Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Marokko all road tour van 27 feb - 6 mrt 2010  (gelezen 31371 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Marokko all road tour van 27 feb - 6 mrt 2010
« Reactie #15 Gepost op: 03-01-2010, 17:45 »
hoihoi,
de organisatie is terug gekomen op het (bijna) verplicht stellen van Bibs. Alexander en Hans gaan met dikke binnenbanden rijden, Arjan zal wel op Bibs gaan gok ik.
Het is een beetje afhankelijk wat je wil, als je je banden wat harder oppompt is de kans op zgn snakebites zeer klein. Die spijker gaan we waarschijnlijk niet tegenkomen. Eea is natuurlijk ook erg afhankelijk van het tempo dat je rijdt.
Kans op snakebites nemen af als: bandendruk omhoog; tempo omlaag; gewicht motor en berijder laag.
 
Ik ga met een Metzeller enduro voorband en een Dessert achterband rijden, met dikke binnebanden. Druk niet te laag en tempo niet te hoog.

Aha! Ik vond het ook wat overdreven, maar kan niet inschatten hoe groot de kans op lek rijden is. Het zou wel vervelend zijn als de groep 3x per dag stil valt vanwege een lek.

Ik rijd zelf ook op het onverhard met een relatief hoge bandenspanning (tot nu toe niet lager geweest dan 1.7 bar). Dit omdat in Nederland, zelfs in een all-road toertocht, menig stuk verharde weg zit. Op mijn niveau van 'off-road-rijden' en het mij bekende terrein (zand) heb ik niet de behoefte gehad om met nog lagere spanning te rijden. Bovendien ben ik te lui om telkens de banden weer op spanning te brengen: zo heb ik maanden na de Arjan Brouwer rit in september nog op de 1.7bar rondgereden tijdens mijn dagelijkse woon-werk verkeer .... en dat ging eigenlijk best.

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 72
Re: Marokko all road tour van 27 feb - 6 mrt 2010
« Reactie #16 Gepost op: 03-01-2010, 21:12 »
Ik heb met tkc 80 banden in oktober in Marokko goed off road uit de voeten gekund. Inderdaad de banden goed op spanning houden.  De plastic carterbeschermer van de Tenere is afdoende. Natuurlijk wel bandenlichters, reservebinnenbanden, etc meenemen. Maar meer onderdelen is niet nodig. Heb je problemen en Europadekking bij de ANWB. Bellen  maar naar Den Haag en Peter Buitelaar (www.bikershome.net) komt als lokaal steunpunt van de ANWB helpen. Veel plezier in Marokko!
Gr. Wijnand
BMW 1200 GS, Suzuki DRZ 400S, Suzuki GS550

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 26
Re: Marokko all road tour van 27 feb - 6 mrt 2010
« Reactie #17 Gepost op: 04-01-2010, 19:51 »
Hoi,
 
Er volgt eerdaags een advieslijst voor alles om mee te nemen op Marokko en tijdens de tour, dit heb ik vandaag vernomen van Arjan. Die wordt komende dagen gemaakt door de "Dessert Fox".
 
HJ, zo kunnen we misschien samen gaan afstemmen wat mee te nemen voor onze Tenere's.
 
Gr Ton.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Marokko all road tour van 27 feb - 6 mrt 2010
« Reactie #18 Gepost op: 07-01-2010, 14:43 »
Mannen!
Zet mij ook maar op de lijst  8)
 
Jeahhhhaaa, zin in!! Pffff ook wel spannend

Hiero ook druk met de voorbereidingen: flink wat Touratech beschermzaken, hendels, poken, enz. Crossboots en protector bijna in bestelling (lastig....maatje 39....).
 
Nu ik jullie via een vriend van me gevonden heb, ook een noodkreet van mijner zijde, wat voor banden????????
 
Heb een dramatische maat 19"voor, 17" achter (thankz BWM...). Twijfel tussen:
- TKC80 (lijkt mij wat zacht (gaat ie dat houden op stenen?) en niet zo grof)
- Metzeler Karoo of Karoo T (enduro 3 voorband past niet, achter event wel)
- Arjan B zei crossbanden met BIB >> heb mn maat nog niet gevonden.....
 
Tuurlijk ook de vraag BIB of niet.....gelukkig veel handige mannen om mn bandjes te plakken???
 
De TKC80 en in de Metzeler, kunnen daar bij beide types BIBs in???
 
