Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Banden  (gelezen 103999 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Banden
« Reactie #270 Gepost op: 03-10-2019, 19:44 »
Nee mijn vrouw wel :D
Heb de 690 ook nog.
Alleen ligt die uit elkaar.
Gebroken olieschraapveer.
Wel uit elkaar gehaald.
Maar daar is het bij gebleven.
1.5jr geleden nu weer voorzichtig proberen op te pakken.
En de brabo wordt voor het eerst dat ik off road ga proberen
Wel spannend voor mezelf vind ik.
Als dit niet lukt kan ik wellicht nooit meer off road rijden.
En met een quad verrek ik,voorlopig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Banden
« Reactie #271 Gepost op: 03-10-2019, 20:09 »
Heb de 690 ook nog.
Alleen ligt die uit elkaar.
Gebroken olieschraapveer.
Wel uit elkaar gehaald.
Maar daar is het bij gebleven.
Die schraapveer had je vorig jaar vervangen?
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Banden
« Reactie #272 Gepost op: 03-10-2019, 20:58 »
Ja maar nog geen gehad om in elkaar te schroeven het ligt er nog net zo kop en kanalen zijn gepolijst.
Ben best druk geweest om een bumper te lassen voor m.n subaru om de lier te plaatsen.
Wil best plaatjes laten zien maar ben moe om hier foto's te plaatsen het is zo.n geklooi hiero.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Banden
« Reactie #273 Gepost op: 04-10-2019, 19:10 »
De Michelin Tracker achterband binnen gekregen, ziet er goed uit, kleine noppen die mooi verspringen zo dat je geen open banen overdwars hebt en de zijnoppen zitten laag aan de zijkant dus verwacht goede grip in de bochten, wel zijn de noppen wat kort, maar 15mm hoog.

Van links naar rechts;   
Metzeller MC360 Soft, redelijk slijtvast, met gas er op in een bocht redelijke grip maar afremmend of terug schakelend slaat hij zijdelings weg door de de open banen overdwars op de band boven op, nop hoogte 18mm, grip op de weg prima. 
Voorband is top! minstens zo goed als de Michelin Competition IV             

Michelin Tracker, nog niet mee gereden, nop hoogte 15mm   
Michelin AC10, slijt wat snel, redelijke grip in de bocht op t gas en remmend, grip in de natte zooi en modder laat wat te wensen over, is voor mij een zomerband, Nop hoogte 18mm, grip op de weg prima.       
Voorband schijnt waardeloos te zijn.                           

Kenda Trackmaster II K760, top band op alles vooral in de natte zooi, redelijk slijtvast, vers heeft hij verschrikkelijk veel grip in diepe modder.
Noppen staan wat plat dus grip in de bocht is wel minder, nop hoogte 18mm, grip op de weg is top.   
Voorband is slecht.                   

Banden op de foto zijn allemaal 120 breed en 18" en de MC360 zit op een wiel de rest niet.
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Banden
« Reactie #274 Gepost op: 04-10-2019, 19:35 »
Citaat van: member


Michelin AC10, slijt wat snel, redelijke grip in de bocht op t gas en remmend, grip in de natte zooi en modder laat wat te wensen over, is voor mij een zomerband, Nop hoogte 18mm, grip op de weg prima.       
Grappig, ik dacht altijd dat AC voor Arctic Conditions stond, een koudweerband dus.

Volgende keer de Trackmaster eens proberen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Banden
« Reactie #275 Gepost op: 04-10-2019, 20:41 »
Dank, da's een heel helder plaatje.
Ik heb ervaring met de Trakmaster, AC10 en sinds kort de MC360. En ik zie meteen een verklaring voor de verminderde zijdelingse grip die ik ervaar met de MC360.
De Tracker lijkt me z'n tegenpool: Veel zijdelingse grip. Maar waarschijnlijk minder tractie.


