Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?  (gelezen 6730 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Gepost op: 30-09-2017, 20:14 »
Ik ben op zoek naar een "lichte" en betrouwbare fiets voor woon/werk. Starten lopen en niet te korte onderhoudsintervallen. Is een 640 lc4 hiervoor geschikt? Wat ik zoal lees niet echt, maar wat zijn de meningen van de echte gebruikers?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #1 Gepost op: 30-09-2017, 23:42 »
Ehhh tja heel geschikt om leuk woon werk te rijden, lekker fel, goed geveerd en remt goed, hebt wel veel zelfbeheersing nodig anders ga je van alles doen wat niet mag maar wel kan en leuk is maar ook veel geld kan kosten............  :D

Trilt wel wat, blok is wat minder betrouwbaar dan de wat minder felle neefjes, elke 6000km een beurt als je normaal doet en ander misschien liever wat eerder als je de Adventure neemt.

Heb ook een set SM wielen, gooi ik eens in t jaar er onder en haal die er binnen een week weer onder vandaan, wordt daar een beetje asso van :D

Dus gebruik hem af en toe voor woon/werk soms wat vaker als mn Big kapot is maar rij dus eigenlijk mn woon werk op mn DR 800 Big ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #2 Gepost op: 01-10-2017, 14:51 »
Dat het leuk rijdt had ik wel gedacht. Het gaat mij meer om het onderhoud. Ik lees over revisies na 40K en over keerringen die regelmatig vervangen moeten worden. Is dat echt wel zo, als je de beurtjes netjes uitvoert?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #3 Gepost op: 01-10-2017, 20:42 »
Gok dat die van 20.000km had gelopen toen ik hem kocht, zelf meer dan 40.000km gereden, meeste in t zand en redelijk volgas of kloten op klimmetjes en single tracks.
startmotor clutch vervangen, 1 bigend lager, zuigerveren [ waarschijnlijk door lekkage achter het luchtfilter versleten en vast gekleefd] en na demontage van het blok een lekkende keerring van de uitgaande as, voor de rest standaard slijtage dingen.

Het blok moet toeren maken, is geen lage toeren tractor, daar gaat ie stuk van.
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #4 Gepost op: 02-10-2017, 15:48 »
Ik zou eerder kijken naar een Tiger of zo, een 3 cylinder, of een 2 cylinder V-opstelling. Veel smeuiger dan zo'n stampende eenpitter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #5 Gepost op: 02-10-2017, 17:08 »
De meeste 2 of 3 cilinders vind ik te zwaar. Zeker een Tiger. In mijn openingspost staat dat ik op zoek ben naar een lichte w/w motor. Liever ook niet te oud, max uit 2000.
Ik heb ook gekeken naar de KLE. Verder heb ik niks tegen 1-pitters, ook niet dat ze stampen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #6 Gepost op: 02-10-2017, 17:37 »
En de Honda Crf250L??
Je kan er eigenlijk alles mee.
Snelweg misschien iets minder maar als woonwerk zeg maar 30km is dan wist ik het wel.
Ding loopt bijna 1:30.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #7 Gepost op: 02-10-2017, 17:43 »
Zo'n LC4-640 loopt uit zichzelf achteruit op de zijstandaard als je wat gas geeft. Dat is niet 'een beetje stampen'.
Toch heb ik ook lang alles gedaan met een LC4 640 Adventure. Dagtrips van >600km, woonwerk, offroad.. Maar op een gegeven moment was ik het wel beu, ook omdat ik wel redelijk veel gedonder gehad heb met het blok. Waterpomp, gescheurde kop, lagertjes tuimelaar, startkoppeling, lager achter de koppeling, etc.

Nu heb je vroeg of laat toch wel toch wel gedonder met een motorfiets, als je maar genoeg ermee rijd. Toch was ik het gestamp (waar ik in het begin niets om gaf) en om de paar duizend km wel weer iets op een gegeven moment beu. Toen de overstap naar de LC8 gemaakt, en daar heel blij mee. Ik kom er overal mee waar ik met de LC4 ook kwam.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #8 Gepost op: 02-10-2017, 19:22 »
Zit niks anders op dan toch maar een Yamaha XT660Z Tenere te kopen...
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #9 Gepost op: 02-10-2017, 19:29 »
Crf250l of XT660Z? Best leuk en zou wel willen, maar heb ook nog een budget.
Het hoeft ook niet perse een allroad te zijn. Ik kijk eigenlijk naar een duke. Voor naast de weg en lange trips heb ik een lichte stampende boxer.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #10 Gepost op: 02-10-2017, 19:59 »
€3400 heb je er al 1tje.
Schrijf je niks meer op af man.

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #11 Gepost op: 02-10-2017, 23:48 »
Crf250l of XT660Z? Best leuk en zou wel willen, maar heb ook nog een budget.

Je zit met een budget en wil een ready2race KTM kopen  :o Is een brave japanner of duitser dan niet handiger?

Yammaha XT 600/660 gewoon of Tenere, Suzuki freewind/dr , BMW f650 al dan niet GS, Honda transalp 600 Kawa KL-enz. Volgens mij is er nogal een verschil in gestamp tussen de lieve motoren en de LC4 stamp
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #12 Gepost op: 03-10-2017, 00:54 »
Er staat een Suzuki Freewind op MP voor 1200 Eu.  Niet sexy, wel een lichte eenpitter waar het goed op commuten is...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #13 Gepost op: 03-10-2017, 07:10 »
Je zit met een budget en wil een ready2race KTM kopen  :o Is een brave japanner of duitser dan niet handiger?

Yammaha XT 600/660 gewoon of Tenere, Suzuki freewind/dr , BMW f650 al dan niet GS, Honda transalp 600 Kawa KL-enz. Volgens mij is er nogal een verschil in gestamp tussen de lieve motoren en de LC4 stamp
Hey mag ik ook een beetje lol hebben op weg van en naar mijn werk?

Ff zonder gekheid. Het is precies waar mijn vraag om draait. Is de lc4 niet te racy en niet echt bedoelt om km's maken. Aan de andere kant wordt de Duke II een redelijk braaf beestje genoemd.

De andere die je noemt staan allemaal op mijn lijstje. Transalp geprobeerd, viel me tegen en die ik probeerde mankeerde ook het eea aan (hobbel in de voorkant). F650 bekeken. Die ik bekeek viel ook tegen (blok half weggerot). Een andere Honda was net voor mijn neus weg. Freewind mag ook, maar ik zoek ook een beetje in de buurt. Heb geen zin om het halve land door te rijden.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: KTM 640 LC 4 geschikt voor woon/werk?
« Reactie #14 Gepost op: 03-10-2017, 09:16 »
Toch was ik het gestamp (waar ik in het begin niets om gaf) en om de paar duizend km wel weer iets op een gegeven moment beu.
[/quote

 :stupid:
Ik ken iemand die het ook nooit erg vond, dat getril, totdat hij permanente zenuwschade kreeg aan zijn rechterhand. Constant het gevoel alsof je 's nachts per ongeluk op je hand had liggen slapen. Dus ook een mensenhand kan stuk en is niet altijd LC4-bestendig ;D Dan toch maar een LC8?

P.S. Dat was trouwens de grondlegger van de Midsummer 600!