Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Enclaverit op 16 maart en 6 april.  (gelezen 782 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Enclaverit op 16 maart en 6 april.
« Gepost op: 23-02-2024, 12:10 »
Wil jij je motorfiets eens flink te sporen geven, dan ben je welkom op de eerste of tweede editie van de Enklaverit 2024. Je hebt dan de keuze uit 5 verschillende routes die worden uitgegeven op roadbook, Tripy digitaal roadbook en eventueel op tablet. Er is die dag ook een speciale route voor allroad motoren. De dagvullende routes bevinden zich in Noord-Brabant en de grensstreek met België. In alle routes zijn leuke onontdekte trackjes en paadjes opgenomen. Wil jij ook eens navigeren met een echt roadbook,
 stuur dan een bericht naar offroad_trips@hotmail.com.  Ad Ketelaars. www.offroadtrips.nl  Facebook/Insta

Offline member

  • *****
  • Berichten: 594
Re: Enclaverit op 16 maart en 6 april.
« Reactie #1 Gepost op: 12-03-2024, 07:08 »
Zijn er nog mensen van hier die zaterdag deze rit gaan rijden?

Offline member

  • st willebrord
  • *****
  • Berichten: 317
Re: Enclaverit op 16 maart en 6 april.
« Reactie #2 Gepost op: 13-03-2024, 12:24 »
Jazeker groep van 5
Here today , gone tomorrow op de tenere700 of 450 ktm

Offline member

  • *****
  • Berichten: 360
Re: Enclaverit op 16 maart en 6 april.
« Reactie #3 Gepost op: 13-03-2024, 13:03 »
Niet de eerste, maar wel van plan de tweede op 6 april te rijden

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Enclaverit op 16 maart en 6 april.
« Reactie #4 Gepost op: 13-03-2024, 13:07 »
Niet de eerste, maar wel van plan de tweede op 6 april te rijden
Ik ga hem ook samen met iemand rijden de 6e


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 594
Re: Enclaverit op 16 maart en 6 april.
« Reactie #5 Gepost op: 13-03-2024, 23:15 »
Aanstaande zaterdag rij ik hem met iemand van hier. Misschien tot zaterdag!
En veel plezier op 6 april!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 594
Re: Enclaverit op 16 maart en 6 april.
« Reactie #6 Gepost op: 16-03-2024, 22:21 »
Was weer een toprit Ad!
Lekker nat dus was het lekker baggeren.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: Enclaverit op 16 maart en 6 april.
« Reactie #7 Gepost op: 20-03-2024, 09:52 »
Ik rij hem de 6e.  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 360
Re: Enclaverit op 16 maart en 6 april.
« Reactie #8 Gepost op: 21-03-2024, 17:07 »
Niet de eerste, maar wel van plan de tweede op 6 april te rijden
Hmm alle tripy's zijn al verhuurd, is er iemand waar ik me bij kan aansluiten?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 594
Re: Enclaverit op 16 maart en 6 april.
« Reactie #9 Gepost op: 21-03-2024, 19:33 »
Je mag die van mij ook wel lenen. Woon vlakbij Amersfoort.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 360
Re: Enclaverit op 16 maart en 6 april.
« Reactie #10 Gepost op: 22-03-2024, 10:15 »
Je mag die van mij ook wel lenen. Woon vlakbij Amersfoort.
Super, ik stuur je een PB om verder af te spreken!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 360
Re: Enclaverit op 16 maart en 6 april.
« Reactie #11 Gepost op: 12-04-2024, 14:00 »
Afgelopen zaterdag de enclave rit bezocht met dank aan Offroad Rules voor het lenen van zijn Tripy!
Hoogste tijd om mijn nieuwe 701 met TKC-80 banden in het terrein te testen.
Het was een mooie relatief warme dag en op de camping zal Ad klaar om alles nog eens uit te leggen hoe om te gaan met een Tripy. Nog even een bakje koffie (inbegrepen) en op pad (zij het wel wat aan de late kant want onderweg was de afrit Hilvarenbeek dicht en moest ik een stuk omrijden).
Mooie rit, zeker ook genoeg single track werk. De motor deed het goed, hoewel je wel aanvoelt dat hij iets (30 kg) zwaarder is dan mijn 450 enduro. Het parcours was wel heel erg nat, veel plekken waar je normaal even flink kan doorrijden waren nu onophoudelijk voorzien van diepe plassen. Werkelijk elk deel waar water in kan staan daar stond ook water in. Meestal verstandig om de snelheid te matigen en een goede route zoeken om het meeste diepe water heen, maar dat haalt wel de snelheid eruit. Ook de knippen paden waren veelal voorzien van een flinke laag water onder in de kuil, hier natuurlijk gewoon doorheen en dat kon flink diep zijn: de cross laarzen zaten in een mum van tijd vol met water.
Ook nog flink vast gezeten in een watergat. Dit deel stond werkelijk helemaal onder water en voordat ik vast kwam te staan reed ik tot ver boven de as-hoogte door het water. Dat ging prima totdat ik door een opening wilde tussen 2 bomen: het voorwiel ging er nog door maar achter te weinig tractie en vast, muurvast. Gelukkig kwam Ad na een half uurtje helpen, maar ook met 3 en later met 4 personen was hij niet lost te krijgen, zelfs de voorkant verticaal omhoog en dan proberen de motor zijwaarts te kantelen ging niet. Besloten om te zoeken naar een hand-lier en ondertussen met een toevallig voorbij rijdende enduro rijder verder proberen en toen kwam deze met het idee om één van de palen uit de grond te trekken die daar als afscherming van het pad stonden. Dit was een sterke paal en die kon door het achterwiel met een ander stuk boom eronder en de paal naar beneden duwen: ja! het achterwiel kwam omhoog en 5 min later stond de motor weer  op het droge. Dan had ik nog geluk want volgens Ad was een aantal jaren geleden iemand (10m verderop) zo vast gereden dat ze een trekker nodig hadden om hem dan nog met moeite eruit te halen.



