Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Freewind Scrambeld, build by BikeBrothers  (gelezen 3008 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 180
Freewind Scrambeld, build by BikeBrothers
« Gepost op: 28-04-2017, 10:07 »
Freewind Scrambled.

Al langer loop ik met het idee om in de winter maanden een scrambler-flattrack-retro-achtige motor op te bouwen. In mijn optiek moet de basis  van een scrambler een dikke eencilinder zijn. En als DR fan komt voor mij alleen een DR650 in aanmerking. Na lang zoeken vond ik een originele Suzuki XF650 Freewind uit 1997 (heeft bijna hetzelfde blok als de DR), met heel weinig kilometers op de klok. Zag eruit als nieuw!

Voormezelf de eisen aan de ombouw gesteld: het moet voor mij een komfortabele, praktische motor worden, maar mag er natuurlijk wel stoer uit zien. En ik had een budget van €1000,- voor de ombouw. Dus al snel was besloten om de originele tank en teller te behouden. Omdat ik er alleen mee op de weg ga rijden, had ik geen behoefte aan stoer uitziende noppenbanden.

In december 2016 is de Freewind kompleet gestript en is die in mijn keuken geplaatst, omdat het in mijn schuurtje te koud is. Ja, onze motoren zijn "kitchen build". Begonnen met design, bikebroer Harald gevraagd of hij wat aluminium onderdelen wilde maken en samen hebben we de Freewind opgebouwd. Koplamp, uitlaat, zijcovers, voorspatboord, achterspatboord, kettingkast, achterverlichting, zadel...en nog veel meer. Na de eerste test rit was ik niet tevreden over het zadel (te zacht, te laag en had plooien) en heb dit door een professionele zadelmaker laten verbeteren. Nu is het perfect. Binnen 2 maanden waren we klaar en nu is het genieten op de weg :).
Hier de link (kan geen fotos meer imbedden met photosgoogle...) naar de foto’s van het project Freewind Scrambled, build by BikeBrothers.

https://photos.google.com/share/AF1QipNPR4bUJ71HSISx4BfqKtqYs6-6kDRqyAdJ1wh1IkWSfwH6qf8-wYm958Yu-5EZNA?key=OTFoejRydWtMcWhFVmJXa3JFdTNfSllWOW44NmdB


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: Freewind Scrambeld, build by BikeBrothers
« Reactie #1 Gepost op: 28-04-2017, 10:18 »
Niet slecht,een paar banden met grof profiel, een wat mooier zadel zouden niet misstaan. En misschien een wat klassiekere tank?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Freewind Scrambeld, build by BikeBrothers
« Reactie #2 Gepost op: 28-04-2017, 13:59 »
Ziet er best gaaf uit. Leuk gedaan  :)

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Freewind Scrambeld, build by BikeBrothers
« Reactie #3 Gepost op: 28-04-2017, 14:22 »
Freewind Scrambled.

Al langer loop ik met het idee om in de winter maanden een scrambler-flattrack-retro-achtige motor op te bouwen. In mijn optiek moet de basis  van een scrambler een dikke eencilinder zijn. En als DR fan komt voor mij alleen een DR650 in aanmerking. Na lang zoeken vond ik een originele Suzuki XF650 Freewind uit 1997 (heeft bijna hetzelfde blok als de DR), met heel weinig kilometers op de klok. Zag eruit als nieuw!

Voormezelf de eisen aan de ombouw gesteld: het moet voor mij een komfortabele, praktische motor worden, maar mag er natuurlijk wel stoer uit zien. En ik had een budget van €1000,- voor de ombouw. Dus al snel was besloten om de originele tank en teller te behouden. Omdat ik er alleen mee op de weg ga rijden, had ik geen behoefte aan stoer uitziende noppenbanden.

In december 2016 is de Freewind kompleet gestript en is die in mijn keuken geplaatst, omdat het in mijn schuurtje te koud is. Ja, onze motoren zijn "kitchen build". Begonnen met design, bikebroer Harald gevraagd of hij wat aluminium onderdelen wilde maken en samen hebben we de Freewind opgebouwd. Koplamp, uitlaat, zijcovers, voorspatboord, achterspatboord, kettingkast, achterverlichting, zadel...en nog veel meer. Na de eerste test rit was ik niet tevreden over het zadel (te zacht, te laag en had plooien) en heb dit door een professionele zadelmaker laten verbeteren. Nu is het perfect. Binnen 2 maanden waren we klaar en nu is het genieten op de weg :) .
Hier de link (kan geen fotos meer imbedden met photosgoogle...) naar de foto’s van het project Freewind Scrambled, build by BikeBrothers.

https://photos.google.com/share/AF1QipNPR4bUJ71HSISx4BfqKtqYs6-6kDRqyAdJ1wh1IkWSfwH6qf8-wYm958Yu-5EZNA?key=OTFoejRydWtMcWhFVmJXa3JFdTNfSllWOW44NmdB

Ook belachelijk...
Als ik deze fotos wil bekijken.. wilt google ook mijn fotos zien...
>:(

niet op de computert.. ;D
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Freewind Scrambeld, build by BikeBrothers
« Reactie #4 Gepost op: 28-04-2017, 18:54 »
Mooie brommert, en in prima staat!




(doet me een beetje denken aan een BMW G650XCountry, en dat is een compliment)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: Freewind Scrambeld, build by BikeBrothers
« Reactie #5 Gepost op: 29-04-2017, 01:24 »
Goed gelukt! Ziet er lekker uit.
Als je nog eens tijd over hebt kan je de lijnen verfijnen, voorspatbord t.o.v. voorwiel en de zijplaten t.o.v. zadel en tank. En misschien een band met meer vrije ruimte aan de zijkant: Heidenau K60 o.i.d..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Freewind Scrambeld, build by BikeBrothers
« Reactie #6 Gepost op: 09-05-2017, 08:50 »
Lekker bezig geweest :)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 148
Re: Freewind Scrambeld, build by BikeBrothers
« Reactie #7 Gepost op: 09-05-2017, 09:54 »
Mooi hoor!!!
If you're not living on the edge, you're taking up too much space - No Fear