Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Oost Europa Rally 2008  (gelezen 24362 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 24
Oost Europa Rally 2008
« Gepost op: 16-08-2007, 21:52 »
Na een verkenningstocht met de defender begint de route voor 2008 vorm aan te nemen.

De 2de editie wordt anders als de eerste. De Rally gaat 8 dagen duren (was 7) en wij verzorgen 9 overnachtingen in goede hotels. ( zie foto hotel in Slowakije)

 De start en finisch zijn nu in Krakau. Hier kunnen de auto’s bewaakt geparkeerd worden.

Logistiek wordt het dus voor iedereen een stuk eenvoudiger. Omdat ik wil voorkomen dat het een enduro-achtige rally wordt, het moet namelijk een echte allroad toeristische rally blijven, is dit jaar de hele route te rijden met de Defender. Maar je moest eens weten waar je met zo’n Defender overal kunt komen!

 
Mede hierdoor kunnen er in 2008 ook 4x4 auto’s deelnemen. De toelatingseisen zijn: lage gearing, allroad banden aflaten tot 1 bar, goede sleepogen en een sleepband 10 ton. Een lier wordt geadviseerd.

Meer technische info bij www.etcoevorden.nl . Wedstrijdauto’s worden niet toegelaten. De 4x4 nemen alleen deel aan de toeristenklasse. Enige ervaring is wel vereist.

Deze skihelling (zie foto) is de start van een special. Uiteraard kunnen proeven worden overgeslagen. Speciaal voor de toeristenklasse zijn gemakkelijkere proeven uitgezet.



De Oost Europa Rally blijft dus een echte All-Offroad rally waaraan tweecilinder allroad motoren prima kunnen deelnemen. Zeker in de toeristenklasse. De Rally is voor een enduromotor, zoals een EXC, denk ik minder geschikt. Echter een offroad zoals een DRZ400, een LC4 of een XT zullen zich helemaal thuisvoelen. Maar met een zwaardere T.A, LC8 of GS heb je zeker ook voordelen. Door hun grotere gewicht rijden ze wat soepeler ( meer comfortabel)over de veel voorkomende wegen met steenslag.

 
De specials voor de profie-klasse worden weer interessant genoeg zodat iedereen met een hoop plezier kan deelnemen aan de OER !

Dit plaatje lijkt simpel, maar ik ben toch benieuwd ?


Helaas gaat de OER 2008 zoals eerder gemeld niet door de Ukraine. Let op. De Oekraïne is goed te doen. Visum is niet nodig en ik hoor een hoop goede berichten over de Oekraïne. Oekraïne is een mooi land maar aan de grens wordt teveel oponthoud verwacht. Bovendien is de politie onderweg niet altijd even vriendelijk en is de asfaltmachine er al veel te ver opgerukt.

 
Tijdens mijn verkenningstocht bleek dat politie en douane wel heel opvallend corrupt waren. Drie uur wachten is niets, terwijl een ieder die betaald gewoon door kan rijden.

Ik zie niet in hoe ik snel de grens over kom met de groep plus de materiaalwagen.


De belangrijkste reden is echter dat ik de Karpaten van de Oekraïne veel minder geschikt vind voor een rally dan in Roemenie. Tevens zijn de mensen in Roemenie veel vriendelijker en altijd bereid je te helpen.

Hier vraag ik b.v de weg in roemenie.


Even een overzicht van de route.

Keuring en overnachting in Krakau.

Dag 1 naar Levoca route verleden jaar.

Dag 2 crossproef en special. Overnachting grens Hongarije.

Dag 3 door Hongarije. Het gebied staat beschreven in de Promotor van augustus 2007 onder de titel “Voorbij de Poesta”. Overnachten doen we in Stana de Valle in Roemenie (route 2007)

Dag 4 proef op berg en rondje stuwmeer. Hierna verbinding over asfalt naar het meer bij Piatra Neambt.

Dag 5 mooie lange grindwegen door de bergen. Met overnachting in Tibau




En vandaag een geheel vlakke special.


 
Dag 6 wordt wat meer werken Sla gerust de proeven over.

Overnachten doen we in Satu Mare

 

 
Dag 7 gaan we door Slowakij en rijden over  mooie ronde bergen. Echt super offroad rijden.

