Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: El-chott 2005: we gaan d'r voor!  (gelezen 19393 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: El-chott 2005: we gaan d'r voor!
« Reactie #1 Gepost op: 19-07-2005, 09:46 »
Wil ook meeeeeeeee

Even wachten maar (volgend jaar in ons team) :)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: El-chott 2005: we gaan d'r voor!
« Reactie #2 Gepost op: 19-07-2005, 09:48 »
Dat ziet er wel heel erg lekker uit  :D Gaan jullie voor de teamkleding??

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: El-chott 2005: we gaan d'r voor!
« Reactie #3 Gepost op: 19-07-2005, 11:12 »


Jikes! Da's geen zand, maar poeder. Slik.  :o

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: El-chott 2005: we gaan d'r voor!
« Reactie #4 Gepost op: 19-07-2005, 12:06 »
Yep, en een 10 voor de afsprong  :D

Je hebt in de woestijn 'fesch-fesch': vast wel eens van gehoord. Het lijkt qua samenstelling een beetje op bloem, ja inderdaad, waar je eten mee klaar maakt ja. Rijdt niet heel fijn: 't is net of je door een diepe waterplas rijdt. Je brommer wordt redelijk onbestuurbaar en het stof vliegt alle kanten op en je ziet geen reet meer (ook niet die van jezelf). Je kunt dan alleen nog maar hopen dat er geen stenen liggen onder de oppervlakte en dat het gauw weer afgelopen is..
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: El-chott 2005: we gaan d'r voor!
« Reactie #5 Gepost op: 19-07-2005, 13:21 »
Citaat
Je hebt in de woestijn 'fesch-fesch': vast wel eens van gehoord. Het lijkt qua samenstelling een beetje op bloem, ja inderdaad, waar je eten mee klaar maakt ja. Rijdt niet heel fijn: 't is net of je door een diepe waterplas rijdt. Je brommer wordt redelijk onbestuurbaar en het stof vliegt alle kanten op en je ziet geen reet meer (ook niet die van jezelf). Je kunt dan alleen nog maar hopen dat er geen stenen liggen onder de oppervlakte en dat het gauw weer afgelopen is..

Ohhh wat krijgen het jullie zwaar!! :) :D
Advies, train veel, en met name veel krachttraining ;)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: El-chott 2005: we gaan d'r voor!
« Reactie #6 Gepost op: 19-07-2005, 13:49 »
Hou op schei uit.... Ben nu 2 - 3 keer per week doordeweeks in de sportschool, om cardiotraing te doen (stepper, roeien, crosswalker) en krachttraining, sinds een maand ofzo. (voor die tijd regelmatig op de racefiets en spinnen) Dan proberen iedere twee weken op de motor te zitten in het ene weekend, en weer naar de sportschool of op de racefiets in het andere. En straks weer de KNMV offroadritjes rijden, dat zal wel zo in september beginnen.
Kleding hebben we bij MJK besteld, wordt mooi op maat gemaakt voor ons, met mooie kleurtjes, extra zakkies, drinkslurf enz.enz. Volgestikt met Travelmaniacs badges natuurlijk, een beetje reklame moet er immers wel gemaakt worden! T.z.t gaan we er nog wel wat over schrijven op de site denk ik zo, en met een klein beetje geluk kunnen we dagelijks updaten. (hoef ik 't een keer niet zelf te schrijven, is ook wel eens leuk!) De motor is er in ieder geval al bijna klaar voor!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: El-chott 2005: we gaan d'r voor!
« Reactie #7 Gepost op: 19-07-2005, 14:08 »
Jessss, zo veel  ???  moet ik ook maar eens wat gaan doen   :-\
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: El-chott 2005: we gaan d'r voor!
« Reactie #8 Gepost op: 19-07-2005, 14:44 »
ppfff, dat is wel erg actief... ik fiets naar mijn werk en op de terugweg lekker door het amsterdamse bos offroad! sportschool vind ik niet fijn. Bij elkaar elke dag zo'n 35km....
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: El-chott 2005: we gaan d'r voor!
« Reactie #9 Gepost op: 19-07-2005, 15:53 »
Ik loop elke dag naar mijn auto en weer terug, telt dat ook?  ???
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: El-chott 2005: we gaan d'r voor!
« Reactie #10 Gepost op: 19-07-2005, 21:50 »
Citaat
Ik loop elke dag naar mijn auto en weer terug, telt dat ook? 

Voor jouw wel. :-X
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • Four is more!! EML MQ 750 (AT Quad), Scania P93M 4x4, Renault TRM 2000 4x4
  • *****
  • Berichten: 311
Re: El-chott 2005: we gaan d'r voor!
« Reactie #11 Gepost op: 19-07-2005, 23:34 »
HMMMMMM............,
Ik zou ook wel eens mee kunnen doen, de zus van mijn quad heeft hem al eens op haar naam gezet..... 8)
(zat alleen wel een Duitser aan het stuur......, minder....!) :-X

Doe mij maar off-road op vier wielen.... dan val ik namelijk niet zo gauw om.... snap je??!!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: El-chott 2005: we gaan d'r voor!
« Reactie #12 Gepost op: 20-07-2005, 15:08 »
En dan nog ff de kosten.

Nu al betaald: € 1750,-

Aan de organisatie:
  • Inschrijving: € 1250 (inclusief boot van Genua naar Tunis en terug, overnachtingen op de boot, avondeten, 1,5 water per dag en overnachtingen)

Ingekocht bij OSM (http://www.osm-grafing.de)
  • Assistentie tijdens de rallye en bagagevervoer: € 200 (gebruik van gereedschap, licht, luchtpistolen, bandenwisselen, lasapparaat, etc.)
  • Vervoer van de motor van München naar Tunesie en terug naar München: € 150 (als er een ongeluk gebeurt, zorgen zij er ook voor dat mijn motor weer terug komt in München)
  • Vervoer van mezelf van München naar Tunesie en terug naar München: € 70
  • Vergoeding voor extra bagage (extra set wielen en banden enzo): € 80

Daar komen nog de volgende kosten bij:
  • Reiskosten thuis - München - thuis
  • Brandstof en water tijdens de rallye
  • 3 hotelovernachtingen tijdens de rallyerustdagen (€ 100)
  • Nieuwe kleding etc. of aanpassingen aan bestaande kleding
  • Reserve- en slijtageonderdelen die meegaan (banden, ketting & tandwielen, etc.)
  • Klaar maken van de motor vooraf (banden, ketting & tandwielen, etc.)

Overigens is het het plan om een aantal reserve onderdelen 'gezamenlijk' mee te nemen omdat we met 4 KTM's gaan die vrijwel van hetzelfde type zijn: dat zou behoorlijk moeten schelen in de kosten.

Nou, dat is het wel zo'n beetje geloof ik...

Doei,
corné
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: El-chott 2005: we gaan d'r voor!
« Reactie #13 Gepost op: 20-07-2005, 15:14 »
Valt me nog best mee eigenlijk, die kosten. Voor 70euro van Munchen naar Tunesie en terug.

Wat de (krachts)inspanning betreft. In Marokko vond ik die heel erg meevallen. Maar dat was maar voor een klein deel met zand. Een ritje in NL is heel veel zwaarder en dus gelijk de leukste manier van trainen die je kunt doen.

Rwin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: El-chott 2005: we gaan d'r voor!
« Reactie #14 Gepost op: 21-07-2005, 09:49 »
Citaat
En dan nog ff de kosten.

Valt allemaal wel nog wel mee.
Iets voor volgend jaar misschien als het mag, en dan met een MZ of zo (nog grotere uitdaging....)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!