Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 374546 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1680 Gepost op: 07-03-2018, 15:19 »
Daar zijn de Japanners gek op. Zit op m'n Honda CB500x ook (en Kawa KLE) na verloop van tijd veel speling op de elleboogjes. Ik denk dat het te maken heeft met het gebruiken van dit blok in meerdere modellen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1681 Gepost op: 07-03-2018, 15:30 »
Dat staafje zit er al meer dan een jaar Leo;

Ben pas net aan de bril :-X
Het was me op alle foto`s nog nooit opgevallen.



een van de punten die ik tegen heb op deze constructie. Je moet er niet aan denken dat daar een takje achter blijft hangen ;D  [/size]


Daarom schrok ik er ook van toen ik het dacht te zien. Het lijkt me een kwetsbare constructie. Ben heel benieuwd naar de ervaringen in de toekomst van rijders die stevig met de fiets aan de wandel gaan.




@ Gezwindespoed : ik ken die verbinding alleen van de GS en daar wordt de constructie (redelijk) beschermd door de linker cilinder maar dit heb ik nog nooit gezien.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1682 Gepost op: 07-03-2018, 15:45 »
Daar zijn de Japanners gek op. Zit op m'n Honda CB500x ook (en Kawa KLE) na verloop van tijd veel speling op de elleboogjes. Ik denk dat het te maken heeft met het gebruiken van dit blok in meerdere modellen.

Het blok in de T700 komt uit de MT07 (straatfiets). Op een straatfiets maakt dat staafje niet heel veel uit...
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1683 Gepost op: 07-03-2018, 17:13 »
denk dat het allemaal wel los zou lopen. je laars zit daar ook ongeveer, je moet wel iets heel raars doen (of veel pech hebben) dat daar een dusdanige tak tussenkomt dat het afbreekt. Maar mooi is anders.
Betekent het dan ook dat het massamiddelpunt van de versnellingsbak redelijk hoog ligt?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1684 Gepost op: 07-03-2018, 17:29 »
Verlengde hevel van versnellingspookje.
Heb toch liever een hevel die knapt dan de complete schakelas zoals bijn m.n xchallenge.
Met gevolg blok splitsen.
En bmw houd ervan om het blok als meedragend deel te bouwen.
Dus je complete motorfiets uit elkaar omdat je schakelpookje ff naar achteren vouwt bij een klein schuivertje in het zand van Drente.
Liever in Drente als in Marokko.
Dat dan weer wel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1685 Gepost op: 07-03-2018, 21:03 »
Betekent het dan ook dat het massamiddelpunt van de versnellingsbak redelijk hoog ligt?
Het ene jaar is dat een hoog zwaartepunt, het volgende jaar heet dat massacentralisatie :-)


De twee assen van de versnellingsbak liggen boven elkaar, in plaats van achter elkaar. Dat heeft Yamaha al een aantal jaren geleden bij de R1 geïntroduceerd. Je ziet het ook bij andere merken die de blokken korter willen maken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1686 Gepost op: 06-05-2018, 12:30 »
FF hardop dromen: een licht 2-cilinderblok (vb een Suzuki sv 650 blok, of het blok van de nieuwe Aprilia 450 maar dan minder wedstrijdgericht) in een KTM rally jasje, (die nieuwe 690 is wel wat :D) Achtertanks die makkelijk te vervangen zijn door iets waar je een paar tassen/rollen aan kunt hangen.  Reis/rally klaar zeg maar.
Een kilometer of 500 actieradius, een totaal gewicht van een kilo of 160. En als we toch bezig zijn: inclusief computer die voor navigatie te gebruiken is, als digitaal roadbook, en voor alle verdere gegevens, met ingebouwde satelliettelefoon en e-mail e.d. voor de communicatie.

Zo, nog een zak geld erbij, en we kunnen op reis! (wanneer is de volgende lottotrekking ook alweer? :-\)

wordt hier op de 1e pagina van dit topic de nieuwe 790 nou beschreven?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1687 Gepost op: 13-05-2018, 10:51 »
Mag het ook een LC4 adventure met gekieteld XR650R ( 65 PK ) blok zijn ?
Dat zou mijn ideale combinatie allroad zijn


Ik zat net voor mijn reismotor te peinzen waar ik die @$%#^&%  :-X  osco ging plaatsen en er schoot een gedachte binnen van "heb ik niet ooit eens iets gepost in "de ideale allroad" "

Twas even zoeken maar bijna 12 jaar later ga ik doen wat ik toen schreef. Ik ga een motorreisje maken op wat voor mij ( door mijn ride red bril kijkend ) de ideale allroad lijkt.
De honda XR650R , kickstarter only dus 8)  met een waslijst aan aftermarket en DIY spullen.

Heb hem met hulp van de leden van fabrieksenduroteam wittetonnie neergezet zoals hij er nu voor staat en ik ga r dit jaar mee naar de franse asfalt en offroad alpen en na afloop kan ik vertellen of het ECHT de ideale allroad is.













Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 39
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1688 Gepost op: 13-05-2018, 14:07 »
Goed voor elkaar Leo! Heeft alle bagage een plekje kunnen vinden op de Honda? De ideale allroad hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk  :D  Misschien dat we elkaar nog tegenkomen ergens hoog op één of andere Kammstrasse!


@win

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1689 Gepost op: 13-05-2018, 18:29 »
De ideale allroad hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk  :D   


Wie weet hoe het balletje gaat rollen en eindig ik ooit nog waar het allemaal begon op een mooie DRBIG. 8)


Misschien tot ziens op de Kammstrasse maar alvast een mooie vakantierit gewenst !

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1690 Gepost op: 13-05-2018, 18:58 »
Ziet er goed uit! 8)
Hoop dat ie goed bevalt tijdens je trip!
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1691 Gepost op: 13-05-2018, 21:08 »
Ziet er goed uit! 8)
Hoop dat ie goed bevalt tijdens je trip!


Thx.
Hoop ik ook. Anders is mijn ideale allroad voorspelling mooi down the drain  :-X ;)
Ik weet wat ze offroad kunnen en er rijden er meer als SM rond dus mijn keuze is niet helemaal op niks gebaseerd maar de realiteit weet ik binnenkort te melden. Wat ik in ieder geval leuk gevonden heb is het ombouw project.
Binnenkort weten we meer.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1692 Gepost op: 22-06-2018, 10:47 »
Deze dan misschien?
http://www.waltsiegl.com/the-adventure/


156 kilo en een getuned ducati 1100 luchtgekoelde blok (iets van 100 pk en 100Nm denk ik), 24,5 liter brandstoftank. Alleen de prijs ... dat zou een dingetje kunnen zijn...








uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1693 Gepost op: 22-06-2018, 14:07 »
Leuk ding. Zullen wel Italiaanse kg-en zijn. Voor de rest vergelijkbaar met de 950 SE!!!


Ze moeten wel het voorwiel wat uitlijnen
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1694 Gepost op: 22-06-2018, 14:19 »
Leuk ding. Zullen wel Italiaanse kg-en zijn. Voor de rest vergelijkbaar met de 950 SE!!!


Ze moeten wel het voorwiel wat uitlijnen



Da's met opzet zo: kies je nooit het verkeerde spoor  :D  (want je andere wiel zit dan in het goede spoor).


Het komt uit de U S of A. Hebben t over 345 lbs . Zal wel drooggewicht zijn, maar dan nog.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!