Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Zoek kleine connector.  (gelezen 729 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Zoek kleine connector.
« Gepost op: 02-01-2021, 22:05 »
Gebruik van stekkers vind ik moeilijk.
Je kan niet zonder.
Heb dit liggen maar vind Deutsch stekkers maar niks.
Zo lomp groot dat het bijna op krachtstroom lijkt ::)
Dan heb ik de rode vergelijkbaar met XT60
Maar ga kleiner bestellen XT30.


Jullie nog tips?



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Zoek kleine connector.
« Reactie #1 Gepost op: 02-01-2021, 22:09 »
Wat is er mis met een ouwerwetse kroonsteen, messing verchroomd, adereind hulzen gebruiken.
Vloeibare vaseline eroverheen, werkt altijd.
Je kan spanning meten, en altijd repareren.
Of heb je altjd je Deutsch koffer bij je?
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Zoek kleine connector.
« Reactie #2 Gepost op: 02-01-2021, 22:18 »
Nee ben ook gek op kroonsteen.
Werkt al 6 jr op de 690.
Iedereen spreekt er schande van maar ze werken goed.
Maar ik ben het gewoon met je eens.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Zoek kleine connector.
« Reactie #3 Gepost op: 02-01-2021, 23:39 »
Ik heb jaren bij m'n vrachtwagen, elk jaar met de APK moest de nodige feest verlichting afgekopeld worden.
Alles met kroonstenen, zachte nylon met messing verchroomde binnenwerken, draden met de juiste adereind hulzen.
Zat gewoon open en bloot in het chassis ge-ty-rapt, in weer en wind, zout enz.
Nooit storing, elk jaar draaide je het zo weer los/vast.
Wel een beetje vettigheid eraan natuurlijk.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 41
Re: Zoek kleine connector.
« Reactie #4 Gepost op: 02-01-2021, 23:45 »
SAE connector nog te groot? Heb deze tegenwoordig tussen de telefoon lader en bandenpomp zitten.

Verstuurd vanaf mijn S68Pro met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Zoek kleine connector.
« Reactie #5 Gepost op: 03-01-2021, 10:04 »
Nadeeltje van XT90/60/30 connectoren is dat ze gesoldeerd moeten worden en de draad verder nergens ondersteund word. Het zal de eerste keer niet zijn dat er bij mijn racedrones een van de draden breekt in de isolatie, daar waar het soldeer ophoud. Maar da's met wat MS-polymeer rondom de soldering ook opgelost.

Tweede nadeeltje is dat de contacten kaal messing zijn. Beetje vettigheid gebruiken kan dus geen kwaad.

Verder zijn het knap prettige stekkertjes. Kosten bij de afhaalchinees 3x niks, zijn mooi compact en licht, kunnen aanzienlijke stromen hebben.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Zoek kleine connector.
« Reactie #6 Gepost op: 03-01-2021, 11:00 »
Ik probeer zo min mogelijk hitte in de soldering te gooien.
Dus geen volgelopen draden die 2 cm onder je kabel doorlopen.
Schuif als het lukt 2 x krimpkous over de draadjes en dan nog een grotere om beiden.


Maar smeer jij de achterkant dicht met polymeer kit  dan Bart?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Zoek kleine connector.
« Reactie #7 Gepost op: 03-01-2021, 11:30 »
Solderen moet je inderdaad zo snel mogelijk doen opdat er zo min mogelijk de draad in trekt, maar er zijn grenzen aan wat je kunt met 80W en een dikke punt. Dus meestal vorm ik naast de krimpkous om de aders ook nog een blob MS-polymeer op de achterkant van de connector om de soldering te beschermen. Beetje erop blubberen, keer op je vinger spugen en in vorm masseren. Weinig moeite om te doen, het helpt, het extra gewicht kan ik meestal wel hebben, dus waarom niet?

Maar eerlijk is eerlijk; die racedrones kletsen de godsganse tijd met >100km/u tegen de grond/bomen/poortjes/tegenstander en ook als je niet crasht zijn de acceleraties en trillingen van een totaal andere ordegrootte dan bij motorfietsen. Als je als mens in zo'n ding zou zitten ging het lampje al uit bij de eerste bocht.