Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Zondagmiddag Clake Koppeling aanpassing Husqvarna 701  (gelezen 3475 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Zondagmiddag Clake Koppeling aanpassing Husqvarna 701
« Gepost op: 18-02-2018, 16:56 »
Aangezien ik met dit mooie weer niet kan rijden vanwege een zweepslagje in de kuit ben ik de werkplaats ingedoken.

Ik heb een Clake One Light koppeling voor mijn Husky 701 maar daar zit geen optie op om de koppelingsschakelaar te installeren. Dus ik heb een beugeltje gefreesd en de een M3 schroefdraadje in de Clake hendel getapt voor fijnafstelling van het schakelmoment. Ik had overigens al een Oberon Koppelingsslaafje geinstalleerd.


Kan iemand mij weg wijzen hoe je een plaatje upload? Zelfs na het lezen van de FAQ snap ik er niets van en ik ben bepaald geen digibeet.  De FAQ is vermoedelijk verouderd want die heeft niets te maken met test versie van Maniacs upload en ik heb geen idee hoe ik nu de url's kan achterhalen van de plaatjes die ik uploadde. Ik kreeg ze 1 keer in beeld maar hoe vind ik ze terug?

Excuses, maar ik zie ook geen mogelijkheid om dit topic te deleten.


Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Zondagmiddag Clake Koppeling aanpassing Husqvarna 701
« Reactie #1 Gepost op: 18-02-2018, 17:45 »
Onder het antwoordvak staat een link: "Afbeeldingen uploaden: Ga naar Maniacs upload site (testversie) "
Dan kom je op een webpagina van Chevereto.
Daar kun je een afbeelding uploaden, groene knop "Start uploaden". Of vanuit (Windows) Verkenner een foto er naar toe slepen. Als dat klaar is krijg je een tweetal links/url's terug (naar je geüploade afbeelding dus). Die staan onder het voorbeeld van je geüploade foto.

Selecteer een link en kopieer deze (er verschijnt een knopje Copy)

Plak in het antwoordvak.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Zondagmiddag Clake Koppeling aanpassing Husqvarna 701
« Reactie #2 Gepost op: 18-02-2018, 17:55 »
Onder het antwoordvak staat een link: "Afbeeldingen uploaden: Ga naar Maniacs upload site (testversie) "
Daar kun je een afbeelding uploaden. Als dat klaar is krijg je een aantal links terug (naar je geüploade afbeelding dus)

Selecteer de bovenste en kopieer deze (er verschijnt een knopje Copy)

Plak in het antwoordvak.


Dank, die urls had ik gekopieerd maar de fout gemaakt om ze te pasten via de afbeelding knop in de editor. Dat werkt niet dus hoe vind ik nu de url's van die afbeeldingen? Opnieuw uploaden accepteert Maniacs upload niet. Dat is heel slim om de serveropslag niet te overbelasten met allemaal onnodig duplicaat beeld maar hoe kom ik nou weer aan die url's?
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Zondagmiddag Clake Koppeling aanpassing Husqvarna 701
« Reactie #3 Gepost op: 18-02-2018, 17:59 »
Dat weet ik zo niet, ik zou ze gewoon nog een keer uploaden met een andere naam of zo.
Anders krijg je een fout over dubbel en daar kom je niet langs... Url opvragen van de al geüploade foto's zie ik idd ook niet...
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Zondagmiddag Clake Koppeling aanpassing Husqvarna 701
« Reactie #4 Gepost op: 18-02-2018, 18:20 »
Dat weet ik zo niet, ik zou ze gewoon nog een keer uploaden met een andere naam of zo.
Anders krijg je een fout over dubbel en daar kom je niet langs... Url opvragen van de al geüploade foto's zie ik idd ook niet...


