Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tuareg rally 2008  (gelezen 16734 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #15 Gepost op: 30-03-2008, 21:24 »
Hee Gerben,

Eindelijk op de boot, maar je weet inmiddels hoe het gaat daar, dus houd de boel heel en maak er een mooie rit van.
Veel suc6 namens ons allen.
Grz,
Peter

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #16 Gepost op: 31-03-2008, 09:11 »
Margot, wens Gerben namens mij veel suc6!  en natuurlijk ook voor alle andere deelnemers. Ik zal je update's volgen!

groetjes  Casper
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #17 Gepost op: 31-03-2008, 09:51 »
Hey Gerben en alle anderen,
Heel veel succes en vooral veel plezier hé  :D
Ik duim voor je dat je deze keer geen tegenslagen hebt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #18 Gepost op: 31-03-2008, 11:07 »
Dr. Bean vanmorgen gesproken.
Het was een woelige zee en daardoor hebben veel mensen slecht geslapen. Hij vindt het zelf wel lekker om in slaap geschommeld te worden, dus hij heeft goed geslapen.
Hij lag met Johan Bielsman in een hut. Die heeft niet optimaal geslapen, maar is wel fit genoeg om vandaag lekker te rijden.
Ab van de Ham had was pech met zijn stroomvoorziening. Zijn accu heeft vannacht aan de lader gehangen en ook hij kan lekker gaan rijden vandaag.
Het weer is - in tegenstelling tot de verwachtingen van gisteravond - droog en zonnig, maar nog steeds veel wind.
Het is vandaag eerst roadbook rijden en even in ritme komen. Er is een extra stop ingepland waar de rijders bij hun serviceteam extra benzine kunnen innemen, anders is het voor de tank van sommige motoren geen haalbare kaart om op het eindpunt van vandaag aan te komen.
Aan het eind van de rit is een special.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #19 Gepost op: 31-03-2008, 18:20 »
Weet iemand of Rallymaniacs nog verslag gaat doen?? :o :confused:

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #20 Gepost op: 31-03-2008, 18:49 »
Ik weet dat Marcel vanaf morgen in  Polen zit voor de Oosteuroparally, verder heb ik niet gehoord of er afspraken zijn gemaakt met deelnemers voor dagelijkse verslaggeving. Ik ga er dus van uit dat daar geen nieuws op gaat komen, helaas......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #21 Gepost op: 31-03-2008, 19:42 »
Dat klopt inderdaad. Tsja, prioriteiten..... Jammer genoeg is er nog steeds geen behoorlijke berichtgeving vanuit de rally, of is er iets met foto's te regelen. Misschien moeten we er zelf een keer naar toe, om foto's en verhalen te doen.
Jammer, leuk evenement, veel Nederlanders, maar ik kan de kar niet alleen blijven trekken. Als ik er niet zelf achteraan ga is er ook geen deelnemer die het aanbiedt, dus dan houdt het een beetje op. Grappig hoe veel mensen met sponsoring bezig zijn, maar zich niet bekommeren om een stukje publiciteit..... Want in de media zul je niet snel iets terugvinden van de Tuareg, terwijl wij ook daar onze kanalen wel voor hebben. Volgend jaar beter zullen we maar zeggen. :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #22 Gepost op: 31-03-2008, 21:40 »
Dr. Bean gesproken.
Het was vandaag een mooie dag, hij heeft lekker gereden. Er zat 1 geheime checkpoint in de special en het schijnt dat veel mensen deze gemist hebben. Vandaag zal het voornamelijk gaan om verschillen van minuten tussen de rijders, waarmee voor morgenochtend de starttijd wordt bepaald. De grote verschillen (winst en verlies) komen pas tijdens de Koningsetappe.

Er zat ook dit jaar weer een ezelspaadje in de route en hij heeft van anderen gehoord dat het weer bezaaid heeft gelegen van motoren. Toen hij daar reed, was het leeg en kon hij rustig doorrijden. Dat zat dus lekker mee.

Voorzover hij had gehoord waren er vandaag geen grote schadegevallen. Ab heeft prima kunnen rijden nadat zijn accu op de boot had kunnen opladen. Het wachten was nu op de briefing - ergens tussen 22.00 en 23.00 uur Nederlandse tijd. Ik ga proberen morgenochtend even contact te leggen om te horen wat de standen waren, maar mogelijk komt het vannacht ook al op het forum van de Tuareg Rally zelf en kan ik het daar vandaan overnemen.

Hij ging nog even ketting spannen en een deukje wegwerken uit de carterplaat en dat voor het daar donker werd en tijd voor de avondmaaltijd.

De eerste dag zit erop.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1453
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #23 Gepost op: 31-03-2008, 22:01 »
Weet iemand of Rallymaniacs nog verslag gaat doen?? :o :confused:

Voorlopig heel blij met de verslaggeving van onze correspondente Springwitch!
LEUK !!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #24 Gepost op: 01-04-2008, 07:09 »
De standen voor het EAO team kwamen net binnen via SMS, nog niet op de site van Tuareg:
Gerben 4
Martin 5
Jos 7
Daniel 23
Dirk Jan 36
Johan 52
Ab 54
Gerard 54

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #25 Gepost op: 01-04-2008, 08:00 »
Namens het hele forum:


Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #26 Gepost op: 01-04-2008, 09:58 »
Hoi allemaal,

het was een onstuimige overtocht volgens Jeroen. Hij was wijs en ging op tijd slapen zodat hij fris aan dag 1 kon beginnen. Hij had een snelle starttijd en ging voortvarend van start. De eerste proef was gelijk vrij zwaar, langs een rivier en bergranden. Hij is er goed doorgekomen maar er waren diverse rijders naar beneden gegleden. Het roadbook was goed maar het bleef moeilijk te vinden.
De laatste proef van de vier was een tijdsproef. Hij had er eigenlijk goed de sokken in maar bleef op het laatst hangen achter twee bowlers. Gezien zijn ervaring in deze etappe vorig jaar (over de kop bij passeren auto) heeft hij eieren voor zijn geld gekozen en is er achter gebleven. Dat kostte wel wat tijd. Ik heb nog geen uitslag gekregen van Jeroen en zijn Memocompanen maar dat komt nog wel. Vandaag Missour-Merzouga, op weg naar de zandduinen. Later meer.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #27 Gepost op: 01-04-2008, 10:07 »
net nog even gekeken maar er staan een paar vrij recente foto's op de site van ronald peeters www.orangeteam.nl. De link staat ook nog ergens hierboven in dit item.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #28 Gepost op: 01-04-2008, 10:45 »
ik begreep vandaag van een van zijn sponsoren dat Daniel Willemse na dag 1 eerste lag.  Maar zijn tempelkaart verloren  en heeft daardoor veel straftijd gekregen. das ook jammer.. :o

offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #29 Gepost op: 01-04-2008, 13:32 »
Je moet ook nooit, nooit, nooit, nooit je stempelkaart uit het oog verliezen.  :D ;D