Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Africa twin verbouwing  (gelezen 50755 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Africa twin verbouwing
« Reactie #15 Gepost op: 25-02-2013, 08:54 »
Nice!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 768
Re: Africa twin verbouwing
« Reactie #16 Gepost op: 25-02-2013, 13:44 »
Mooi! Hoe heb je de koplampen verstelbaar gemaakt?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: Africa twin verbouwing
« Reactie #17 Gepost op: 25-02-2013, 14:23 »
Zijdelings zal ik het doen met een ringetje onder een van de twee trillingsdempers. Die zal niet vaak versteld hoeven worden dus dat hoeft niet makkelijk te kunnen.
De hoogte doe ik met 1 draadeind onder, in het midden. Die zit gefixeerd in de koplamp, kan daar alleen draaien. In de voorbouw zit een blindklinkmoer. Ik dacht op het draadeind een knop te schroeven waar je van onder makkelijk bij kan. Dus als je daaraan draait kan je de hele behuizing omhoog en omlaag zetten.
 Ik zal wel een fototje maken vandaag.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: Africa twin verbouwing
« Reactie #18 Gepost op: 25-02-2013, 19:29 »
Er staat nu op MP een kerel die zijn AT verkoopt met allerlei AQ onderdelen los. Zit mooi spul bij. Zijtanks bijvoorbeeld. Tref je maar zelden 2e hands zoiets. Een een leuk rally pijpje heeft ie ook.
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: Africa twin verbouwing
« Reactie #19 Gepost op: 25-02-2013, 19:59 »
Had ik gezien idd. Mooi spul maar als ik echt serieus offroad met een motor zou willen gaan zou ik eerder een jonger, geschiktere motor kopen. Niets af te doen op de AT hoor, fijne motor.
Gisteren op de beurs nog even plaats genomen op de KTM van Cyril Despres. Zadel is wel zachter dan een crosszadel maar jeetje, wat een beurs achterwerk zou ik daarvan krijgen na zoveel km!

Hier een fototje van de hoogte afstelling van de koplamp. Is nog niet af maar zo wel iets duidelijker denk ik. Die knop lijm ik vast, een tweede gaat zorgen voor borging.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: Africa twin verbouwing
« Reactie #20 Gepost op: 27-02-2013, 09:25 »
Je kan ook een veer ipv de knop monteren en dan een moer aan de buitenkant (of moer aan de binnenkant en dan lange dunne  inbusbout met inbus aan de buitekant). Dan kun je hem verstellen met de kuip gemonteerd.
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: Africa twin verbouwing
« Reactie #21 Gepost op: 27-02-2013, 09:32 »
Dan kun je hem verstellen met de kuip gemonteerd.

Dat kan nu ook, van onder kan je goed bij de knop. De foto is ook met de kuip gemonteerd. Heb je ook geen gereedschap nodig om te verstellen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: Africa twin verbouwing
« Reactie #22 Gepost op: 27-02-2013, 10:10 »
Hendig :)
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: Africa twin verbouwing
« Reactie #23 Gepost op: 27-02-2013, 11:01 »
Dat dacht ik  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Africa twin verbouwing
« Reactie #24 Gepost op: 27-02-2013, 12:05 »


Mooi, maar waarom zo'n mooie toren bouwen en dan een lullig Acerbis-broodtromeltje monteren en niet een electrische variant?
 
 
GJ ??? 
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: Africa twin verbouwing
« Reactie #25 Gepost op: 27-02-2013, 12:38 »
Omdat ik die 200 Euro prijsverschil wel beter kan gebruiken. Ik zal echt niet wekelijks een hardcore rally gaan rijden. Een elektronische broodtrommel is dus een beetje een overkill. Maar mocht ik er ooit een nodig hebben kan ik hem zo overzetten. De montagepunten heb ik zo gemaakt dat er later andere onderdelen gemonteerd kunnen worden.

Post Merge: 27-02-2013, 22:08
Vanavond weer iets kunnen doen. Heb een koplampbescherming gemaakt van polycarbonaat.
De beschermfolie zit er nog op dus lijkt niet zo netjes.

Hij zit nu nog met boutjes vast maar wil hem met behulp van wellnuts (kuipruitmoertjes) aan de kuip vast gaan zetten.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Africa twin verbouwing
« Reactie #26 Gepost op: 05-03-2013, 21:14 »
Hoe is het met de @T ?

Is dit een "ebay" replica van de Boano kuip en hoe bevalt hij, is hij van glasvezel / ABS of iets anders.
Ik ben mijn motor aan het opknappen en wil de overgespoten originele kuip vervangen voor een betaalbare "rally" variant. Ik ben dus benieuwd naar je ervaringen.
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: Africa twin verbouwing
« Reactie #27 Gepost op: 05-03-2013, 21:37 »
Het is idd een replica van de Boano. Ik heb al wel vaker met polyester delen gewerkt en kan vertellen dat ik niet ontevreden ben over deze kuip. (Van polyester dus) Hij sluit niet super strak aan op de tank als originele delen. Dit is wel te fixen met wat extra matjes enzo maar ik stoor me er niet aan, het is een rallykuip. Ik laat hem dus zo.

De afwerking is ok. Netjes in de basecoat en de dikte is ook voldoende, volgens mij is er geen plamuur aanwezig. Iets waar boano aandelen in lijkt te hebben als je de verhalen op i-net mag geloven.

Ik stuur je een pm met wat info waar ik hem vandaan heb.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: Africa twin verbouwing
« Reactie #28 Gepost op: 06-03-2013, 22:25 »
En er is licht.
Dit is stadslicht. (Nog even met stekkers uit de vroege krijtperiode  ;))  Moet nog even een stel nette stekkers halen, had alleen nog lompe modellen.
Moest nog even pielen voor dimlicht. Het is een Duitser dus 1 dimlicht. Wilde er graag 2. Het relais voor dimlicht is bij Duitsers wel aanwezig dus was slechts doorlussen. Groot licht hoefde niet aangepast.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 18
Re: Africa twin verbouwing
« Reactie #29 Gepost op: 07-03-2013, 12:44 »
Het begint al heel wat te worden!