Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: zweden offroad  (gelezen 24037 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: zweden offroad
« Reactie #15 Gepost op: 20-07-2008, 17:01 »
Wow fantastisch zeg!!!!

Daar moet ik zeker een keer heen 8)
Welke hebben jullie gedaan?
Die offroad basis ziet er erg leuk uit, maar zo´n lapland expeditie zou ik helemaal zien zitten....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 204
Re: zweden offroad
« Reactie #16 Gepost op: 20-07-2008, 17:34 »
Ik weet niet hoe het heet wat wij hebben gedaan. De eerste dag zijn we in de buurt gebleven van de woning van Wilco en Nollie. De drie dagen erna zijn we rondgetrokken. Het offroad gehalte was zeer hoog. Afhankelijk van de deelnemers wordt bepaald hoe extreem er gereden wordt. Echt alles is mogelijk.
En inderdaad, die Lapland Experience lijkt me ook nog wel wat voor de toekomst. Als OER-deelneemster heb jij je misschien weleens nietig gevoeld in de uitgestrekte bossen. In Zweden moet je die uitgestrektheid van bossen met 10 vermenigvuldigen.
Honda XR400 - KTM LC4 Adventure - Honda Dominator - Honda Africa Twin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: zweden offroad
« Reactie #17 Gepost op: 20-07-2008, 21:24 »
Ik heb 2 keer de allroadtour in Lapland/Finland gedaan, daarnaast ben ik in die streek van zweden 2 keer maar dan op de verharde weg geweest dus ik heb wel een idee van de uitgestrektheid in die contreien  ;)
Des te meer reden om weer eens terug te gaan...

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: zweden offroad
« Reactie #18 Gepost op: 26-07-2008, 00:01 »
Lijkt me waanzinnig om een keer te gaan rijden... ;).
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: zweden offroad
« Reactie #19 Gepost op: 26-07-2008, 09:53 »
De Scandinavische landen Ierland en Schotland hebben wat bijzonders. Als je hier op vakantie gaat is er altijd een soort van magie, wat het is weet je niet maar het blijft boeien.
Zeker de ruige kusten en de altijd indrukwekkende wolken partijen. Met je allroad door deze landen is een feest. Maar op de een of andere manier ben ik hier offroad nooit geweest.
Zweden offroad is de ideale mogelijkheid om deze droom te verwezenlijken. Wilco en Nollie zijn de mensen achter Zweden offroad, top mensen  en bijzonder gastvrij. Zelf zal ik niet gauw Zweden uitkiezen het leek mij een eentonig land. Wat kan een mens zich vergissen, Wilco is een top gids, nu al kent hij vele plekken waar je alleen nooit komt en hij draait routes inelkaar om je vingers bij aftelikken. De routes wordt door de groep bepaald en ze zijn prachtig om te rijden. De Single tracks zijn lastig door de takken en stenen, snel rijden kun je vergeten, hier gaat het ook niet om.



Dit soort paadjes zijn prachtig, maar onder het groen liggen stenen en stokken.


Het is echt kikken om met je motor al die pracht plekken aan te doen, Als je moe wordt rij je gewoon weer een stuk gravel zodat de dagen omvliegen. Voor mij was het hoogte punt toch wel de picknick plaatsen, echt in de bushbush Bereid Nollie op een hout vuurtje de lekkerste pannekoeken uit mij leven.



Heerlijk single track over rots partijen, bruggetjes en door veen  rijden.

En dan deze verrassing, de lunch stop. Nollie gewoon op een vuurtje koffie en pannenkoeken aan het bereiden!



Ook eet je vaak bij Zweden waardoor je veel over dit gebied te horen krijgt. De Groepen zijn klein en onze groep was zeer divers. Peter vd Sanden ging mee als journalist, Peter heeft ondanks dat hij verwent is zich zeer goed vermaakt. Peter geniet echt volop van het rijden, eigenlijk ongelofelijk dat hij na al die jaren zo blijft genieten van onze sport.



