Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hulp bij keuze allroad  (gelezen 6421 keer)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Hulp bij keuze allroad
« Reactie #15 Gepost op: 08-06-2016, 01:00 »
of een xr400r
net iets meer power


Een XR400 meer power dan een XR650R?  ::) :P


Ik ken de XR400, superleuke fiets, maar heb nooit het idee gehad dat'ie veel power had....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
Re: Hulp bij keuze allroad
« Reactie #16 Gepost op: 08-06-2016, 10:29 »
Iemand enig idee of er dealers zijn die 2 de hands  Allroad verkopen en willen ruilen tegen een sport-toer motor?

Begin wat ongeduldig te worden  ::)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Hulp bij keuze allroad
« Reactie #17 Gepost op: 08-06-2016, 11:53 »
Zet je eigen motor in dit topic neer met foto's en prijs. Misschien wil iemand hem hier wel ruilen.
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Hulp bij keuze allroad
« Reactie #18 Gepost op: 08-06-2016, 12:03 »
Ik heb tegenwoordig een xr650r "erbij" naast mijn husaberg 450.
Ter vergelijking..die 450 is net een 2takt vergeleken met de xr... maar dan zonder mengsmering.

Het is eigenlijk gewoon een xr600 maar dan alles beter, sneller, lichter, stabieler.
Met een fcr41 carb heb je een middengebied waar je U tegen zegt.. echt krachtig vanaf onderin.

Ik heb er een ktm adventure achterwiel met transmissiedemper in gebouwd laatst..en hem zwaar vertand (15:42). rijd ie op de weg ook fijn met enduro wielen.. 120 gaat gewoon prima zo.
En een set SM wielen... dat werkt perfect met de xr. Ding is superstabiel omdat hij is gebouwd op hoge snelheid met een stijf aluminium frame.

Verder is alles simpel, betrouwbaar (zit niet eens een accu in) bulletproof en stevig en ik vind het ook een mooie motor.
Een vd laatste eenpitter motoren die zowel een "race" blok & betrouwbaarheid heeft.

Eigenlijk is alleen een ktm 690 enduro "beter" als dual sport.. met name het weg gedeelte ivm de 6 bak, e-start en standaard transmissie demper in de naaf. Bij de xr moet je dat allemaal zelf erop klussen...  ;)
Kwa vermogen ligt het niet ver van een xr650r. Een standaard 690 heeft ook maar 50pk op de testbank.. met nieuwe mapping en uitlaat kun je er wel 65pk uithalen.
Maargoed, daar betaal je ook 2,5 keer zoveel voor...





uploaded_image
Ride the world!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
Re: Hulp bij keuze allroad
« Reactie #19 Gepost op: 08-06-2016, 18:24 »
Zet je eigen motor in dit topic neer met foto's en prijs. Misschien wil iemand hem hier wel ruilen.


Ga ik doen  ;)    Ik woon wel in belgie .......  dus verwacht weinig succes

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: Hulp bij keuze allroad
« Reactie #20 Gepost op: 08-06-2016, 22:15 »

Een XR400 meer power dan een XR650R?  ::) :P


Ik ken de XR400, superleuke fiets, maar heb nooit het idee gehad dat'ie veel power had....

iets meer power dan een klx250 of een crf250l bedoel ik natuurlijk
De xr650 is een beer van een motor.
Beetje ongelukkig , komt wsl omdat ik met mijn mindset nog bij die 2 brommertjes zat  ;-)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
Re: Hulp bij keuze allroad
« Reactie #21 Gepost op: 08-06-2016, 23:07 »
Ik moet zeggen dat ik stiekem toch een lichte voorkeur heb voor de xr650R  :)


Het geluid en model van de motor spreekt me heel erg aan.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Hulp bij keuze allroad
« Reactie #22 Gepost op: 09-06-2016, 00:36 »


Vind het een geweldige motor.. na wat kleine aanpassingen.
Ik heb vandaag weer een avondje zandpaden geblazen met de xr... dat gaat gewoon comfortabel met 110-120..
Mijn 'nieuwe' husaberg staat de laatste tijd maar ongebruikt in de schuur.. gebruik ik alleen voor crossbaan en serieus enduro waar je continu staat en actief rijdt.

Maar het is wel een soort van 'hardcore dual sport'.. zit niks op behalve een km teller en licht... niet eens een accu.
Moet bij je passen. ;)
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Hulp bij keuze allroad
« Reactie #23 Gepost op: 09-06-2016, 00:54 »
Een standaard 690 heeft ook maar 50pk op de testbank.. met nieuwe mapping en uitlaat kun je er wel 65pk uithalen.



uploaded_image

Oebs; m'n volledig standaard 2016  690 Enduro; 60,8 PK gemeten op het achterwiel..........
En als je er alles aan doet kun je nog 10 Pk winnen (uitlaat, mapping, inlaat en dynojet kastje)
Of je daar wat aan hebt is een tweede.............
Moet ook gelijk weer een grotere tank.
Die laatste 10 paarden gaan nl wel zuipen.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Hulp bij keuze allroad
« Reactie #24 Gepost op: 09-06-2016, 08:38 »
Budget is helaas niet toereikend voor 690 volgens mij en liefde van vraagsteller ligt bij diehard enduroos van 90`er jaren. Vandaar dat ik aftrapte met de xr650r.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7963
Re: Hulp bij keuze allroad
« Reactie #25 Gepost op: 09-06-2016, 08:53 »
Heeft een xr nog zwakke punten ?
Iets met koppen die scheuren/lekken???

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Hulp bij keuze allroad
« Reactie #26 Gepost op: 09-06-2016, 08:59 »
Oude luchtkoelers willen weleens scheuren tussen de kleppen, maar das de echt oude.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Hulp bij keuze allroad
« Reactie #27 Gepost op: 09-06-2016, 09:05 »
Hij heeft een kleine stuuruitslag, waardoor je korte bochten bij voorkeur driftend neemt.
En volgens mij verzuipt ie nogal makkelijk als je hem ff platlegt en komt de procedure om hem dan weer te kunnen aankicken nogal nauw.
Maar of dat echt een zwak punt is?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7963
Re: Hulp bij keuze allroad
« Reactie #28 Gepost op: 09-06-2016, 10:02 »
Oude luchtkoelers willen weleens scheuren tussen de kleppen, maar das de echt oude.



Dan begin ik ook achter te lopen meende dat de xr altijd luchtgekoeld was maar de latere modellen dus niet.
Eigenlijk heb je dan een soort van moderne TT.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Hulp bij keuze allroad
« Reactie #29 Gepost op: 09-06-2016, 10:10 »
XR650L is luchtgekoeld, XR650R is watergekoeld en totaal andere motor eigenlijk als de XR reeks. De L is een 650 luchtkoeler in een frame soortgelijk aan de andere XRen. De R is een ''nieuw'' alu frame.

En zo moet je hem maken :o

http://www.rideicon.com/bikes/team-raiden-cortez-xr650/

Word veel gebruikt als baja bike
ARM facebook HIER