De Mitas XT-754 is bij de buren redelijk populair. Iemand hier die er ervaring mee heeft, en deze kan vergelijken met deze 4?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Banden
« Reactie #276 Gepost op: 04-10-2019, 22:56 »
Vind het heel moeilijk om banden te vergelijken maar de 754 heb ik er nu 4 van versleten maar vind het een ubermonster altijd grip op de 690.
Ding werpt wel heel veel modder op.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Banden
« Reactie #277 Gepost op: 06-10-2019, 21:11 »
Dank, da's een heel helder plaatje.

De Mitas XT-754 is bij de buren redelijk populair. Iemand hier die er ervaring mee heeft, en deze kan vergelijken met deze 4?
Graag gedaan ;)   

De XT-754 staat bij Mitas als NHS [ niet voor op de snelweg ] en helaas rij ik daar regelmatig wel 1 tot 2 uur op naar en van ritjes als een echte allroader ;)   
Niet dat ik dan harder ga dan 110 [ nu ja meestal] maar offroad ga ik wel eens harder dan 130 en dat is geloof ik de max voor die band [ zal best wel goed gaan als je t niet te lang doet] 
Maar ook al een paar x staande gehouden en er ook naar een DOT keur op mn banden werd gekeken.
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Banden
« Reactie #278 Gepost op: 06-10-2019, 21:14 »
volgens mij is de band wel geschikt voor de weg.
en ontbreekt het NHS logo op de zijwang kan morgen kijken er ligt er nog 1 nieuw in de verpakking op m,n werk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Banden
« Reactie #279 Gepost op: 07-10-2019, 10:12 »
Maar ook al een paar x staande gehouden en er ook naar een DOT keur op mn banden werd gekeken.


Da's vreemd, want een DOT-goedkeuring geldt alleen voor de VS.
Een band die alleen in Europa geleverd wordt zal misschien wel niet zo'n keurmerk hebben.
Een beetje vergelijkbaar met een motorhelm die in de VS een DOT-goedkeuring nodig heeft, in Europa een EU-goedkeuring, en dat deze niet onderling uitwisselbaar zijn.


Ik heb onderweg wel meegemaakt dat ze naar een "NHS"-melding op de band zoeken.
Dat is een veiligheidsmelding van de fabrikant uit, die dus voor elk land geldt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Banden
« Reactie #280 Gepost op: 07-10-2019, 15:08 »
Ik heb onderweg wel meegemaakt dat ze naar een "NHS"-melding op de band zoeken.
Dat is een veiligheidsmelding van de fabrikant uit, die dus voor elk land geldt.

Nu maak je mij nieuwsgierig. Waar was dat dan? UK ofzo?
Moet de vingers gekruist houden, maar ik ben nog nooit staande gehouden voor een controle van het voertuig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Banden
« Reactie #281 Gepost op: 07-10-2019, 17:07 »
Elke officiƫle OTR rit worden je banden gecheckt.
En daar ze zoeken op Fim of Dot code.

Post Merge: 07-10-2019, 18:36
Net de gekeken moest de Michel Tracker erop lepelen.
Daar staat geen Dot code op.
Wel E2.
De band die eraf kwam E3 een Sahara met zeker hierop ook een Dot code.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Banden
« Reactie #282 Gepost op: 07-10-2019, 23:32 »
Nu maak je mij nieuwsgierig. Waar was dat dan? UK ofzo?
Moet de vingers gekruist houden, maar ik ben nog nooit staande gehouden voor een controle van het voertuig.
Ik al best vaak en heb ook al wat boetes gehad, tijdens mn Brabo ritten is er al 2 x naar mn banden gekeken.
En zie ook geen DOT op mn Tracker, maar dat is idd een USA keurmerk, NFS is wel een algemeen keurmerk.
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Banden
« Reactie #283 Gepost op: 08-10-2019, 10:17 »
En dan alleen boete? Welk bedrag. of in beslagname of motor laten zien nadat er wel goede banden opzitten

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Banden
« Reactie #284 Gepost op: 08-10-2019, 14:06 »
De Michelin Tracker heeft wel wegkeur maar geen FIM. Niet voor officiƫle OTR ritjes dan toch.
Marcel