Michel een militair zonder offroad ervaring, mij petje af voor het leger, hij heeft echt afgezien, vondt het prachtig klaagde nooit en kwam overal doorheen wel vaak met vallen en opstaan. Deze gast heeft Stockholm als luchthaven gekozen om te gaan stappen. Dat beviel zo goed dat zijn vriend ook in het vliegtuig stapte om zo samen van het nachtleven te genieten. 



Een beverdam, dan krijg je hoog water  ;D

Leon was op reis met zijn GS, en vondt het mooi om een paar dagen echt offroad te rijden. Leon is een echte allroad man om rijdt de routes gewoon met zijn GS echt knap en mooi om te zien.



 Daar Bevers dammen bouwen en hierdoor het water peil stijgt rijdt Leon ook een paar dagen op ons verzoek een XR. Een XR is zwaar zat om uit de blub te trekken, trouwens echt natte plekken beperkt zich tot 30 meter lengte.



Leon vermaakt zich goed op de XR maar hij kan dit ook prima met een GS, maar als je er naast schiet ga je gaten graven, iets wat ik tot mijn schande ook met de 690 gedaab heb!!

Toch maar eens terug, ook in de winter Wilco gaar 5 motoren sneeuw klaar maken. Lijkt mij smullen. He Wilco stuur die link even door, of zet hem zelf hier op het forum dan kunnen wij zien hoe spectaculair je kan rijden in verse sneeuw door middel van band aandrijving en een ski voor!


Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: zweden offroad
« Reactie #20 Gepost op: 08-08-2008, 21:54 »
Zo, net geboekt voor week 40.....ben benieuwd na een avontuur in de woestijn van Libie..
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 204
Re: zweden offroad
« Reactie #21 Gepost op: 08-08-2008, 21:58 »
Veel plezier maar ik denk dat in week 40 het weer wel wat anders is dan in de zomermaanden. En het is niet meer lang licht. Voordeel is dat tegen die tijd de muggen ook wel weg zullen zijn. Ben benieuwd naar je ervaring. Ik heb er in ieder geval zeer genoten.
Honda XR400 - KTM LC4 Adventure - Honda Dominator - Honda Africa Twin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: zweden offroad
« Reactie #22 Gepost op: 08-08-2008, 22:41 »
in mei heb je ook weinig last van muggen 8) 8)
wel afhankelijk van de temperatuur ::)

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: zweden offroad
« Reactie #23 Gepost op: 08-08-2008, 23:29 »
Veel dank voor deze aanmoedigingen....maar natte omstandigheden is waar we hier in Groningen naar uitzien...mooie rit om het seizoen van regen en sneeuw mee te beginnen...
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: zweden offroad
« Reactie #24 Gepost op: 08-08-2008, 23:50 »
Nog ff een favoriet nummertje mee op de MP-spelert..... ::)


Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: zweden offroad
« Reactie #25 Gepost op: 15-08-2008, 18:31 »
Hoi Gerjan en de rest hierbij ff de link van onze nieuwe winteractiviteiten in Zweden.


Op youtube http://nl.youtube.com/watch?v=ZfpQmuPO7c0 zie je een demonstratie
We staan oook met het apparaat op de motorbeurs in utrecht eind februari

Groet Wilco en Nollie van www.offroadzweden.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: zweden offroad
« Reactie #26 Gepost op: 15-08-2008, 18:42 »
Zo
wat een gaaf filmpie zeg