Nou thankzz in advance!!! Greetzz Maggie
(www.margreetzant.nl - MZracing)
www.margreetzant.nl <<<  >>> travelling vs racing

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Marokko all road tour van 27 feb - 6 mrt 2010
« Reactie #19 Gepost op: 07-01-2010, 14:53 »
BIB's zijn leuk voor rally, en ja makkelijk.. maar echt niet nodig.

In Marokko liggen bijna nergens spijkers (niet zoals in nederland of nog erger.. oost europa, waar ze alles van hout aan elkaar timmeren).
Als je met niet te zachte banden rijdt ( > 1.2Bar) knal je er ook niet zo snel door heen.

Neem op zijn minst crossbanden (3mm), of liever nog van die UHD (ultra heavy duty) banden (continental of Michelin) van 4,5mm, dan heb je geen last van snakebikes etc.

Dan neem je voor nood plakspullen en een pompje mee en zorg je dat je nooit alleen rijdt.


BIB's kunnen ook stuk.. bij fout gebruik (zoals langdurig >120km/h op het warme asfalt) kunnen ze ook stuk gaan. Daarnaast is het een vak apart om ze op en af te leggen!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Marokko all road tour van 27 feb - 6 mrt 2010
« Reactie #20 Gepost op: 07-01-2010, 15:21 »
Mee eens, raar advies van B.
Cross(buiten)banden lijken me ook niet handig op al die stenen in Marokko.

TKC's doen het daar best, wel minder in het mulle zand maar dan zullen die mannen je wel duwen  :D

Welkom trouwens!
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Marokko all road tour van 27 feb - 6 mrt 2010
« Reactie #21 Gepost op: 07-01-2010, 16:02 »
Leuk dat je er in gestapt bent Maggie. Wel risico verhogend, een dame erbij: goeie kans dat al die mannen macho-gedrag gaan vertonen en stoer willen doen  8) Nergens voor nodig: er kan er maar 1 de stoerste zijn en da's Arjan Brouwer  ;D

Je zit met hetzelde probleem als ik (en Tonchi-Tenere): een 17" achterwiel.

Weet iemand waar ik een HeavyDuty 130/80-17" binnenband vandaan kan halen? Continental schijnt ze wel te maken  ???

Qua band moet het met een TKC wel lukken: m'n achterband zit nu, na 6000km, wel aan zijn eind, en dat is op 95% asfalt. Dus 2500km op meerendeels gravel zal ook wel goed gaan. Heb een verse in de schuur liggen: die gaat er 1 dezer dagen om, samen met die dikke binnenband en een vers setje tandwielen.

Ook de remblokken controleren en vervangen staat nog op de ToDo-lijst. Morgen, of anders begin volgende week verwacht ik wat spullen van www.off-the-road.de om de crashbestendigheid nog wat te verhogen.

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Marokko all road tour van 27 feb - 6 mrt 2010
« Reactie #22 Gepost op: 07-01-2010, 17:20 »
Ladies  ;D
Dank voor het warme welkom  :)
 
Gert (?)/ travelmaniacs, vraag: jij verkoopt veiligheidspakketten? Met signaalpijlen?
Kun je op t forum een lijstje produceren met wat er in een dergelijk pakket zit? + Prijs! En hoe te bestellen. De meesten zullen wellicht zo'n pakket willen.
Haha, voor mij extra set pijlen, voel me zwaar in de minderheid, waardoor onveilig met al die stoere mannen  :D
 
'k zal de organisatie es vragen of dr al een mailinglijst is van alle deelnemers, zodat we elkaar kunnen bereiken.
 
Hebben jullie al meer info van Memotours ontvangen?
 
Tot laterzz, Maggie  8)
www.margreetzant.nl <<<  >>> travelling vs racing

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Marokko all road tour van 27 feb - 6 mrt 2010
« Reactie #23 Gepost op: 07-01-2010, 17:41 »
Oeps..

Ik zie idd dat Michelin geen UHD in 17"levert. en het ik zie ze eerlijk gezegd bij continental ook niet (ContiHeavyCross = CHC). maar misschien wel gewone 17"3 mm dikke binnenbanden.

Mouse is er in 17"vilgens mij gewoon niet: Dat zou je wel kunnen maken.. maar dan neem je ook wel risico's dat het niet goed gaat.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Marokko all road tour van 27 feb - 6 mrt 2010
« Reactie #24 Gepost op: 07-01-2010, 17:45 »

Haha, voor mij extra set pijlen, voel me zwaar in de minderheid, waardoor onveilig met al die stoere mannen  :D

.... niet zo bescheiden. Deze pluk ik van je site:



+ rondetijden op Assen van 1:58 nogwat ... daar krijg je het gros van de macho-motor-rijdende-mannen wel stil mee...