Het was een afwisselende dag met heel mooi rijden en ploeteren. De ervaring met de af-fabriek gemonteerde TKC banden is niet eens zo slecht (behalve dan, dat ik met echte noppen waarschijnlijk niet was vast komen te staan). Ik heb niet het gevoel gehad te weinig controle te hebben met de TKC’s, zelfs in die lange ondergelopen sporen bleef de motor vooruit gaan, zij het wat minder vlot dan met echte noppen. Tevens helpt het natuurlijk dat de terrein-mapping van nieuwe 701 naast uitschakelen van de ABS-achter, een mate van tractie controle geeft in de bochten, waardoor je niet snel rondspint bij het rijden en uitkomen van de bocht.




Wat we verder hebben geleerd is dat die Drybag-tassen van SW Mototech zoals ik achterop had best goed zijn. Je sluit deze, door de opening samen te nemen en dan 3 x oprollen en met clipje vast zetten. Deze tas ging geheel onder water toen we het voorwiel omhoog trokken: de inhoud van de tas bleef kurkdroog. Maar ook de (originele) tankdop, achterlich en knippers gingen helemaal onder water zonder enig probleem (voor zover ik weet tenminste want alles werkt nog).
Tenslotte, Offroad Rules nogmaals dank voor het gebruik van de Tripy en dank aan Ad met zijn vriend voor het geduldig sjorren/duwen/trekken/proberen/spitten/hakken/zagen enz. en voor de organisatie in het algemeen. En dank aan de lokale onbekende enduro rijder die ook weer een uur heeft opgeofferd aan hulp.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Enclaverit op 16 maart en 6 april.
« Reactie #12 Gepost op: 12-04-2024, 14:20 »
Afgelopen zaterdag de enclave rit bezocht met dank aan Offroad Rules voor het lenen van zijn Tripy!
Hoogste tijd om mijn nieuwe 701 met TKC-80 banden in het terrein te testen.
Het was een mooie relatief warme dag en op de camping zal Ad klaar om alles nog eens uit te leggen hoe om te gaan met een Tripy. Nog even een bakje koffie (inbegrepen) en op pad (zij het wel wat aan de late kant want onderweg was de afrit Hilvarenbeek dicht en moest ik een stuk omrijden).
Mooie rit, zeker ook genoeg single track werk. De motor deed het goed, hoewel je wel aanvoelt dat hij iets (30 kg) zwaarder is dan mijn 450 enduro. Het parcours was wel heel erg nat, veel plekken waar je normaal even flink kan doorrijden waren nu onophoudelijk voorzien van diepe plassen. Werkelijk elk deel waar water in kan staan daar stond ook water in. Meestal verstandig om de snelheid te matigen en een goede route zoeken om het meeste diepe water heen, maar dat haalt wel de snelheid eruit. Ook de knippen paden waren veelal voorzien van een flinke laag water onder in de kuil, hier natuurlijk gewoon doorheen en dat kon flink diep zijn: de cross laarzen zaten in een mum van tijd vol met water.
