Vanmiddag een aantal uurtjes aan de knutsel geweest in de garage. Lekker op mijn gemak gesleuteld, radio aan, bakkie koffie tussendoor. Heerlijk....... en ben redelijk blij met het resultaat. Het was geen half uurtje werk, maar wel leuk om te doen.
Eerst de voorleiding leeg gehaald en daarna verwijderd.
De boel bij de aansluitpunten opgefrist zodat er geen troep bij de afdichtrichtingen komt.
De remleiding word aan de voorkant met een klem vast gehouden, maar de originele remleiding is dikker. De staal omvlochten leiding zakt naar beneden met het risico dat deze op je remschijf beland....
Er hoort op die plek de extra krimpkous en buitenmantel te zitten, maar ook dan is deze te dun. Heb op deze plek wat extra zwarte tape gedraaid om de ruimte op te vullen en nu zit hij mooi strak klem.
De kop van de leiding moest ik een kwartslag draaien. Durfde geen tang te gebruiken vanwege het beschadigen van het aluminium en eventuele lekkage. Een verfhoutje breken en aan weerszijden er tussen bracht uitkomst.
Helemaal recht is de leiding niet, maar zal vast goed zijn/gaan.
De bovenkant aan het rempotje vast en vullen maar.
Voor de achterkant moest het gehele wiel er uit omdat de achteras door de remklauw heen loopt en de banjo aan de onderzijde van de klauw haast tegen de achterbrug aan zit. Dan krijg je die banjo er nooit uit wat de ruimte is er niet voor.
De banjobout aan de kant van de remcilinder zag er wat raar uit
Het leek aan de ene kant wel ketelsteen, maar aan de andere kant wat gum achtig.........
Was redelijk makkelijk schoon te maken en was verder niet aangetast.
Enige waar ik nog wat over twijfel is het verloop van de achter remleiding
De originele liep strak over de brug en klemde goed achter die klem waar de nieuwe nu ook langs loopt (bovenin de bocht). Ben echter bang dat dat ding tegen de achterveer aan kan komen. Heb het getest en hij loopt vrij en is nog redelijk wat ruimte maar toch zint het me niet helemaal. Zit er nog even over na te denken om die leiding met een of twee ty-raps te borgen aan die klem (zit een opening in) waar hij langs loopt zodat hij er niet onder vandaan kan schieten.
Verder mijn oude 12/5V van het stuur afgehaald en vervangen voor alleen een 12V aansluiting. Loopt mijn accu niet leeg.