Inderdaad, naam veranderen en opnieuw uploaden is het eerste wat ik ook probeerde aangezien ik bepaald geen digibeet ben. Maar dit systeem is zo slim dat het zelfs in de plaatjes kijkt en zegt dat je die al geupload hebt.  ;D

Het is een testversie en er ontbreken mogelijk nog wat slimme dingen zoals je url's opnieuw opvragen ::)
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Zondagmiddag Clake Koppeling aanpassing Husqvarna 701
« Reactie #5 Gepost op: 18-02-2018, 20:27 »
http://imageshack.com/ is makkelijk en plak je alles overal in elke maat ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Zondagmiddag Clake Koppeling aanpassing Husqvarna 701
« Reactie #6 Gepost op: 18-02-2018, 20:28 »
De oude/vorige upload-functie vond ik eigenlijk 100x fijner, maar wellicht ligt dat aan mij...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Zondagmiddag Clake Koppeling aanpassing Husqvarna 701
« Reactie #7 Gepost op: 18-02-2018, 20:31 »
Ik niet deze begrijp ik en geen gezeur met iets grotere bestanden.
Nu is het makkelijker een plaatje toe te voegen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Zondagmiddag Clake Koppeling aanpassing Husqvarna 701
« Reactie #8 Gepost op: 18-02-2018, 21:54 »
Ik niet deze begrijp ik en geen gezeur met iets grotere bestanden.
Nu is het makkelijker een plaatje toe te voegen.


Ok, nu snap ik het :-)

Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: Zondagmiddag Clake Koppeling aanpassing Husqvarna 701
« Reactie #9 Gepost op: 20-02-2018, 00:27 »
Maar even iets anders; waarom is zo’n koppelingsschakelaar handig?  ???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Zondagmiddag Clake Koppeling aanpassing Husqvarna 701
« Reactie #10 Gepost op: 20-02-2018, 08:44 »
Die heeft de ECU nodig om de injectie in de koppeling-in-map te laten lopen
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Zondagmiddag Clake Koppeling aanpassing Husqvarna 701
« Reactie #11 Gepost op: 20-02-2018, 10:27 »
Maar even iets anders; waarom is zo’n koppelingsschakelaar handig?  ???


Het is zoals GezwindeSpoed zegt. De mapping wordt aangepast en zonder die schakelaar wordt de motor min of meer onrijdbaar. Of je kan hem niet in zijn versnelling starten of als je hem 'kortsluit' om koppeling in te simuleren dan slaat de motor heel vaak met een schijnbare willekeur af. Allebei heb ik ervaring mee en het is ronduit kloten :-)


Hier een video wat zo'n schakelaar op een oudere Suzuki doet.




Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: Zondagmiddag Clake Koppeling aanpassing Husqvarna 701
« Reactie #12 Gepost op: 20-02-2018, 13:18 »
Leerzaam filmpje, ik kom nog uit de tijd van de contactpuntjes. Heb nu voor het eerst een goed werkende injectie maar was hier nog niet tegenaangelopen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Zondagmiddag Clake Koppeling aanpassing Husqvarna 701
« Reactie #13 Gepost op: 21-02-2018, 09:02 »
Je kan de interlock relay overbruggen. Dan kan je altijd starten en kan je wel zonder kopplingsschakelaar werken.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Zondagmiddag Clake Koppeling aanpassing Husqvarna 701
« Reactie #14 Gepost op: 23-02-2018, 09:08 »
Je kan de interlock relay overbruggen. Dan kan je altijd starten en kan je wel zonder kopplingsschakelaar werken.



Dank! Nu ik daarvan weet vond ik ook op Adventure Rider je post met deze foto van een paar jaar geleden :-)


Heel handig om te weten mocht de koppelingsschakelaar het alsnog begeven.

Wat doet dat relais allemaal? Als je hem kortsluit zoals jij gedaan hebt, sla je dan ook de zij-standaard schakelaar over? In andere woorden, blijft de motor lopen in zijn versnelling met de zijstandaard uit?

Ik heb daar een dongle voor moeten kopen :-)
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com