Ook nog flink vast gezeten in een watergat. Dit deel stond werkelijk helemaal onder water en voordat ik vast kwam te staan reed ik tot ver boven de as-hoogte door het water. Dat ging prima totdat ik door een opening wilde tussen 2 bomen: het voorwiel ging er nog door maar achter te weinig tractie en vast, muurvast. Gelukkig kwam Ad na een half uurtje helpen, maar ook met 3 en later met 4 personen was hij niet lost te krijgen, zelfs de voorkant verticaal omhoog en dan proberen de motor zijwaarts te kantelen ging niet. Besloten om te zoeken naar een hand-lier en ondertussen met een toevallig voorbij rijdende enduro rijder verder proberen en toen kwam deze met het idee om één van de palen uit de grond te trekken die daar als afscherming van het pad stonden. Dit was een sterke paal en die kon door het achterwiel met een ander stuk boom eronder en de paal naar beneden duwen: ja! het achterwiel kwam omhoog en 5 min later stond de motor weer  op het droge. Dan had ik nog geluk want volgens Ad was een aantal jaren geleden iemand (10m verderop) zo vast gereden dat ze een trekker nodig hadden om hem dan nog met moeite eruit te halen.



Het was een afwisselende dag met heel mooi rijden en ploeteren. De ervaring met de af-fabriek gemonteerde TKC banden is niet eens zo slecht (behalve dan, dat ik met echte noppen waarschijnlijk niet was vast komen te staan). Ik heb niet het gevoel gehad te weinig controle te hebben met de TKC’s, zelfs in die lange ondergelopen sporen bleef de motor vooruit gaan, zij het wat minder vlot dan met echte noppen. Tevens helpt het natuurlijk dat de terrein-mapping van nieuwe 701 naast uitschakelen van de ABS-achter, een mate van tractie controle geeft in de bochten, waardoor je niet snel rondspint bij het rijden en uitkomen van de bocht.




Wat we verder hebben geleerd is dat die Drybag-tassen van SW Mototech zoals ik achterop had best goed zijn. Je sluit deze, door de opening samen te nemen en dan 3 x oprollen en met clipje vast zetten. Deze tas ging geheel onder water toen we het voorwiel omhoog trokken: de inhoud van de tas bleef kurkdroog. Maar ook de (originele) tankdop, achterlich en knippers gingen helemaal onder water zonder enig probleem (voor zover ik weet tenminste want alles werkt nog).
Tenslotte, Offroad Rules nogmaals dank voor het gebruik van de Tripy en dank aan Ad met zijn vriend voor het geduldig sjorren/duwen/trekken/proberen/spitten/hakken/zagen enz. en voor de organisatie in het algemeen. En dank aan de lokale onbekende enduro rijder die ook weer een uur heeft opgeofferd aan hulp.
Wij hadden hetzelfde, na een half uur eruit gekregen, het was echt een top dag.






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1382
Re: Enclaverit op 16 maart en 6 april.
« Reactie #13 Gepost op: 12-04-2024, 16:38 »
Afgelopen zaterdag de enclave rit bezocht


Leuk verhaal Georgio!

Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4361
Re: Enclaverit op 16 maart en 6 april.
« Reactie #14 Gepost op: 12-04-2024, 16:52 »
Heerlijk rijden met een goed verhaal voor later.  Veel beter dan alles perfect en binnen 3u weer thuis .
None of us is as strong as all of us.