Offline member

  • *****
  • Berichten: 204
Re: zweden offroad
« Reactie #27 Gepost op: 15-08-2008, 18:45 »
Dat is mooi speelgoed. Hoop het ooit nog eens zelf uit te kunnen proberen. Alleen dan kom ik er achter of het zo gemakkelijk te rijden is als het ljikt op het fimpje.
Honda XR400 - KTM LC4 Adventure - Honda Dominator - Honda Africa Twin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: zweden offroad
« Reactie #28 Gepost op: 15-08-2008, 19:44 »
Super , dat wil ik wel eens proberen !!!
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: zweden offroad
« Reactie #29 Gepost op: 15-08-2008, 20:43 »
De Scandinavische landen Ierland en Schotland hebben wat bijzonders. Als je hier op vakantie gaat is er altijd een soort van magie, wat het is weet je niet maar het blijft boeien.
Zeker de ruige kusten en de altijd indrukwekkende wolken partijen. Met je allroad door deze landen is een feest. Maar op de een of andere manier ben ik hier offroad nooit geweest.
Zweden offroad is de ideale mogelijkheid om deze droom te verwezenlijken. Wilco en Nollie zijn de mensen achter Zweden offroad, top mensen  en bijzonder gastvrij. Zelf zal ik niet gauw Zweden uitkiezen het leek mij een eentonig land. Wat kan een mens zich vergissen, Wilco is een top gids, nu al kent hij vele plekken waar je alleen nooit komt en hij draait routes inelkaar om je vingers bij aftelikken. De routes wordt door de groep bepaald en ze zijn prachtig om te rijden. De Single tracks zijn lastig door de takken en stenen, snel rijden kun je vergeten, hier gaat het ook niet om.



Dit soort paadjes zijn prachtig, maar onder het groen liggen stenen en stokken.


Het is echt kikken om met je motor al die pracht plekken aan te doen, Als je moe wordt rij je gewoon weer een stuk gravel zodat de dagen omvliegen. Voor mij was het hoogte punt toch wel de picknick plaatsen, echt in de bushbush Bereid Nollie op een hout vuurtje de lekkerste pannekoeken uit mij leven.



Heerlijk single track over rots partijen, bruggetjes en door veen  rijden.

En dan deze verrassing, de lunch stop. Nollie gewoon op een vuurtje koffie en pannenkoeken aan het bereiden!



Ook eet je vaak bij Zweden waardoor je veel over dit gebied te horen krijgt. De Groepen zijn klein en onze groep was zeer divers. Peter vd Sanden ging mee als journalist, Peter heeft ondanks dat hij verwent is zich zeer goed vermaakt. Peter geniet echt volop van het rijden, eigenlijk ongelofelijk dat hij na al die jaren zo blijft genieten van onze sport.



Michel een militair zonder offroad ervaring, mij petje af voor het leger, hij heeft echt afgezien, vondt het prachtig klaagde nooit en kwam overal doorheen wel vaak met vallen en opstaan. Deze gast heeft Stockholm als luchthaven gekozen om te gaan stappen. Dat beviel zo goed dat zijn vriend ook in het vliegtuig stapte om zo samen van het nachtleven te genieten. 



Een beverdam, dan krijg je hoog water  ;D

Leon was op reis met zijn GS, en vondt het mooi om een paar dagen echt offroad te rijden. Leon is een echte allroad man om rijdt de routes gewoon met zijn GS echt knap en mooi om te zien.



 Daar Bevers dammen bouwen en hierdoor het water peil stijgt rijdt Leon ook een paar dagen op ons verzoek een XR. Een XR is zwaar zat om uit de blub te trekken, trouwens echt natte plekken beperkt zich tot 30 meter lengte.



Leon vermaakt zich goed op de XR maar hij kan dit ook prima met een GS, maar als je er naast schiet ga je gaten graven, iets wat ik tot mijn schande ook met de 690 gedaab heb!!

Toch maar eens terug, ook in de winter Wilco gaar 5 motoren sneeuw klaar maken. Lijkt mij smullen. He Wilco stuur die link even door, of zet hem zelf hier op het forum dan kunnen wij zien hoe spectaculair je kan rijden in verse sneeuw door middel van band aandrijving en een ski voor!



ik weet het
daarom 10000km uitgezet zoveel mogelijk offroad vanaf zweden naar finland en terug
nu nog mensen meekrijgen(was een vak gepland met Edward)