehoorgang. Deze moet even drogen voor hij hard is.


Simako werkt samen met Variphone.
Je kunt kiezen uit verschillende geluidsfilters.
Na het afrekenen (109,-) krijg je een aantal weken later je otoplastieken thuisgestuurd.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Oordoppen
« Reactie #27 Gepost op: 24-01-2016, 10:01 »
Ik ben helemaal klaar met otoplastieken; na 8 uur inhouden gaan ze gewoon pijn doen (off-road dan althans). Vraag me altijd af, hoe doet de motorpolitie dat met een beetje werkdag?

De parapluutjes dragen veel comfortabeler

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7963
Re: Oordoppen
« Reactie #28 Gepost op: 24-01-2016, 10:07 »
Met je eens Noppy.
Heb nu ook alles uitgeprobeerd.
Maar het beste bevallen me de dildo vormige schuimpjes.
Knip er wel een klein stukje af anders gaat het nog zeer doen eind van de dag.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Oordoppen
« Reactie #29 Gepost op: 24-01-2016, 12:35 »
Een dispenser met 200 setjes Moldex plus voor rond €30. Comfortabel en voordelig. Altijd schone dopjes.
Marcel