Overnachten doen we aan het Vodna nadrz meer net onder Stropkov.

 


Dag 8 op naar krakau. In de laatste proef krijg je veel doorwaardingen voor je kiezen.
Met de verkenning zei de uitlaat blub blub en stond er net water in de Defender
Je krijgt hiervoor echter wel een van de uniekste stukjes Polen te zien.



 
Kortom de Oost Europa rally is niet voor snelheidsmaniakken

 
Je kan hard, maar overal loert gevaar.



En waarom snel, zij doen ook rustig.



De OER is genieten van het echte oude Europa!

 


De oer is dus een echte Offroad vakantie. Slapen doen we in prima hotels en zijn bij de prijs in begrepen. De echte Rallyrijder kan met de OER ook mee omdat de specials voldoende uitdagend zijn om te rijden. Eén ding is zeker, ná de OER kun je navigeren.

De helft van de route gaat over Asfalt, maar ook dat is heerlijk inspannend ontspannend


Oei, de Tripy wordt weer gebruikt maar met foute afstanden zal tipex de uitkomst bieden.
Mijn super Enduro is voorzien van 2 ICO,s en de Defender van een Rally computer.

Kortom schrijf je in en leer hoe een roadbook en uiteraard GPS werkt.

Meer info www.oosteuroparally.nl


Ciao Gerjan / Geo2travel.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #1 Gepost op: 16-08-2007, 22:03 »
Klinkt echt Errugh gaaf!

Lijkt me ideaal om te beginnen met écht allroad rijden.
Het enige jammere vind ik, het duurt nog zó lang  :o

Oh, en wat voor kosten plaatje hangt eraan? Wat waren mensen kwijt voor OER 2007?

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #2 Gepost op: 16-08-2007, 22:09 »
Tjek meel Gerjan,

De eerste twee inschrijvingen binnen.

Oja, enneeh hoe ver moet je minimaal kunnen komen op 1 tankbeurt?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #3 Gepost op: 16-08-2007, 22:38 »
Klinkt echt Errugh gaaf!

Lijkt me ideaal om te beginnen met écht allroad rijden.
Het enige jammere vind ik, het duurt nog zó lang  :o

Oh, en wat voor kosten plaatje hangt eraan? Wat waren mensen kwijt voor OER 2007?
ff op de site kijken 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #4 Gepost op: 17-08-2007, 09:27 »
gahaaaaaaf, eens kijken of ik dan een allroad motortje heb die geschikt is :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3420
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #5 Gepost op: 17-08-2007, 10:06 »
Jammer, verkeerde timing
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #6 Gepost op: 17-08-2007, 10:40 »
Als de datum een beetje uit wil komen , dan wil ik er graag bij zijn.
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #7 Gepost op: 17-08-2007, 10:54 »
Ziet er gaaf uit de plaatjes :D Ik heb er echt weer zin in! (alleen las ik daar het vervloekte T-woord (tripy) weer)
Dit keer ga ik voor de top 10!! En weer een crossproef op dag 2... tijd voor een revance op mijn pa ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #8 Gepost op: 17-08-2007, 12:47 »
Inschrijfformulieren gedownload en per omgaande opgestuurd. Ziet er fantastisch uit. Mede door hotelboekingen zie ik het zitten om mee te gaan. Super initiatief.
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #9 Gepost op: 17-08-2007, 14:18 »
Heb al 2 maanden gepland voor de Transamtrail :o
Zal ik dan toch maar onbetaald verlof nemen?  ::)

Keuzes-keuzes-keuzes :(
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #10 Gepost op: 17-08-2007, 14:32 »
hmm, lastig Erik  :D
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #11 Gepost op: 17-08-2007, 15:14 »
mijn hart klopt sneller

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #12 Gepost op: 17-08-2007, 15:34 »
brommer en KTM640 gaan ook mee?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #13 Gepost op: 17-08-2007, 15:44 »
Peet en Bitkid, gaan jullie ook mee?
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Oost Europa Rally 2008
« Reactie #14 Gepost op: 17-08-2007, 16:03 »
J-P
ja nu moet ik wel
is er al een datum beschikbaar
ik heb er zin in