Info van MemoTours heb ik nog niet gezien. Voor de organisatie (ervaren Marokko gangers) is dit tripje natuurlijk net zoiets als een rondje om de kerk. En daar bereid je je eigenlijk ook niet op voor ;)

Voor ons is het allemaal wat spannender. En dan zit de spanning nog het meest in het feit dat wij het ons als gehaaste westerlingen niet kunnen/willen veroorloven om in aanraking te komen met het ongeplande. Het rijden zal wel lukken. En het gros van de eventuele problemen lost zich uiteindelijk ook wel op. Het moet natuurlijk ook niet allemaal van een leien dakje gaan: anders hebben we na een week geen sterke verhalen ;)

HJ

Post Merge: 07-01-2010, 17:51
Oeps..

Ik zie idd dat Michelin geen UHD in 17"levert. en het ik zie ze eerlijk gezegd bij continental ook niet (ContiHeavyCross = CHC). maar misschien wel gewone 17"3 mm dikke binnenbanden.

Mouse is er in 17"vilgens mij gewoon niet: Dat zou je wel kunnen maken.. maar dan neem je ook wel risico's dat het niet goed gaat.

Zover was ik ook. Maar van een Australier (de wonderen van het www: http://www.dirtbikeworld.net/forum/showpost.php?p=564870&postcount=12) begreep ik dat Conti ze wel maakt. De vraag is of ze ook in Nederland geleverd worden...

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Marokko all road tour van 27 feb - 6 mrt 2010
« Reactie #25 Gepost op: 07-01-2010, 18:14 »
.... niet zo bescheiden. Deze pluk ik van je site:

>>>>>>>


Hihi 1:57.561om precies te zijn  :D  Mn webmaster past het ff aan  :)   (moest ik toch ff rechtzetten....)
Voor de volledigheid  ::)  foto is genomen op Misano (1:56 min)
 
Ja waren 3 mooie jaren!! Maar nu dagje ouder he, dus nu maar met de ouwe l*llen mee op de de BMW. Hahahahaha. Nee dat is stoere kletspraat, op het circuit vond ik eenvoudiger dan off-road.
 
Wordt vast leuk daar in de desert!! Gaat allemaal goed komen!!
 
Ik houd me aanbevolen voor meer tips wbt banden + binnenbanden, ook voor voor!! Nog ff de exacte maten:
Voor
2.50" x 19"
110/80 R 19 (59v)

Achter
3.50"x 17"
140/80 R 17 (69v) TL

Greetz & thnkzz Maggie
www.margreetzant.nl <<<  >>> travelling vs racing

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Marokko all road tour van 27 feb - 6 mrt 2010
« Reactie #26 Gepost op: 07-01-2010, 18:21 »
Ladies  ;D
Dank voor het warme welkom  :)
 
Gert (?)/ travelmaniacs, vraag: jij verkoopt veiligheidspakketten? Met signaalpijlen?
 
Tot laterzz, Maggie  8)

Niet nodig joh. of wil je oud en nieuw nog een keer overdoen  ;) ?
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Re: Marokko all road tour van 27 feb - 6 mrt 2010
« Reactie #27 Gepost op: 07-01-2010, 18:36 »
Hoi,

Bel Ad van de Transalpclub eens. http://www.msd-motorbandenservice.nl/

Een Africa Twin heeft ook een 17" achterwiel, hij heeft vast wel heavydutybinnenbanden en tkc80 op voorraad.
Honda Africa Twin 1999, Suzuki DR 350 1990

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Marokko all road tour van 27 feb - 6 mrt 2010
« Reactie #28 Gepost op: 07-01-2010, 19:17 »

Hihi 1:57.561om precies te zijn  :D  Mn webmaster past het ff aan  :)   (moest ik toch ff rechtzetten....)
Voor de volledigheid  ::)  foto is genomen op Misano (1:56 min)
 
Ja waren 3 mooie jaren!! Maar nu dagje ouder he, dus nu maar met de ouwe l*llen mee op de de BMW.
 
Greetz & thnkzz Maggie

BMW's zijn al lang niet meer voorbehouden aan ouwe l*llen:



.... dit ben ik in mijn jonge jaren, op Assen: kwam er niet verder mee dan 2:08nogwat.... maar dat lag niet aan de fiets...

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Marokko all road tour van 27 feb - 6 mrt 2010
« Reactie #29 Gepost op: 07-01-2010, 19:20 »
Hoewel je hier wel meteen de beperking ziet van die hangt*ten  ;D
[Einde zwaar off topic]
 
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain