Een mooi initiatief, maar met zoveel potentiele rijders uit heel Europa voorzie ik grote drukte op de route.
Ga 'm maar snel rijden, binnenkort kan het alweer over zijn.
Dan staan er bordjes en boze boeren met jachtgeweren
Ik geloof niet dat het zo'n vaart zal lopen.
Er is veel voor- en tegen te zeggen maar het in algemeen denk ik dat er niet gelijk hordes mensen (in grote groepen al helemaal niet) over de route gaan rijden.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het druk wordt op de route maar als we allemaal code groen aanhouden en beleefd en vriendelijk zijn tegen de medegebruiker komt het goed.
We kunnen ook alles voor ons zelf proberen te houden maar dat vindt ik nogal egoistisch.
Er is ook regelmatig de vraag of de route geklasseerd kan worden zodat de mensen (die de vraag stelden) er met hun GS met koffers terecht kunnen. Dit is soms mogelijk, maar soms ook niet. Het hangt af van vele factoren zoals de breedte van de motor, het gewicht, de banden, de kunde van de rijder (of het geluk bij sommige
) en natuurlijk het weer.
De TET is gericht op de reiziger die zijn machine zeer goed beheerst, die onderweg is met een lichte motor (geschat onder de 200Kg met bagage) en die het liefst reist over het onverharde in de meest uitdagende vorm.
Daar dit niet overal het geval is kan de gemiddelde "dikke machine met koffers" piloot er ook op grote delen van de route terecht.
Het is natuurlijk de verantwoordelijkheid van de rijder zelf om de grenzen van zichzelf en zijn machine niet te overschrijden.
De lokale rijder/crosser maakt al jaren gebruik van een deel van deze route en als die er ook netjes mee om gaan net als de rijder die er "te gast" is komt het goed.
Ik wil mijn dank nog even uitspreken aan de mensen die mij hebben geholpen om delen van de route te maken (passief danwel actief) en ik hoop dat jullie dit ook een mooi initiatief vinden.
Het is 100% vrijwiligerswerk uit eigen zak betaald en iedereen die mee wil helpen is welkom. Iedereen die er wil rijden ook !
De route moet in beide richtingen legaal te berijden zijn. Zogenaamde grijze gebieden zijn niet gewenst.
Als je suggesties voor alternatieven hebt, en/of eventuele afsluitingen in het Nederlandse deel van de route kun je dit graag doorgeven via transeurotrail.nl(at)gmail.com